Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Trenger tips til rask etappe

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-05-19, 00:20   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger tips til rask etappe

Jeg skal løpe Holmenkollstafetten lørdag og har fått tildelt 12. etappe, 370 meter. Enkel etappe i seg selv, men det forventes jo rask løping. Jeg forsøkte meg på det i dag, innser at jeg knapt har hatt farten oppe siden jeg løp 400 meter på videregående på banen. Jeg har jogget jevnlig i en del år, men det har blitt for lite i år, løper helt greit en distanse på 5-8 km, men jeg har altså ikke peiling på hvordan jeg løper fort.

Ifjor løp jeg Slemdal - Besserud fordi ingen andre ville ha den, det var nesten bedre.

Så: Tips til hvordan man løper fort? Hvordan puster man? Korte steg? Lange steg? Jeg slet med rytmen da jeg prøvde idag.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-19, 10:45   #2
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger tips til rask etappe

Rytmen, ja. Bruk armene til å "slå" farten med. Brystet frem, og hamrende bein. Og raske steg. Varm godt opp, og varm også opp "spretten" ved å hoppe, løpe med høye kneløft og med spark i rompa, noen kjappe spurter og noen stigningsløp.

Men jeg syns det er kjempevanskelig. Det gode er at du KAN trene litt på dette denne uka om du kjører korte, men spenstige økter.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no