Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Ser alle med grått hår gamle ut?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Må du sjå to gongar på gråhåra folk for å tenkje at personen kanskje ikkje er gammal
Ja. Gammal er lik grå 28 22,58%
Kjem an på resten av framtoninga 62 50,00%
Nei, eg tenker ikkje sånn automatisk 29 23,39%
Brokkolifarga er best uansett 5 4,03%
Deltakere: 124. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-10-14, 15:28   #21
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Hva er "gammel"? Hvor er grensa?

Ser personer med grått hår eldre ut enn 24? Ja.
Ser personer med grått hår eldre ut enn 42? Nei.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 15:29   #22
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg klarer ikke helt å svare på pollen. Men jeg syns at "folk med grått hår ser som oftest eldre ut enn om de hadde gjort med en pen og tilpasset "kunstig" hårfarge". Eller noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 15:35   #23
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Min oppfatning av dette kan være litt preget av at min ett år yngre venninne ble spurt om hun var moren min, da vi begge var midt i tredveåra. Hun begynte å bli grå tidlig i tjueårene, og da denne episoden fant sted hadde hun akkurat sluttet å farge. Den som spurte kjente ingen av oss. Og jeg hadde veldig babyface på den alderen. Men likevel, det var jo ikke gøy.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 16:30   #24
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av løve70, her.

Det kommer an på hvordan de ellers ser ut, men ofte synes jeg det har en tendens til å legge på noen år.

Må nok si meg enig i dette. Når det er sagt - det er to mødre på barnas klassetrinn som jeg har tenkt ser veldig "voksne" ut. Ingen av dem har et eneste grått hår, men frisyrer og klesstiler som gjør at de utseendemessig bikker 50 for underbevisstheten min. (Når jeg tenker meg om, tror jeg at jeg bare har lagt merke til én førsteklassemamma med grått hår - det sier nok mye om hvor vanlig det er med farging av håret.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 16:34   #25
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Og så må jeg innrømme at ettersom det er så veldig vanlig at yngre kvinner farger håret, er jeg ikke bedre enn at jeg skvetter bittelitt når jeg ser en gråhåret dame med baby i vogn, f.eks. Synet er så uvant for oss.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 16:53   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.



Å!

Jeg kan gjerne bli grå hvis jeg får med en som airbrusher alle bildene så mye som dette, ass.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 17:00   #27
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Haha, ja, det bildet var veldig behandlet. Kan man ha sånn live airbrushing?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 17:01   #28
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Jeg kan gjerne bli grå hvis jeg får med en som airbrusher alle bildene så mye som dette, ass.

Ikke sant - litt upraktisk med all den vaselinen på linsa sånn til hverdags.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 17:15   #29
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Hva er "gammel"? Hvor er grensa?

Ser personer med grått hår eldre ut enn 24? Ja.
Ser personer med grått hår eldre ut enn 42? Nei.

Ja det var det da. Kanskje sånn 55? Altså at dei ser ut som over 55?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 17:25   #30
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg kjenner veldig flotte, gråhårede damer i 50-årene, som ser yngre ut enn mange i 40-årene. Vi har forresten en oldemor på over 80 som fremdeles ikke er særlig gråhåret, uten at det redder henne fra å se gammel ut nå...

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 19:25   #31
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Selv på unge kongelige tyter det ut hvite hårstrå.

Det er sånn det blir på meg også, bare at jeg har enda mørkere hår og helt hvite lange hårstrå...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 21:22   #32
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.642
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Ja, helt enig. Det er mange som later til å bomme litt på (hjemme-)fargingen. Jeg vet ikke, det er vanskelig å si noe kategorisk, men på ett eller annet punkt er det kanskje greit å slutte å farge? Det må jo slite veldig på håret og feks min svigermor er veldig tynn i håret, jeg tror ukentlige runder med ammoniakk ikke kan være kjernesunt, akkurat.

Ammoniakk sliter nok, men jeg farger kun etterveksten (ingen ammoniakk der) og det tror jeg ikke sliter nevneverdig.

Jeg synes grått hår stort sett gjør at man ser eldre ut enn man er.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 21:50   #33
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Frisøren min har bytta farge til uten amoniakk. Eg klarer ikkje heilt enno å mentalisere meg til å tenkje at grått er ok. Eg er "berre" 45. Tenkte eg skulle fortsette å farge til jenta er konfirmert, om fem år. men spørs om eg orker så lenge.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-10-14, 23:58   #34
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.825
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

I dag må jeg svare nei, siden bussjåføren lurte på om jeg skulle ha barne- eller voksenbillett. (For tre-fire uker siden fikk jeg honnørrabatt på bussbilletten, men om det var gråhåra som gav utslaget da, vet jeg jo ikke.)

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 07:37   #35
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg synes gråfarge gjør at man ser eldre ut.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:04   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Man ser litt eldre ut med grått hår, men det tror jeg er mye fordi det er blitt så mange som farger, så da blir det liksom mer vanlig å ikke ha det?

Det sies uansett at hårfarge har gjort mer for et yngre utseende i vår tid, enn alle andre "inngrep", både større og mindre omfattende.

Tenk før, da var blått og lilla eneste alternative til grått. Folk så rett og slett tidligere eldre ut før, men det hadde så klart med klær å gjøre også.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 09:50   #37
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg tenker og at det kommer an på hele pakken - men klart så er jo sannsynligheten for at man ser eldre ut ltt til stede - men er det så ille da? Heller se ut som 45 år og knallstilig enn 40 og med grå ettervekst og litt sliten ut - tenker jeg. Det er jo ikke slik at grått hår gir 20 år alderstillegg.

Selv har jeg lyst hår og enn så lenge finner jeg sjelden grå hår, så jeg utaler meg uten å ha følelsen selv - kan godt være jeg mener noe helt annet da...

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 14:50   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Jeg så en skikkelig flott dame med helt søvgrått hår og hestehale/knute i dag. Hun hadde også ulike lysegrå nyanser på klær, støvletter og veske, og så veldig stilig og elegant ut. Usikker på alder, så henne bare på avstand, men jeg tipper slutten av femtiåra.

Tror jeg vil farge håret i den fargen når mitt begynner å bli skikkelig blasst og leverposteifarget.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 18:53   #39
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Hvilken farge er egentlig leverposteifarget?

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-10-14, 19:29   #40
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser alle med grått hår gamle ut?

Det var ikke meg som introduserte den fargen, men jeg har jo sett at mange med blondt og såkalt kommunefarget hår ikke blir helt grå, men får en blassere utgave av den gamle fargen når de blir eldre. Det var den jeg mente her.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no