Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skal vi ta bompengedebatten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-19, 10:26   #141
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.808
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg skulle ønske man prioriterte utbygging av kollektive muligheter før feks veibygging.
Feks E6-utbyggingen. Om man hadde laget dobbeltspor på toget før man tok veien, så hadde man fått folk over på å bruke tog.
Kanskje man kunne prøvd andre lokkemidler for å la bilen stå istedenfor å straffe, eller evt i tillegg? Feks gratis/veldig lave priser på buss/bane i rushtiden?
Jeg er opptatt av at det må være gode alternativer. Er det ikke det, så blir folk forbanna.

Jeg er usikker på hvordan man kunne differensiert på en god måte om man hadde lagt på drivstoffavgift, men kanskje forslaget med hvor og hvor mye man kjører, kan gi grunnlag for hvor mye man skal betale. Sånn at det koster mer pr km å kjøre i en by enn det gjør å kjøre på landsbygda.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 10:30   #142
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Akkurat denne var vel bygget som et midlertidig bygg fra begynnelsen av, og så har noen ønsketenkt underveis at den sikkert kunne stå en stund.

Men ja, det er påfallende hvor mange skolebygg fra 100 år tilbake som fortsatt står, og hvor mange fra 60- og 70-tallet som må rives.

Jeg hørte en gang om to skoler i Bergen som ble bygget samtidig, over samme lest, en videregående og en grunnskole. Altså en eid av fylkeskommunen og en av kommunen, der en ble vedlikeholdt og fortsatt står, en ble vanskjøttet og måtte rives. Noen som husker historien eller hvilke skoler det var snakk om?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 10:43   #143
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Polyanna: Langhaugen vgs og Landås barneskole. Langhaugen står i beste velgående. Landås ble revet for noen år siden, helt gjennomsyret av sopp.

Det skal sies at nye Landås skole ser helt fantastisk ut. Bergen kommune er mye bedre på å bygge nye fine skoler enn på å vedlikeholde de gamle.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 11:41   #144
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Takk!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 13:16   #145
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

:har gått på Langhaugen:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 15:01   #146
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.299
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.


Jeg er for bompenger, og alle bilpendlere har mulighet til å få skattefradrag, men jeg skjønner også at regningene er dyre.

Er det ikke en minsteavstand som må til før du får trekke fra på dette?

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.


Nå betaler jeg altså 20 kr hver vei - det er jo billigere enn å ta t-banen!

Det syns jeg er helt håpløst, og det kan da ikke være det de ønsker? At de som skal inn til sentrum heller tar bil enn kollektivt?

Jeg ser at bompenger kan være med på å begrense trafikk inn til byene, og det syns jeg er greit. Men når det blir slik at du får store økninger i utgiftene for å følge opp f.eks fritidsaktiviteter, syns jeg det blir urettferdig beskatning.

Når det gjelder samkjøring, syns jeg det bør være et større fokus på det. Det eksisterer en app for dette, og den har vi prøvd ut. Det er imidlertid ikke stor interesse for det, syns jeg. Helten og jeg samkjører veldig ofte, alltid når det er mulig.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 21:01   #147
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg tror bompenger er nødvendig, men det har jo en grense. For Oslo så kommer ikke bompengene til å hå til vei, men til kollektivt og sykkelveier. Det er greit nok. Håper de får på plass forbebubanen og bane til A-hus. Og bedre løsninger for å reise på tvers av byen. Jeg pendler fra Jessheim, må innom sentrum, bytte til bane. Tar meg halvannen time fra dør til dør, minst. Ikke alltid det går så mye raskere med bil, men da styrer jeg i det minste avgangstider selv.

Har kjørt elektrisk de siste 5 årene.

Men jeg skjønner at bompengene blir en belastning for mange, særlig de som ikke har et reelt alternativ med kollektivt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 21:47   #148
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg kjørte svosj igjennom byen i dag, E6 og deler av E18 stod bom fra Helsfyr, men ring 3 var helt smertefri. Samme pris var det også.

I morgen står mjøsdistriktet for tur... Den kommer til å koste meg kr 202,-, men kollektivt er ikke et alternativ.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 22:07   #149
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

I morgen står mjøsdistriktet for tur... Den kommer til å koste meg kr 202,-, men kollektivt er ikke et alternativ.

Det er også dyrere.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 22:19   #150
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.236
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Altså, jeg personlig klarer ikke å bry meg en plass, det burde da også bare mangle om jeg sutret over bompenger. #firmabil Og enda sykler jeg til jobb!

Men jeg har ikke vanskelig for å forstå at det for noen kommer en plutselig ekstrautgift som føles som den rammer skjevt, utfra om den nye bommen ble plassert der eller der eller her. Og for noen virker det jo som en ganske betydelig utgift også, basert på det man leser i riksdekkende aviser.

Alternativet? Tja, vanskelig, for det er et godt prinsipp at brukere betaler for tjenesten. Men antagelig gaper de fleste av disse lokalsamfunnene over for mye for kjapt, gjør de ikke? Det TAR tid å bygge ut infrastruktur. Nå har de en god mulighet gjennom at staten betaler halvparten av kostnadene, gitt at de investerer en viss andel til gangvei/sykkelvei/kollektiv, er det ikke så? Og da blir man ... litt grådig, antagelig?

Jeg tror det eneste som nytter er å skru ned hastigheten på planene, og dermed redusere bomavgiftene.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-19, 22:23   #151
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Vi er i bunn og grunn alle med på å betale for bomavgifter, men det tenker man ikke på i hverdagen.

Transportnæringen har økt fraktprisene, så alle som fraktes landevei har en økt kostpris, hvilket gjør at varen man kjøper i butikken koster litt mer.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-19, 21:12   #152
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Av alle mulige problemer vi står overfor så er det altså bompenger(!!) som skaper tidenes rareste regjeringskrise. Hva i all verden er det som skjer i denne tulleregjeringen?

https://www.dagbladet.no/nyheter/ens...enger/71155391

Gaaah...


Tror jeg skal stifte protestpartiet "Nei til ALT (som ikke direkte gagner lommeboka mi da)"

(og mitt utgangspunkt er da at vi her i Tromsø holder på å rote bort tidenes infrastrukturløft fordi folk er helt rabiate motstandere mot bompenger, skjønner at kanskje folk i mere siviliserte strøk som allerede har bompenger ser litt annerledes på det)

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 13:03   #153
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Thomas, vi har allerede "bompenger" i Tromsø. Drivstoffavgiften som nå er på 106 øre pr liter drivstoff.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-19, 18:23   #154
Thomas
Mmm, skeptisk
 
Thomas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 518
Thomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populærThomas er populær
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Thomas, vi har allerede "bompenger" i Tromsø. Drivstoffavgiften som nå er på 106 øre pr liter drivstoff.

Den "bomavgiften" tror jeg har redusert trafikken med ganske nøyaktig 0 kjørte km i året siden den ble innført.

Og den henter inn for alt for lite penger for de tiltak som ligger i bypakken.

For ikke å nevne det mest åpenbare, jo flere som bytter til elbil, jo mindre penger kommer inn på den ordningen .

__________________
Men hvi skal jeg være så haardt beklemt?
Om hundrede Aar er alting glemt.
Thomas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-19, 00:42   #155
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Akkurat denne var vel bygget som et midlertidig bygg fra begynnelsen av, og så har noen ønsketenkt underveis at den sikkert kunne stå en stund.

Men ja, det er påfallende hvor mange skolebygg fra 100 år tilbake som fortsatt står, og hvor mange fra 60- og 70-tallet som må rives.

Jeg hørte en gang om to skoler i Bergen som ble bygget samtidig, over samme lest, en videregående og en grunnskole. Altså en eid av fylkeskommunen og en av kommunen, der en ble vedlikeholdt og fortsatt står, en ble vanskjøttet og måtte rives. Noen som husker historien eller hvilke skoler det var snakk om?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Polyanna: Langhaugen vgs og Landås barneskole. Langhaugen står i beste velgående. Landås ble revet for noen år siden, helt gjennomsyret av sopp.

Det skal sies at nye Landås skole ser helt fantastisk ut. Bergen kommune er mye bedre på å bygge nye fine skoler enn på å vedlikeholde de gamle.

Samme historie i Spjelkavika: https://www.smp.no/nyheter/article8356447.ece

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 13:52   #156
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg ble sittende å lese kommentarer på en post om bompenger på Oslo Kommune Facebooks-side, og det er mye raseri, gitt. Det som er interessant er at selv når de får tilbakevist alle eksemplene sine så mistror de at det stemmer, eller som en skrev "Samma om det blir billigere, bommene skal vekk!" Så for mange handler det mindre om penger tror jeg, og mest om "overformynderiet".

Jeg har sjekket alle turene vi kjører, typ ut av byen til svigers, til Ikea osv. Og felles for alle turene er at de enten blir billigere eller det samme som før. Den eneste forskjellen er veldig korte turer inne i sentrum, som vi egentlig ikke kjører uansett. Det er uansett billigere enn å ta bussen, faktisk.

Så får vi se om denne brosjyren har noen effekt, eller om de mest ihuga motstanderne velger å overse at de som kjører kollektivt bidrar til felleskapet de også. https://vartoslo.no/340-000-husstand...d4OrWbxfqdir3s

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 17:56   #157
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.847
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Enig i at det ble skikkelig provoserende når de satt opp alle disse nye bommene mellom hver bydel.

Vi kjører endel ut av Oslo så nå har vi den i tillegg.
Skal ihvertfall ikke stemme for sittende byråd.

Jeg skal finlese bomregningen for juni og sammenligne ukedager.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 18:02   #158
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg har sjekket kostnadene for min type kjøring og totalt sett så kommer jeg billigere ut enn jeg gjorde før. Det er mange flere bommer, men hver bom koster mye mindre enn før og på den måten jevnes belastningen ut og treffer mer rettferdig for de aller fleste.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 18:16   #159
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.395
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Mens her i Stavanger har bommene blitt flere og prisen har gått opp. Men det har endret kjøremønsteret for veldig mange og andelen el-biler har gått opp.

Leste et sted (antagelig twitter) at lederen i FNB Oslo sa følgende på Politisk Kvarter på NRK:
Oslo har klart seg uten bompenger i 1000 år, så hvorfor skal vi ha det nå?

Det er vel ikke heeelt sant at det ikke har vært bompenger i Oslo før.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-19, 18:26   #160
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Enig i at det ble skikkelig provoserende når de satt opp alle disse nye bommene mellom hver bydel.

Vi kjører endel ut av Oslo så nå har vi den i tillegg.
Skal ihvertfall ikke stemme for sittende byråd.

Jeg skal finlese bomregningen for juni og sammenligne ukedager.

Hvorfor er det provoserende? Hvordan syns du det skal være?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no