Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-05-19, 12:28   #21
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Litt tastefeil der ser jeg.

16-åring.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 12:28   #22
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

De store konsertarenaene var Rockefeller, Skedsmohallen og Drammenshallen, jeg undres like mye når jeg er på håndballkamp i 2 av hallene i dag. Store artister som Gary Moore, Billy Idol, Def Leppard. De var ihvertfall store da.
Min 1. konsert var Europe I Skedsmohallen, 14 år og mamma var "hysterisk".

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 12:57   #23
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Man må ta i betraktning om ungen er konsertvant, logistikkvant, og hva slags publikumstype det er på showet.

Konsertvant? Tja, sånn passe. Har vært på store konserter før. Logistikkvant? Hva legger du i det?

Publikumstypen her er vel ganske safe, vil jeg tro?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:03   #24
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Logistikkvant tenker jeg at innebærer hvorvidt han er kapabel til å ta kollektivtransport på egenhånd og takle at alt ikke går helt som planlagt.

Ungene til venninnene fra hjembyen min synes det er skikkelig eksotisk å ta bussen. Mine unger kan sjonglere transportmidler, bytte og forholde seg til endringer uten problemer, men det er jo fordi de er vokst opp med at det er sånt man gjør.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:05   #25
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Ja, kollektivtransport er ikke noe problem. Han tar fly alene til Heathrow uten å mukke, så tog til Oslo S er ikke akkurat komplisert for han.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:09   #26
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ja, kollektivtransport er ikke noe problem. Han tar fly alene til Heathrow uten å mukke, så tog til Oslo S er ikke akkurat komplisert for han.

Nettopp. For unger som er vant til det, så er det helt problemløst, men det er det faktisk ikke alle som er. Og det må man ta litt hensyn til når man bestemmer hva de skal få lov til.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 13:28   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Konsertvant? Tja, sånn passe. Har vært på store konserter før. Logistikkvant? Hva legger du i det?

Publikumstypen her er vel ganske safe, vil jeg tro?

Være trygg på hvordan man kommer seg til og fra.

Publikummet her er nok jovialt.

(Det var ikke denne settingen egentlig jeg kommenterte, mer at jeg ikke ville at det skulle stå som en etablert sannhet at det aldri er stress å sende sekstenåringer alene på konsert.)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 15:14   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Det finnes 16-åringer i Oslo som aldri har vært i sentrum alene, så det varierer jo.


Høres ut som om det går helt fint. Jeg hadde sikkert også spurt, for det er helt ukjent terreng for meg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 15:24   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Jeg er godt over 40 og er ikke lengre kollektiv vant. Mitt forskningsprosjekt i dag er hvordan jeg skal komme meg fra A til B, løpe et løp til C, for deretter tilbake til A.

Bill mrk
Oppvokst med månedskort i baklomma i tjukkeste Oslo.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 16:13   #30
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.077
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

De store konsertarenaene var Rockefeller, Skedsmohallen og Drammenshallen, jeg undres like mye når jeg er på håndballkamp i 2 av hallene i dag. Store artister som Gary Moore, Billy Idol, Def Leppard. De var ihvertfall store da.
Min 1. konsert var Europe I Skedsmohallen, 14 år og mamma var "hysterisk".

Jeg var nesten 13 og alene på Alice Cooper i skedsmohallen, sammen med to jevnaldrende 6.klassinger.

At vi fikk lov, foreldrene mine var ikke bekymra engang.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 21:41   #31
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Konsert i Skedsmohallen? Jaja, jeg var på Aha-konsert i Bergenshallen, den er jo heller ikke så eksotisk.

I HIs tilfelle hadde jeg ikke nølt med å si ja, mine egne er så mange år unna sånt at jeg ikke aner hvordan vi kommer til å forholde oss til det. Vi er på "er det greit å gå til venner aleine"-stadiet.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-05-19, 21:48   #32
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Datteren min skal med 2 venninner på Ariana Gramde til høsten i Telenor Arena. Jrg planlegger å hente de et eller annet sted etterpå. De vil da være snart 16, 16 og 17 år. Ingen av dem har vært på en så stor konsert før. De hadde sikkert kommet seg hjem selv, men vil ikke at de skal reke rundt i byen sent på kvelden. Ingen sv dem er så veldig Oslo-vant.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 15:26   #33
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.328
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Ariana Grande-konsert er veldig uskyldig og ikke-mye å uroe seg for. Stort sett bare jenter som er alene eller jenter med foreldre (pluss noen som oss som var foreldre med gutt).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 18:20   #34
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ariana Grande-konsert er veldig uskyldig og ikke-mye å uroe seg for. Stort sett bare jenter som er alene eller jenter med foreldre (pluss noen som oss som var foreldre med gutt).

Og jenter på konsert i rette alderen kan være noen udyr. Jeg hadde en vedsiden av meg på One Direction konsert, hun hylte hysterisk i 2 timer. Jeg så egentlig bare en dirrende drøvel under hele konserten. Gråt og skrek.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 21:55   #35
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Ariana Grande-konsert er veldig uskyldig og ikke-mye å uroe seg for. Stort sett bare jenter som er alene eller jenter med foreldre (pluss noen som oss som var foreldre med gutt).

Tenker at selve konserten går fint, men jeg er litt «barnevakt” for de to andre, da de er tilreisende fra andre kanter av landet. Så jeg tror det er OK å vitecat de kommer seg greit hjem.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-19, 22:52   #36
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Min 16-åring har dratt alene på flere konserter i Oslo det siste året. Null stress for oss og henne, men hun er selvstendig, reisevant og, til å komme fra distriktet, godt kjent i Oslo.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-19, 11:25   #37
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.067
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sekstenåring alene på konsert i Oslo Spektrum?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg besvimte på Prince-konsert i Spektrum da jeg var 16 eller 17.

Røde Kors ga meg litt vann og så var jeg klar igjen. Heldigvis traff jeg en veldig høy mann som sa at jeg kunne få stå foran ham siden han så over meg uansett. Mannen viste seg å være Bjørn Eidsvåg.

Å så søtt!!

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no