Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Det eldste møbelet ditt?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-20, 14:03   #41
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Huset mitt er nok litt merkelig. Mye Ikea og Bolia. Jeg har et par lenestoler fra 1960-tallet. Ellers har jeg et kinesisk skap som jeg har overtatt av moren min. Hun sier at den er ca. 300 år gammel. Jeg skulle gjerne ha sett noe dokumentasjon på dette.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 15:34   #42
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.803
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Det må vel være et piano fra 60-tallet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 16:10   #43
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.828
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Jeg har arvet mye, og kjøpt noe på auksjon. Glad i gamle ting. Jeg har gammelfarmorkommoden fra slutten av 1800-tallet og tantejohanneskapet fra cirka 1920, begge arvet, og spillebordet fra cirka samme tid, kjøpt på auksjon. Ellers har jeg piano og sofabord og lenestol og puff fra 60-tallet, nattbord og stol fra 1920.
Det eldste møbelet som jeg har kjøpt nytt må vel være et salongbord i ubehandlet eik som jeg kjøpte nytt for 20 år siden, designet på 60-tallet og utrendy da jeg kjøpte det og like utrendy nå. Men det minner meg om barndommen min og jeg elsker det.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 16:25   #44
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.999
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Jeg vet ikke hvor gamle alle min møbler er, men jeg har en miks av nytt og gammelt. Både arvegods og bruktfunn og jeg er veldig glad i 60-tallsmøbler i palisander eller teak. Kjøpte en del kvalitetsmøbler da jeg giftet meg rundt 2000-skiftet som holder seg veldig godt. Når jeg kjøper nytt nå, så foretrekker jeg å kjøpe kvalitet, så Ikea brukes mest til ordning og reda. Bortsett fra Ikea-kjøkkenet mitt, har jeg ikke noe Ikeamøbler igjen i stua lengre.

Det eldste jeg har i huset er nok bøker jeg har arvet.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 16:57   #45
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.840
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Vi har en skjenk i stua som mannen har arvet etter besteforeldrene sine. Husker ikke når den er fra men rundt 1940 tenker jeg. Skal høre når han kommer hjem.

Jeg har fortsatt en furukommode som jeg kjøpte brukt da jeg flyttet hjemmefra i 1991.
Den er malt med hvit blank pianomaling og har diamantknotter så den ser veldig fin ut fortsatt. Står i gangsonen mellom kjøkken, gang og stue og det passer fint.

Vi har mye glass, servise og ildfaste former som er veldig gammelt. Tenker på mormor hver gang jeg tar i det.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 17:18   #46
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

En kommode som jeg ikke aner når er fra, hentet fra mormorhuset iallfall. Fra den gang man produserte solide møbler som overlever hva det skulle være. Aner ikke når den er fra.

Etter mormor og morfar har jeg også en lenestol, trolig produsert i en av de mange kjellerbedriftene i Sykkylven på 50-tallet eller deromkring. Den stolen er jeg veldig glad i.

Skal dra i hus noen 60-talls teak-møbler etterhvert, må bare få malt ferdig rommet de skal stå i.

Resten vi har er fra ca 2000 og fremover til dd.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 17:42   #47
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Vi har ikke noen ordentlig gamle møbler. Det eldste er nok gyngestolen som vi hadde hjemme da jeg var liten, kanskje den er rundt 50 år.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 18:15   #48
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Sengen min.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 18:19   #49
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.482
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Det eldste tipper jeg er en kiste som jeg arva fra tanta og onkelen til pappa, aner ikke hvor gammel den er.

Jeg har et spisebord som nok er noen år gammelt tipper i alle fall 40 år, det kjøpte mamma og pappa til meg på bruktbutikken.

Det eldste møbelet som jeg har kjøpt selv er veggseksjonen. Den kjøpte jeg som førsteårs student i 89. Den har fulgt meg på alle flyttinger siden.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 19:17   #50
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.627
Blogginnlegg: 259
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Et klaffebord i natur/heltre som min tippoldemor hadde på kjøkkenet sitt. Hun var moren til oldemor født i 1905, så det er over 100 år gammelt faktisk.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 19:20   #51
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Pianoet etter mormor og bestefar tipper jeg. Og krakken jeg lagde på sløyden i 5. eller 6. klasse.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 19:36   #52
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Stort sett alle møblene vi har nå er skaffet i løpet av tiden vi har bodd her eller i forrige leilighet, og er nok yngre enn 7 år. Jeg kjøpte endel møbler da jeg var 17-19 år, men jeg tror jeg kvittet meg med siste rest for et par år siden.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 19:55   #53
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Vi bor i et digert gammelt hus som er (deler av det) fra slutten på 1600 tallet. Og det har vært i familien hele tiden. Så her er det fylt opp av eldgamle møbler, piper, kikkerter, digre søvkandelabre, gulvklokke, speilhyller, lysekroner etc.

Det absolutt kuleste et et fantastisk nydelig gammelt bord. Jeg aner ikke når det er i fra. Det er et slags trekkspillbord. I utgangspunktet rundt, med «ørten» bein med hjul på under og når det trekkes ut og man legger i ekstra plater, blir det et fantastisk langbord med plass til 22 stk. Vi pusset opp «storstua» for noen år tilbake, og har valgt å ha det som er langbord hele tiden. Passer perfekt til finstua med en nydelig lysekrone over midten av bordet.

Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 20:21   #54
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.898
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Jeg har salongbord etter farmor som er fra 70-tallet en gang. Av ting jeg har kjøpt selv er det sofaen i kjellerstuen som er eldst, 15 år. Et av de første møblene vi kjøpte som studenter og ferske samboere.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 20:49   #55
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.310
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Er så heldig å ha overtatt masse gamle møbler fra min fars familie, og en hytte som vi kjøpte møblert da jeg var barn.

Det eldste jeg har er et skap hvor man har funnet maling fra 1580. Det kan dermed være enda eldre. Et annet møbel jeg elsker er en IKEA lenestol i skinn fra 1971

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 12-08-20 kl 22:29.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 20:58   #56
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Mine eldste møbler er to spisestuestoler i tre fra ca 1952, to rørstoler og et salongbord i teak fra ca 1968. Salongbordet skal i bruk når vi flytter. De andre møblene har vært i bruk i familien min hele tiden. Helten har et hjørneskap fra 1798, det henger der og blir brukt det også. Helten har en del møbler han har arvet og som vi bruker. De er fra 1950 og 1960-tallet.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 21:29   #57
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.650
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Jeg har innredet det meste av min leilighet med bruktkjøp fra Finn eller bruktbutikker, så det meste er gammelt. I stua er bokhyllene det eneste jeg har skaffet nytt fra butikk, de kjøpte jeg på Ikea i 2004.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-20, 21:33   #58
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Faktisk så er de eneste møblene vi har som er kjøpt nye i butikk senga vår, TV-benken og en bokhylle. Og kjøkkenlampa. Ellers er alt kjøpt i bruktbutikk, på Finn, på auksjon eller arvet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 00:25   #59
Serena
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 700
Serena er populærSerena er populærSerena er populær
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Det eneste møbelet i stuen min som er yngre enn meg er sofaen. Vi har kjøpt på Finn, på loppis og arvet. Har en stol og to bord fra 70-tallet og en sjenk og et bord fra 60-tallet. Vi har knapt møbler som vi har kjøpt helt nye i hele huset. Det er mye grunnet stil (elsker teak..), litt fordi vi har arvet ting, og så har det mye med økonomi å gjøre. Det er ikke så mye i huset vårt vi har kjøpt nytt egentlig, men det er ikke alt som er gammelt.

Serena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-08-20, 00:39   #60
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det eldste møbelet ditt?

Det eldste vi har er nok ikea-skapet fra tidlig 70-tall. Mulig et annet skap er eldre. Når jeg tenker meg om har vi et teak barskap som trolig er fra 60-tallet.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no