Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Ser dere Devs?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-04-20, 22:18   #61
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg må si at Devs er en av de seriene jeg virkelig kommer til å huske. Jeg syns den var vakker, poetisk, nydelig fortalt, intelligent og kunstnerisk på en god måte. Jeg syns det er flott når man tør å fortelle en historie såpass sakte og minimalistisk.

Jeg tror kanskje det er derfor den ikke fenger meg så veldig.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 22:46   #62
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg er på episode 6 nå, og synes det er litt kjedelig. Jeg har ikke helt sansen for hun som spiller Katie (så henne i Picard også.) Det ødelegger mye for meg.

Jeg må si at for meg er hun som spiller Katie helt perfekt for den rollen, skummel og litt ekkel, stiv og litt mye frakoblet. Nå har jeg ikke sett henne i andre roller, men her ble det veldig riktig med Alison Pill i rollen

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 08:50   #63
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg syns også at mange av episodene var litt trege, og lar meg ikke like lett fascinere av det kunstneriske og poetiske.
Dog syns jeg den underliggende filosofien er spennende. Jeg føler likevel at det ble hengende igjen noen spørsmål.

Hvorfor måtte egen Langdon dø? Jeg skjønte poenget med diskusjonen rundt multiverset, men mener at det Katie og Forest har et for slepphent forhold til døden. Det er vel sikkert fordi de har sett mange versjoner av en sak, men akkurat som med datteren til Forest, så finnes det jo virkeligheter hvor datteren ikke dør, så hvorfor ikke legge opp til en versjon der Langdon lever? Hun ville jo bare inn igjen i teamet. Hvorfor kunne hun ikke få lov til det? Jeg skjønner at Forest ser at han kan leve i maskinen, men det er jo ikke virkeligheten. Det blir jo en slags matrix.
Hmm.. eller kanskje det er det Katie legger opp til tilfeldigheten ved å gå til demningen? Hun har sett Langdon både leve og dø? Eller? Jeg fikk liksom inntrykk av at hun var sikker på at Langdon kom til å dø?
Lily beviser jo at alt er ikke forutbestemt (selv om hun faktisk døde). Kanskje mye i stor grad er forutbestemt, men det viser jo at det ER mulig å gjøre reelle valg.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 10:24   #64
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg tror grunnen til at Lyndon (som er en kvinnelig skuespiller som spiller en gutt i serien. Lyndon er referert til som "the boy) må dø er fordi Katie og Forest er fastkjørt i sin tolkning. At de ikke er så smarte som de tror. Det ser man jo at kritiseres ved at de ikke kjenner til historie eller kunst. De er veldig gode på det de gjør, men har fått tunnelsyn, og greier ikke tenke kreativt. De verken skjønner eller innser at Lily kan velge annerledes enn det de har sett. Helt enig i at de har et slepphendt forhold til døden. Jeg tror ikke de har empati nok, og unnskylder det med at det er forutbestemt. Men det har derimot Lily.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-04-20, 10:43   #65
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.802
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Ahh.. Lyndon var riktig navn ja.
Der tror jeg du treffer spikeren ja. De ser ikke at det er mulig å ta egne valg før Lily faktisk gjør det. Og derfor har et slepphent forhold til døden. Og det at Forest ikke ønsket å forholde seg til et multivers. For et multivers vil jo indikere at man har (til dels) valgmuligheter, og små forskjeller vil skille mellom liv og død.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-20, 00:10   #66
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.822
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Næææ, denne var ikke noe for meg. Jeg likte de fire første episodene, men så ble det rett og slett for kjedelig for meg. Men den var jo fascinerende på en måte også.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 13:31   #67
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Jeg elsket den! Men sluttwisten var jo den samme som i Doctor Who-dobbeltepisoden Silence in the Library / Forest of the Dead fra 2008. River Song has been saved!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 13:48   #68
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Så gøy at du likte den Toffen! Jeg husker ikke alle vriene med alle doktorene og hvem som egentlig er hva og hvem og i hvilken tidslinje i Doctor Who lenger.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 13:53   #69
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Jeg elsket den! Men sluttwisten var jo den samme som i Doctor Who-dobbeltepisoden Silence in the Library / Forest of the Dead fra 2008. River Song has been saved!

Denne slutten er basically også den samme som i Star Trek TNG, Ship in a Bottle.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-05-20, 14:46   #70
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ser dere Devs?

Nå blei jeg skikkelig imponert over både Toffskij og Albertine sin hukommelse.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no