Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Parkering langs veg

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-20, 11:47   #1
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Parkering langs veg

Vi bor i et sameie, med en veistump som går fra "hovedveien" som er adressen vår og inn forbi hus og ulike parkeringsplasser. Det ligger et kommunalt fortau langs veien. Veien er akkurat bred nok til at to biler kan passere hverandre, selv om det kan føles ubehagelig ettersom det gjerne er gjerde på den ene siden og en høy fortauskant på den andre.


Jeg går ut fra at utrykkingskjøretøyer kan passere dersom de kjører opp på fortauet, sikkert bossbilen også. Men jeg synes det er frustrerende at det til stadig står store og sikkert dyre biler parkert langs veien, på gjerdesiden slik at man kan parkere, men litt med hjertet i halsen. Når jeg treffer biler i bevegelse bruker jeg jo å sikte meg inn på en avkjørsel slik at vi får god plass. Kan jeg forvente at folk bruker de oppmerkede p-plassene som ligger 20-50 meter borte fra huset sitt? Det gjør mine nærmeste naboer og jeg alltid, da det ikke er mulig å kjøre helt inn til våre hus.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-20, 12:03   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkering langs veg

Jeg tror dette er en situasjon man bare må finne seg i. Og man kan ikke forvente at folk tar hensyn og parkerer på det for deg helt logiske stedet (de har sikkert tanker om hvorfor det ikke er hensiktsmessig for dem).

Dette har vært helt vanlig praksis i de områdene jeg har bodd med gateparkering, og så kjører man med hjertet i halsen når det er trangt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-20, 12:32   #3
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkering langs veg

I mitt nabolag ble det satt opp parkering forbudt skilt på slik vei. Det fantes parkeringsplass til alle boenheter, men det var nærmere for beboere å parkere langs veien. Jeg vet ikke hvem som fikk opp disse forbudskiltene. Er det kommunal vei, kan man kanskje spørre om hjelp via kommunen?

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-20, 12:45   #4
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.361
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Parkering langs veg

Dette er ikke snakk om sentrumsnært område med dårlig plass til parkering og det er tross alt bedre at de står langs veien, enn oppå fortauet til hinder for myke trafikkanter og unger som innimellom leker i gata. Jeg får vel bare tenke mitt og kjøre pent forbi.

__________________


Sist redigert av tink : 18-09-20 kl 14:13.
tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-20, 12:52   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.619
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Parkering langs veg

Bossbiler og utrykningskjøretøy ønsker vel ikke å kjøre opp på fortauet.
Det skal være minst tre meter klaring for passering. Du kan ta kontakt med brannvesen og renovasjon for å høre hva de tenker.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-20, 13:06   #6
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Parkering langs veg

Du kan jo forvente hva du vil, men det lever jo helt tydelig ikke opp til forventningene dine. Så da må du heller spørre deg hva du kan gjøre med saken. 1) finne deg i at det er sånn. 2) si i fra til dem det gjelder og håpe at de endrer seg. 3) si i fra til relevante myndigheter som kan se på situasjonen. Det er vel 1 og 3 som er mest sannsynlig at har en viss suksess.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no