Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Brygging av kaffe med kaffefilter

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-07-20, 21:13   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Brygging av kaffe med kaffefilter

Vi drikker ikke kaffe, og prøver ut diverse varianter til gjester. Hjemme har vi en Tassimo maskin, men på hytta har vi brukt presskanne. Den har dessverre blitt litt ødelagt, men med litt triksing og miksing så funker den greit nok enn så lenge. Men, så til poenget, jeg er te-fantast og brygger te med tefilter. Da jeg kjøpte filter nå sist, så kom jeg over kaffefilter av samme type. Kan vi brygge kaffe med slikt filter? Bruker man da presskannemalt kaffe eller noe annet? Hvor mange gram pr kopp eller pr cl? Hvor lenge bør den trekke?

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-20, 21:41   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brygging av kaffe med kaffefilter

Tenker du sånn kaffefilter som henger oppi vannet? Det vanligste er jo å bare helle vann over kaffe og la det renne igjennom. Jeg har bare latt kaffen trekke oppi når jeg har brukt kaldt vann.

Men du kan jo kjøre omtrent som til presskanne da. La det stå til kaffen har sunket i filteret, deretter ta den ut.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-20, 22:18   #3
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Brygging av kaffe med kaffefilter

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Tenker du sånn kaffefilter som henger oppi vannet? Det vanligste er jo å bare helle vann over kaffe og la det renne igjennom. Jeg har bare latt kaffen trekke oppi når jeg har brukt kaldt vann.

Men du kan jo kjøre omtrent som til presskanne da. La det stå til kaffen har sunket i filteret, deretter ta den ut.

Sånn er det jeg har kjøpt, Tallulah:



Ja, jeg tenkte at jeg egentlig gjør nøyaktig det samme som når jeg brygger te: bare tar oppi kaffen i filteret og putter det i koppen, for så å helle varmt vann over. La det trekke så lenge det skal, tar filteret ut - vips ferdig.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-07-20, 22:38   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Brygging av kaffe med kaffefilter

Hm, sånn har jeg ikke sett. Men ser veldig praktisk ut! Ville prøvd med filtermalt f.eks. Eller spørre på en kaffesjappe om du vil ha noe mer eksklusiv kaffe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no