Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Zoom: Får ikke dele iPhone-skjerm i møte

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-20, 18:34   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Zoom: Får ikke dele iPhone-skjerm i møte

Jeg har et lønnlig håp om at alle har blitt skikkelige ringrever i Zoom og kan hjelpe stakkars meg som bare akkurat har kommet i gang.

Saken er denne: Jeg bruker Zoom-appen fra Mac-en min, men når jeg trenger å skrible (og det gjør jeg ofte), har jeg hittil delt iPhone-skjermen min med møtet og skriblet i vei i en whiteboard-app der (med en stylus går det ganske OK).

Jeg har gjort dette ved å starte møtet fra Mac-en, trykke Share Screen og velge iPhone/iPad via Airplay. Det har funket helt greit, men nå har det valget rett og slett forsvunnet. Jeg får bare velge det innebygde whiteboardet (hvor jeg må skrive med styreflata ) eller programmer/filer som er på Mac-en.

Hva har skjedd her? Kan jeg få Airplay-valget tilbake? Hjelp? Og nei, jeg har ikke en iPad jeg kan kjøre Zoom-møtet fra. Vurderer nesten å gå og kjøpe en.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-20, 19:54   #2
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Zoom: Får ikke dele iPhone-skjerm i møte

Jeg måtte sjekke, og jeg har valget, men av en eller annen grunn får jeg ikke lov på grunn av noe sikkerhetsgreier jeg ikke skjønner hvordan jeg skal gå rundt. Muligvis fordi jeg har installert duet som jeg bruker til å ha iPad som ekstra skjerm?

Da jeg starter zoom nå virket det som om maskina hentet en oppdatering på zoom.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 09:59   #3
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Zoom: Får ikke dele iPhone-skjerm i møte

Jeg kan fortelle at jeg «løste» problemet ved å kommandere fjortenåringen til å låne meg en aldrende og lite brukt iPad, som viste seg å håndtere Zoom helt utmerket, og som lar meg bruke det integrerte whiteboardet direkte uten noe Airplay-styr. Skjønner fortsatt ikke hvorfor Airplay-muligheten bare forsvant.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-20, 21:52   #4
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Zoom: Får ikke dele iPhone-skjerm i møte

Nei, det er merkelig, jeg har den både på PC og Mac!

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no