Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Mariusgenser til voksen dame; garn og størrelse

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-01-21, 09:32   #1
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mariusgenser til voksen dame; garn og størrelse

Jeg har en svigerinne som blir 50 og vurderer strikke Mariusgenser til henne.

Jeg har strikket flere før i alpakka, men det er en stund siden. Har dere gode forslag til garntyper, kanskje noen med ny erfaring?

Jeg funderer også på farge. Svigerinnen min har brunt hår og grønnbrune øyne. Jeg tenker muligens på grønn, hvit og brun. Eller burgunderrød, hvit og brun. Innspill?

Så lurer jeg på størrelse, for hun har helt annen fasong enn meg. Hun er ganske kort og nett i fasongen, men har innimellom litt flere kilo enn hun selv liker i alle fall, men litt mer type timeglass kanskje. Jeg har så lite kontroll på den fasongen (er selv høy og "drar" mye mer, alt fordeler seg utover) og tenker at large blir for stort uansett, for skuldre og alt. Noen som har litt erfaring med den fasongen som kan mene noe?

Her lurer jeg på mye som dere skjønner, men jeg forstår altså at ingen kan gi meg sikre svar på dette.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 09:59   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser til voksen dame; garn og størrelse

Jeg har akkurat strikket Marius-genser til meg selv i garnet KOS, som er litt tykkere og mykere. Det er den jeg har lagt inn bilder av, men min er burgunder, grå og petrol.



Den ble såpass ålreit at mannen min ønsket seg en i samme garn (og han ber meg ALDRI strikke til ham). Og det fantes en herreoppskrift også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 10:01   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser til voksen dame; garn og størrelse

Om dette passer til svigerinna di er vanskelig å si. Jeg er veldig glad i rund-/raglanfelling, men det er nok vel så mye fordi jeg får det til bedre som at det passer kroppen spesielt godt.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 10:12   #4
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser til voksen dame; garn og størrelse

Det var lekkert, Tjorven. God ide. Jeg har strikket en genser og snart 3 vester i Kos. Deilig garn. Hvor fant du oppskrift for det?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-21, 10:14   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mariusgenser til voksen dame; garn og størrelse

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Det var lekkert, Tjorven. God ide. Jeg har strikket en genser og snart 3 vester i Kos. Deilig garn. Hvor fant du oppskrift for det?

Jeg kjøpte heftet "Tema 61 Marius" fra Sandnesgarn.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no