Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Hobby] Hva lager du nå?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-01-21, 14:16   #1
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

[Hobby] Hva lager du nå?

Mange kreative sjeler her, folk som driver med alt annet enn strikking og hekling. Så da blir det en tråd hvor vi kanskje kan inspirere hverandre.

Jeg strikker mye, men driver også med mye annet rart. Og får stadig lyst på nye ting. I dag har jeg sett på Diamond Painting. Det tror jeg blir en påskesyssel om ting fortsetter som de gjør.

Men i dag skal jeg veve bånd! Driver å vever meg et nett som må ha bånd. Vesken har jeg vevd på rundvev (dvs den veves i 1 stykke rundt) med trikotgarn, så jeg må ha et bånd som er 5 cm bredt syntes jeg.

Det 1. bildet er mønsteret jeg skal veve. Det 2. viser hvordan båndene kan se ut. Hvis man Googler Inkle Loom får man opp mye fint.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Screenshot_20210123_131552.jpg (290,2 KB, 26 visninger)
Filtype: jpg Screenshot_20210123_131523.jpg (286,3 KB, 27 visninger)
__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 23-01-21 kl 14:21.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-21, 22:38   #2
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Så kult, Fløyel!

Jeg syr bukse i verdens mykeste ullstoff.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 00:40   #3
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Wow Luftslottet. Bukse har jeg aldri sydd. Frøkna kjøpte en sybok forrige uke, det var det mye fine bukser og buksedresser, men det ser "skummelt" ut.

Syr du til deg selv? Hvordan tilpasser du bukser underveis?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 01:01   #4
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.967
Blogginnlegg: 269
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Jeg syr til meg selv, ja, men er heldig nok til å ha en syekspert i familien som skal hjelpe meg med tilpassingen. Det bannes en del, men mest over egen inkompetanse.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 03:33   #5
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.501
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Strikker babykle til komande nevø, og har (saman med mamma) starta på montering av sunnmørsbunaden til vårens konfirmant. I dag har vi klipt i dei broderte stoffa. Skikkeleg skummelt, men det gjekk bra.

__________________
03, 06, 09
Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 08:25   #6
Høns
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.437
Høns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smartHøns imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Her har det vært hobbytørke lenge, men kom igang i forrige uke. Jeg har malt tre abstrakte malerier - moro - helt nybegynner. Resultatet ble bra, og jeg har planer om å male noen til i stort format til å ha på veggen i stuen. Nå må jeg bare vente til butikkene åpner igjen for å kjøpe lerret.

Høns er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 10:36   #7
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Så spennede Høns! Får vi se noen av maleriene?

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-21, 11:26   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Hobby] Hva lager du nå?

Plan for dagen i dag er å 1) sy flere munnbind 2) starte på Mariusgenser til mannen min (rakk garnbutikk på fredag før alt stengte ned). 3) Feste tråder på et par sokker som ble ferdigstikket i går. (Jeg er med på en samstrikking på Facebook, så det blir et par sokker i måneden).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no