Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-19, 17:43   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Eller, sjokk og sjokk, jeg har noen timer på meg, da.

Jeg har en frossen lasagne i frysen. Fant akkurat ut at jeg ikke gidder å lage middag i kveld, så jeg tok ut denne lasagnen i stedet. Men den er jo dypfryst, og jeg skjønner at den er nødt å tine i ovnen. (Den er ca 20*30 cm, relativt høy og ferdig stekt, det er rester fra en tidligere diger form.)

Men hvordan tiner jeg den? Den bør jo ikke stekes mer, så den kan ikke ha for høy temperatur. Samtidig må den bli varm tvers gjennom. Folie over, kanskje? Eller blir den bløt da? Hvor lenge tror vi den trenger?

Planlegger å spise ca 19.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 18:04   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Folie over og maks 150 grader. Ta ev bort folien helt i slutten. Den tiner og blir varm til 19, trir jeg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 18:06   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Folie over og maks 175 grader, helst lavere. Ta ev bort folien helt i slutten.

Takk! Hvor lang tid tipper du det tar? En time? Gjetter vilt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 18:09   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.320
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Endret til 150 grader, jeg skulle begynne der. Ja, tar nok minst det, store sjanger for at det tar lenger tid. Jeg skulle slenge den inn nå og heller ta den ut for pause om jeg merker at det går raskere. Selv kjøleskapskald lasagne tar lang tid å varme.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 18:11   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Endret til 150 grader, jeg skulle begynne der. Ja, tar nok minst det, store sjanger for at det tar lenger tid. Jeg skulle slenge den inn nå og heller ta den ut for pause om jeg merker at det går raskere. Selv kjøleskapskald lasagne tar lang tid å varme.

Takk! Da prøver jeg det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:25   #6
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.799
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Dette hjelper ikke deg, men fikk lyst til å fremsnakke kombinert mikro og komfyrovn. Den kan man sette på kombinert over/undervarme og mikrofunksjon, som gjør slike jobber til en lek. På 20 minutter ville den vært gjennomvarm, og allikevel føles stekt, ikke mikrovarmet.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:32   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Dette hjelper ikke deg, men fikk lyst til å fremsnakke kombinert mikro og komfyrovn. Den kan man sette på kombinert over/undervarme og mikrofunksjon, som gjør slike jobber til en lek. På 20 minutter ville den vært gjennomvarm, og allikevel føles stekt, ikke mikrovarmet.

Jeg hadde en gang en avansert mikro som også var ovn, faktisk.

Måtte skru opp til 170 nå, den er iskald ennå...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:38   #8
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg hadde en gang en avansert mikro som også var ovn, faktisk.

Måtte skru opp til 170 nå, den er iskald ennå...

Ta en kniv og stikk litt i den, da blir den ventilert og varm luft kommer kjappere letter til midt inne i den enn i en uperforert kompakt klump.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-19, 19:41   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.791
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan sjokk-tine frossen lasagne?

Lurt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no