Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Glutenfri gulrotkake

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-11-17, 17:34   #21
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Glutenfri gulrotkake

Jeg holder på å perfeksjonere gluten- og laktosefri gulrotkake løselig basert på denne:
http://matfrabunnenfb.blogg.no/15036...ulrotkake.html

Jeg har byttet ut hvetemel med glutenfritt finmel, hasselnøtter og valnøtter med mandler og gresskarkjerner, og brukt laktosefri ost i glasuren. Den blir veldig god.

Jeg har også laget en variant der jeg byttet ut gulrøttene med to modne bananer og en plate mørk sjokolade. Den ble best dagen etter at jeg hadde bakt den, for det er rikelig med krydder i oppskriften.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 18:06   #22
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.649
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Glutenfri gulrotkake

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Huffda. Jeg har prøvd nå i gulrotkake. Jaja - får klaske på masse glasur.

Det er nok smak og behag altså, mange bruker jo jyttemel til alt mulig.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 19:41   #23
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.974
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Glutenfri gulrotkake

Jeg bruker ca 2/3 toro kakemix og 1/3 jyttemel i rooms gulrotkake. (Mener i alle fall å huske at det er blandingsforholdet, har det kanskje notert.) Grunnen er at jeg syns kaka ble litt mer kompakt/rå med kun toro. Smaken av jyttemel er ikke et problem i denne kaka, den har så mye smak uansett.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 20:20   #24
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Glutenfri gulrotkake

Har gulrotkake på bordet, glutenfri. Nam! Jeg bruker bare Toro, blir veldig saftig og god!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-17, 22:14   #25
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.537
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Glutenfri gulrotkake

Brukte bare en gulrotmuffins-oppskrift denne gangen, ikke ROOM, men kaka ble kjempegod.
Lillebror syns det smakte noe av den, men han ville pynte den med melis og alle de andre syns kaka ble veldig saftig og god. (Lagde i brødform denne gangen)

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no