Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Madeleines mor mistenkt (VG)

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-07, 10:10   #461
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Jeg synes nabbe har litt lange tær. Føler du deg diskriminert ofte?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:11   #462
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Ikke mange.
Jeg håper intenst at det er henne og at hun har det bra. :enkel:

Jeg håper også at det er henne, og at hun har det bra, og hele det hopprennet, det er ikke det...

Men det finnes mye lyse unger i Algerie, spesielt blandt fattigfolk som er ute hele dagen, og håret fort blir solbleket, så hvorfor skulle det være annerledes i Marokko?

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:11   #463
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du glemte: Selvsagt kan man dope ned barna sine, for enhver mor vet hva som er best for barna sine.

Vi dopet ned vår datter en gang, i den tro at det var til det beste for henne. For alle. Vi tok feil og sluttet sporenstreks.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:11   #464
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Neivell.

Poenget er at jeg synes det paret hadde en tåpelig grunn for å ta bildet, fordi hun var en "lys unge blandt mørke sigøynere". Dersom de visste noe om Marokko i det hele tatt, hadde de ikke sagt noe. Eller tatt bildet i det hele tatt.

Sjå, Steinar, der sit det ein blond unge blant alle dei svarte - skund deg, finn fram kamera, ho Berit kjem aldri til å tru meg.

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:11   #465
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Fnis.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:12   #466
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Jeg synes nabbe har litt lange tær. Føler du deg diskriminert ofte?

Nei, men jeg blir oppgitt av generalisering, og at man tror det ikke finnes lyse barn i Afrika.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:12   #467
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du glemte: Selvsagt kan man dope ned barna sine, for enhver mor vet hva som er best for barna sine.

Hva har å dope ned barna sine med det jeg skrev å gjøre? Ærligtalt.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:12   #468
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Men det er da litt rart at disse følelsene kommer de på nå, flere måneder etterpå? Mens de første ukene var ikke disse følelsene irrasjonelle, men tydeligvis ikke til stede?

Dette føyer seg inn i en LANG rekke med merkelige utsagn, som jeg ikke gidder å gjengi i detalj, men bare for å ta et ørlite eksempel:

"Rullegardinen var brutt opp, noen har brytet seg inn i leiligheten." Oi nei- vent litt, vi glemte at vi ikke hadde låst leiligheten. Hvorfor ikke? Jo, i tilfelle brann, slik at ungene kunne komme seg ut. Ehm, egentlig har vi jo sagt at ungene aldri våkner om natten uansett, men i tilfelle brann ville de vel gjort det, men ellers våkner de aldri.

Tvillingene sover som steiner, og de sov 1)gjennom bortføringen 2)gjennom moren som skrek hysterisk inne i leiligheten 3)gjennom 20 mennesker som gjennomsøkte leiligheten 4) sov fortsatt når politiet ankom.

Men når faren sjekket leiligheten sist før hun forsvant, var en dør åpen (inne i leiligheten). Når han ble spurt hvorfor det var slik, så sa han at det sikkert var Madeleine, som hadde våknet av tvillingene som av og til gråter og dermed forstyrrer Madeleine.

Snakker vi om samme Madeleine som 1) ikke kan ha våknet og gått ut av leiligheten på egen hånd? og 2) om de samme tvillingene som aldri våkner av noe som helst?

:forvirret:

Mulig jeg gjør dem urett, mulig de har rett og slett prøvd å bortforklare det at det ikke var så lurt å la barna være alene og at de dermed viklet seg inn i mange småhistorier som overhodet ikke henger på greip.


Det er flere ting i denne saken som har blitt sagt tidlig og ikke blitt lekket ut av politiet. Det er fullt mulig at de har sagt dette fra dag en.

Det er jo poenget. Man gjør seg opp en mening bassert på enkeltting som er lekket. Du argumenterte selv med at ingen hadde sett jenta fra et vist klokkeslett. Det viser seg at det er feil. Det har politet fått vite fra dag en, men det lekket de ikke.

Du har et politi som lekker den informasjonen de selv vil, og ignorerer annen infrormasjon. Som ikke sikrer bevis på en (hva vi anser som) betryggende måte. Samtidig har foreldrene taushetsplikt. Nå som de har brutt den i litt grad, så er det feil fordi de ikke har sagt det før. Vi vet ikke hva de har sagt før. Det vi vet er at de sier det er mye de kan forklare om de kan få utale seg.

Angående hva moren faktisk sa, så er det vel flere som har utalt seg om det. Politiets presselekasjer fokuserer på en liten del av et vitnes utsagn. Om du leser hva hun sier så sier hun ikke at det var alt moren sa.
Det er vitner som sier hun sa. "she's gone"

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:13   #469
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Nei, men jeg blir oppgitt av generalisering, og at man tror det ikke finnes lyse barn i Afrika.

Du tar det jo så personlig. Selvsagt FINNES de. Men de er ikke akkurat i overvekt, og jenta ligner da virkelig på Madeleine.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:14   #470
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Azi, her.

Hva har å dope ned barna sine med det jeg skrev å gjøre? Ærligtalt.

Du skriver faktisk til fordel for foreldrene, at de (som oss andre?) sannsynligvis kjenner sitt barn best - men deres handlinger støtter vel ikke akkurat oppunder den teorien?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:14   #471
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Javell. Om du sier det, så.

Jeg har bare sett så mange lyse unger i Nord-Afrika, at jeg aldri hadde reagert på en lys liten jente på ryggen til en berberdame. Spesielt ikke når damen øyensynlig er berber, fordi de har ofte lysere gener pga vikingene, enn arabere.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:15   #472
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Skremmern har rett. OM de nå har blitt feilmedisinert, skorter det vel på kjennskap til sine barn. OG til eget yrke, for den sks skyld.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:15   #473
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Javell. Om du sier det, så.

Jeg har bare sett så mange lyse unger i Nord-Afrika, at jeg aldri hadde reagert på en lys liten jente på ryggen til en berberdame. Spesielt ikke når damen øyensynlig er berber, fordi de har ofte lysere gener pga vikingene, enn arabere.

Men hvorfor reagerer du så kraftig egentlig? Er det urettferdig ovenfor de hvite? Eller er vi diskrimeinernde ovenfor de mørke?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:16   #474
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Nei, men jeg blir oppgitt av generalisering, og at man tror det ikke finnes lyse barn i Afrika.

Hve er man?

De som tok dette bildet sier de syntes jenta lignet, men så tenkte de ikke mere på det. De tok bilder av alt. Først etter at de leste om de to andre observasjonene fra mai, så reagerte de og lette frem bildet.

Det har vært de som har "sett" henne i andre land også.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:16   #475
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Neivell.

Poenget er at jeg synes det paret hadde en tåpelig grunn for å ta bildet, fordi hun var en "lys unge blandt mørke sigøynere". Dersom de visste noe om Marokko i det hele tatt, hadde de ikke sagt noe. Eller tatt bildet i det hele tatt.

Det var vel ikke derfor hun tok bildet visstnok, var ikke før hun kom hjem og så på feriebildene sine at hun tenkte at det kunne være Madelaine. Så hun satt nok bare på den trygge turistbussen sin og tok noen eksotiske bilder av "the natives". Tilfeldigvis hadde den ene lille jenta lys hud og brunt hår og vips så er det en story!

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:16   #476
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Du skriver faktisk til fordel for foreldrene, at de (som oss andre?) sannsynligvis kjenner sitt barn best - men deres handlinger støtter vel ikke akkurat oppunder den teorien?

Jeg gjentar: Jeg skrev alle kjenne barna sine søvnrytme! Og skrev videre at jenta mi reagerte likedan som tvillingene.

Og om noen velger å dope ned barna. Så betyr da ikke at dem ikke kjenner barna sine. Men dem velger å gjøre noe som ikke MANGE andre ville ha gjort.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:20   #477
Line*
Expired
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 5.455
Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg synes ikke det passer seg å dåne i en så alvorlig sak, Line.

Dette er å dåne: Dette er å være dramaqueen Og dette er hva jeg tenker nå

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:20   #478
Nabbe
Skrekkøgle
 
Nabbe sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.534
Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Det var vel ikke derfor hun tok bildet visstnok, var ikke før hun kom hjem og så på feriebildene sine at hun tenkte at det kunne være Madelaine. Så hun satt nok bare på den trygge turistbussen sin og tok noen eksotiske bilder av "the natives". Tilfeldigvis hadde den ene lille jenta lys hud og brunt hår og vips så er det en story!

Jeg forsto artikkelen slik at de tok bilde av henne nettopp fordi hun var så lys blandt de mørke. Fordi de trodde det var uvanlig.

Jeg bare mener at sjangsen for at det skal være Madeleine, er vel svært liten, når man vet hvor mange lyse barn det faktisk finnes i Marokko, er.

__________________
I think I have OCD. Obsessive Conure Disorder.
Nabbe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:21   #479
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Jeg forsto artikkelen slik at de tok bilde av henne nettopp fordi hun var så lys blandt de mørke. Fordi de trodde det var uvanlig.

Jeg bare mener at sjangsen for at det skal være Madeleine, er vel svært liten, når man vet hvor mange lyse barn det faktisk finnes i Marokko, er.

Prøv å få ordet "lys" ut av hodet ditt og få ordene "ligner på" inn.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-07, 10:22   #480
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Madeleines mor mistenkt (VG)

Det er jo ikke snakk om at hun er bare lys da. Hun ligner jo på Maddie.

__________________
The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return.
eden ahbez, "Nature Boy" (1948).
Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no