Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Emo

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-02-09, 18:14   #1
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Emo

hva er det? Kan noen opplyse meg? Er det noe egentlig? sønnen min snakker om noen som kaller seg Emo og driver med ting jeg mener de trenger hjelp med......

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:15   #2
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

http://no.wikipedia.org/wiki/Emo

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:20   #3
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Emo

inkluderes selvskading?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:21   #4
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Emo

barn på 12 som sier andre skal kalle dem Emo og at de skjærer seg med kniv for å se blod?

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:26   #5
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Emo er en musikkstil og klesstil etter det jeg har skjønt. Litt sånn type svart hår, converse.. litt rocka, men touch av punk liksom.

Det har ikke noe med selvskading å gjøre det jeg vet. Fant en "Emo-collage" på nett.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:27   #6
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Ifølge wikien så KAN man bedrive selvskading.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:29   #7
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Den collagen ser jo litt i grenseland ut den også... men syntes det er merkelig å skulle si "kall meg Emo.. " ...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:30   #8
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.790
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Emo

er litt redd, oppgitt og frustrert over at barn på den alderen skal ha selvskading som ett mulig tema!

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:31   #9
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Det er nå gjengfølging som med alt annet.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 18:32   #10
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Får satse på at det er for oppmerksomhet da (kan virke sånn iom at det linkes til Emo), og at det ikke er noe som har oppstått av seg selv...

Jeg tror jeg hadde gitt foreldrene beskjed.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 21:21   #11
Tuneland
grand multipara
 
Tuneland sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.740
Tuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt liktTuneland er virkelig godt likt
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Får satse på at det er for oppmerksomhet da (kan virke sånn iom at det linkes til Emo), og at det ikke er noe som har oppstått av seg selv...

Jeg tror jeg hadde gitt foreldrene beskjed.

Jeg vet at jeg hadde gitt foreldrene beskjed, og håper inderlig at alle som hadde fått vite noe sånt om mine barn også ville gitt meg beskjed.

__________________
~Tuneland~
Mamma til fem flotte fyrer f 92, 02, 04, 05 og 08.
Tuneland er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:03   #12
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Legger ut denne linken jeg.
http://www.luv-emo.com/

På denne siden er det en hel del informasjon om emokulturen. Det er en subkultur som her til lands har fått en større tilhengerskare de siste årene.

Den har sitt utspring i en type punk musikk. Det er en trist/deprimert undertone i musikken og den handler generelt om å ha det for jævlig. Ungdommene som i Norge tilhører emo miljøet er ofte kraftig sminket, går i særegne og fortrinnsvis svarte klær ispedd diverse striper, skriver deprimerende sanger og dikt, de er jevnt over deprimerte og selvskading er et utrykk for den indre smerten de har.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:08   #13
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.498
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Tuneland, her.

Jeg vet at jeg hadde gitt foreldrene beskjed, og håper inderlig at alle som hadde fått vite noe sånt om mine barn også ville gitt meg beskjed.

Jeg hadde gitt noen beskjed, men jeg er ikke helt sikker på hvem. Personlig tror jeg at jeg hadde landet på skolen.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:21   #14
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Skvetten, her.

Legger ut denne linken jeg.
http://www.luv-emo.com/

På denne siden er det en hel del informasjon om emokulturen. Det er en subkultur som her til lands har fått en større tilhengerskare de siste årene.

Den har sitt utspring i en type punk musikk. Det er en trist/deprimert undertone i musikken og den handler generelt om å ha det for jævlig. Ungdommene som i Norge tilhører emo miljøet er ofte kraftig sminket, går i særegne og fortrinnsvis svarte klær ispedd diverse striper, skriver deprimerende sanger og dikt, de er jevnt over deprimerte og selvskading er et utrykk for den indre smerten de har.

Ah høres ut som meg når jeg var ung, bare at jeg hørte på metall.
Jo mer deprimert jo bedre.
Men ja, jeg hadde varslet noen, ekstreme emo's er ikke bra, de påvirker hverandre veldig negativt. Jo mer de kan dra hverandre ned jo bedre virker det som.

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:23   #15
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Jeg var mer som jentene i ORPS. Drillpike og "kul" i korpskulturen.. om man kan være det. Ser at det var relativt "sunt" selv om jeg har ledd mye av det i ettertid...

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:24   #16
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.688
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

..men man må ikke drive med selvskading om man er emo altså.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:25   #17
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Interference, her.

Ah høres ut som meg når jeg var ung, bare at jeg hørte på metall.
Jo mer deprimert jo bedre.
Men ja, jeg hadde varslet noen, ekstreme emo's er ikke bra, de påvirker hverandre veldig negativt. Jo mer de kan dra hverandre ned jo bedre virker det som.


Jeg også, bare det at jeg hørte på punk da. Sid var min store helt, han er i grunnen en helt fremdeles han da.

  Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:26   #18
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Emo

Hvordan ser man forskjell på emoere og gothere?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:33   #19
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.652
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

..men man må ikke drive med selvskading om man er emo altså.

Her i byen er ungdom som kler seg slik at omverdenen kaller den emo veldig opptatt av å fraskrive seg dette, nettopp fordi de ikke driver med selvskading.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-09, 22:36   #20
Skvetten
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Emo

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvordan ser man forskjell på emoere og gothere?

Gothere hører på en annen type musikk, de kler seg i svart og er inspirert av gotisk romantikk og er mørkt sminket.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no