Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Absolutte must i sminkepungen

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-12-10, 22:07   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Spørsmål

Absolutte must i sminkepungen

Jeg er i en fase fortiden der jeg begynner litt på scratch etter lengre tids dvale når det gjelder så mangt, og nå har tiden kommet for å hive ut alt jeg har liggende og starte helt på nytt når det gjelder sminke og hudpleie.

Jeg har investert i en foundation og et par skygger fra I.D og har innsett at jeg nok kommer til å kjøpe mer derfra, selv om det koster sitt. Veldig gode produkter. Dog er jeg åpen for andre forslag også, selvsagt.

Jeg har en rouge og ymse mascara, men jeg skulle gjerne likt å finne en mascara som ikke blir delvis klumpete og tørr innen forholdsvis kort tid (jeg pumper ikke kosten.) Så tips til mascara tas i mot med stor takk.

Jeg har også kjøpt meg en ny kost til base, men jeg trenger flere koster - hvilke og hvor mange? Må jeg ha en egen til hver eneste skygge og _hva har du_??

Hva mer trenger jeg - hvor mange skygger er det greit å ha; typ et par til hverdags og et par til fest? Anbefalinger til greie farger å ha som basis, evt. litt miks og match?

Jeg lurer på så mangt, føler meg helt grønn igjen og vil gjerne finne frem til en "basispakke" med noe attåt!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-12-10, 22:21   #2
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Her er noen pakker med litt forskjellig, det kommer jo an på hva du liker av farger.

All wrapped eye collection



Get started eyes - cheeks - lips
Denne har jo litt forskjellig:

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-12-10, 22:21   #3
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Når det gjelder mascara har jeg vært innom det aller meste, og har slått meg til ro med Max Factors Master piece, billig og bra!

Ellers har jeg bare to øyeskyggekoster, en flat og en rund, og det holder fint for meg. Bruker skygge sjelden til tross for at jeg sikkert har 40 forskjellige.
Har ellers en kabuki til foundation og en stor rougekost.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 09:30   #4
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Mine musts er mineralfoundation (Glominerals løs eller Jane Iredale presset), en highlighterpenn til å bruke under øynene (Guerlain er suveren, og milevis foran storebror YSL Touche Eclat), mascara (Max Factor Lash Extension Effects, Kanebo 38º Volumizing), samt rouge i en kald rosatone. Jeg liker et og annet produktet fra Bare Escentuals, men ofte synes jeg de er oppskrytte og at fargene forandrer seg på huden. Jeg bruker ikke øyeskygger fast, men liker å ha en matt hudfarget skygge som kan lysne huden på øyelokket. MAC Blanc Type er suveren til det formålet.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 09:33   #5
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Mascara: Jeg bruker bare Dior Show. Drysser ikke og klumper lite (har enda til gode å finne noen som ikke klumper overhodet som samtidig gir litt mascara på vippene).

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 09:49   #6
Silje sol
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 292
Silje sol er litt kulSilje sol er litt kul
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

-Diorshow extase mascara.
-Smashbox photofinish primer.
-Smasbox artificial ligth.
Jeg er veldig fornøyd med smashbox sine produkter! Kjøper dem fra lookfantastic.com

__________________
Jente 07 & gutt 09.
Du kommer sikkert til å gjøre mye dumt, men gjør det med begeistring!
Silje sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 10:19   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Til hverdags bruker jeg Dermalogica Sheer tint moisture, en fuktighetskrem med farge som faktisk dekker over rødhet og ujevnheter mer enn man tror. I tillegg bruker jeg en gråbrun eyeliner, samt mascara. Jeg har prøvd uvent antall mascaraer, plages med at de drysser og har endt på:

Blinc - sitter som støpt, men gir ikke de lange fyldige vippene akkurat¨
Kanebo 38 - gir fine vipper, men har bare hatt den 2-3 uker så vet ikke om den tørker fort ut.

Jeg har også ID bare minerals foundation, men liker best dermalogica sin fuktighetskrem til hverdags.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 10:21   #8
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Jeg MÅ ha solpudder. For tiden bruker jeg en fra Estee Lauder.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-10, 10:41   #9
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Jeg bruker MAC sin fargete dagkrem/ foundation etter tips her inne.
Rouge eller solpudder alt ettersom hvordan jeg føler meg. Har solpudder fra Estee Lauder tror jeg og rouge fra Lancôme for øyeblikket.
Øyeskygger - jeg er altetende på merker, men har for øyeblikket Lancôme, Dior og Guerlain som jeg oftest bruker.
Øyebrynsskygge - Den jeg bruker er vel egentlig en kompaktpudder-eyeliner i Guerlainøyeskyggepakken min, men den er fin til mine bryn og har god skråkost med.
Mascara - Liker Lancôme sin ettellerannet -cil til vanlig, men skulle hatt en med mer wow-effekt til fest ....
Highlighter (det bruker jeg ikke hver dag) - Har Touche Eclate fra YSL, men er villig til å prøve en ny neste gang.
Lipsgloss - Jeg liker godt de fra Clinique, spsielt de små som kommer i 6 (?) pack i ulike nyanser fra Taxfree.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:35   #10
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

"Le Blanc de Chanel", brukes over dagkremen og under foundation hvis jeg bruker det.

Laura Mercier Secret Camouflage

En haug pensler, bl.a. en skrå til øyebryn, en fin til concealer og en rund til å børste ut vipper og bryn

brun til bryn (Laura Mercier sin er bra)

Mascara (helst Blinc)

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 21:45   #11
Misty
Håpefull eller håpløs....
 
Misty sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Plankebyen
Innlegg: 778
Misty er litt kulMisty er litt kulMisty er litt kul
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Must hos meg er
- pudderfoundation fra Mary Kay
- YSL touch eclaté
- base skygge fra Dior (matt hvit/offwhite)
- MAC skygge i lillatone
- Pudderrouge fra Mary kay
- Helena Rubinstein mascara , Lash Queen

__________________
Is`s nice to be important, but it`s more important to be nice...
(gutta mine, 03 og 05 )
Misty er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-10, 22:42   #12
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Elisabeth Arden mousse foundation
Max Factor eller YSL mascara
Dior eyeliner
Dior lipgloss
er et must

I tillegg
YSL highlighter
YSL solpudder
Dior 5 farger øyenskygge

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 09:54   #13
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Lancome concealer og en sånn tube med en perlemorskrem til å ha under. Gull verdt for mørke ringer!

Ellers bruker jeg:
Shiseido solpudder
Lancome kajal
Dior øyenskygge
Lancome leppestift eller gloss

Jeg bruker kun mascara når jeg skal pynte meg. Farger vippene i ny og ne.
.

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:06   #14
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Takk for mange fine tips.

Nå fikk jeg en stor kit med skygger, blush og koster fra Bare Minerals til jul, samt concealer ++ Så jeg må jo prøve ut dette. Men skal helt klart sjekke ut tipsene også, om det er noe jeg ikke er fornøyd med eller trenger av tillegg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:07   #15
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Sminkepung?

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:16   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Æ vætt nå ikke meh dæ, menne æ har nå jaffal både toalttmappe og sminkepung - det har jeg nå alltid kalt det, uten at noen har reagert på det ... Hva kaller du det da?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:17   #17
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Ingenting. Jeg bruker kun eyeliner og mascara hvis jeg skal slå meg løs.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:19   #18
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Jeg har sminkepung.

I den ligger det en svart mascara, en svart eyeliner, en svart kajal med dusespiss i andre enden, en grå kajal med dusespiss i andre enden, en pensel, en blåtonemix med fire øyeskygger, en gråsvart øyeskygge, en liten krukke med glitter, en rød lipgloss, blush og kost. Og p-piller. Det er så vidt jeg får lukket den igjen, men det er alt jeg kan komme på å trenge om det da ikke er Glamourøs Fest som er greia.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 14:25   #19
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

Opprinnelig lagt inn av Fryd, her.

Ingenting. Jeg bruker kun eyeliner og mascara hvis jeg skal slå meg løs.



Hakke store pungen jeg da; inneholder vel omtrent det samme som Maverick sin. Sminket meg mye før, men i flere år har jeg til vanlig ikke sminket meg i det hele tatt, mascara kun til pent. Men i det siste har jeg visst blitt litt mer forfengelig ...kan det ha en sammenheng med at de tjueti er faretruende nærme!??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-12-10, 19:24   #20
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Absolutte must i sminkepungen

- kompaktpudder fra MAC
- Masterpiece Max fra Max Factor (klumper ikke & gir flotte lange vipper)
- øyenskyggeprimer fra e.l.f.
- YSL's Touche Eclat concealer
- Liquid lipstick fra e.l.f.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no