Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Motehjørnet

Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Motehjørnet Shopping, tips, spørsmål og svar.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-23, 17:21   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Nei, aldri hatt heller, men husker flere hadde på ungdomsskolen på 80-tallet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 17:38   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg ser noen av dem når vi er på hytta, og der selges de også i sportsbutikken.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 18:19   #23
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg har to par, og har hatt flere. Bruker dem stort sett hele tiden på vinteren så de blir naturlig nok slitt.

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 19:06   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg fikk av faren min i 1987, før han flyttet ut. Har de enda men brukte de lite så ga de til svigermor for rundt 20år siden.
Hun er nå dement og bruker lite vinterklær så kanskje jeg skal få de tilbake.
Men synes de er iskalde så de er egentlig ikke noe for meg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-23, 21:58   #25
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Farmor hadde, og nå står de på hytta til glede dersom man fryser på føttene.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 06:52   #26
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Er det en "ting"? Jeg kan ikke huske å ha sett noen her med det, verken i oppveksten eller seinere. Har bare sett det på TV og tenkt at det var vanlig på steder med mer stabilt vintervær enn vi har.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 07:01   #27
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg hadde et par som jeg brukte en del "i gamle dager", og de er sikkert fullt brukbare ennå, men jeg syntes egentlig aldri de var særlig gode ha på seg.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 07:24   #28
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg har ikke svart i forrige tråd. Uansett, jeg slet ut de siste for rundt 40 år siden. Jeg har ingen planer om å skaffe meg nye. Jeg hadde komager på 70-tallet, sendt fra mormor i Nord-Troms. Jeg mener hun sa hun skaffet dem fra reindriftsamene der hun bodde (og vi har hytte).

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 07:24   #29
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg kastet mine i fjor, og har ikke angret. De var over 35 år og hadde knapt vært i bruk de siste 30.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 11:32   #30
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg hadde komager på 70-tallet, sendt fra mormor i Nord-Troms. Jeg mener hun sa hun skaffet dem fra reindriftsamene der hun bodde (og vi har hytte).

Komager? Glatt skinn?
Eller skaller? Sydd av reinskinn med håret på.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-23, 13:14   #31
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.934
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Komager? Glatt skinn?
Eller skaller? Sydd av reinskinn med håret på.

Reinskinn med håret på. Feil ordbruk fra min side er ene og alene Mutter'n sin skyld. Og litt internatskolen som klaska til både farmor og morfar om de snakka samisk. Så jeg fikk klask av farmor da jeg spurte om vi hadde samisk opphav.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-03-23, 18:53   #32
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Her i nord er selskinnsko helt vanlige. Har selv hatt, men klarte faktisk å slite de ut.

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-23, 16:10   #33
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Hadde det i oppveksten, og det hadde alle jeg kjente også. Arvet et par av svigermor og de står på hytta (de er kun skinn, ikke hårete), og de bruker jeg innimellom der. De er svineglatte, og jeg har ærlig talt flere bedre sko. (Og penere )

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-03-23, 21:54   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.397
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Hadde lobber (ull) i barndommen og husker søkkvåte føtter i bergenssludd i utendørs "barnehage"/park .. Men et par vannavstøtende selskinsstøvler Østafjells? Sure, bring it on! Hvor kjøper man slikt?

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 03:59   #35
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Opprinnelig lagt inn av Agent Scully, her.

Hadde lobber (ull) i barndommen og husker søkkvåte føtter i bergenssludd i utendørs "barnehage"/park .. Men et par vannavstøtende selskinsstøvler Østafjells? Sure, bring it on! Hvor kjøper man slikt?

https://topaz.no/butikk/damesko/dame.../sami-50-dame/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 07:43   #36
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Og her er samme sko til en liten tusenlapp rimeligere (litt utplukket i størrelser, da).
https://www.brukas.no/topaz-sami-50-...iABEgLF9vD_BwE

Men disse skoene er jo ikke vanntette.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 09:28   #37
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Selskinnsko i Stavanger høres like unødvendig ut som gummistøvler i Sahara, uten at jeg har mer erfaring med Stavanger enn en klissvåt uke på kurs der i januar for 25 år siden.

Jeg har aldri hatt selskinnsko, men det er en del som bruker det her i kalde og tørre Innlandet når de er utendørs over tid på vinteren. Jeg hadde Nesnalobber når jeg var liten, men synes alltid de var iskalde. Jeg likte aller best bestemors løsning med litt for store vanlige vintersko med en tjukk raggsokk inni skoen og en gammel like tjukk og gjerne bøtt raggsokk UTENPÅ skoen. Det hjalp på kulden og det er en genial løsning når det er glatt. Ikke det at jeg tusler rundt med sokker utenpå skoene på hålka lenger, men det fungerer bedre enn brodder og pigger og den slags.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 09:30   #38
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

De er såpass dyre, ja. Burde kanskje selge mine.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-23, 12:27   #39
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du selskinnssko? I tilfelle, bruker du dem?

Jeg tror Agent Scully blander med Sealskinz, som er noe helt annet.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no