Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Sett NOKAS-filmen?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-10-10, 18:42   #21
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så en sak er nødt til å berøre deg personlig for at du skal mene den var tragisk? Og du er vel alt annet enn kald, det var sikkert derfor jeg reagerte på innlegget ditt og "hehe-et".

Huh? Jeg skrev jo at jeg syntes den var tragisk. Men at den samtidig ikke har berørt meg så voldsomt, og i hvert fall ikke på den måten at jeg tenker over om jeg må se filmen eller ei av de og de grunnene. Dette er vel en av de sakene som har berørt meg minst, for å være helt ærlig, selv om jeg selvfølgelig synes det er trist og tragisk at en politimann døde.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:45   #22
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Gjorde du? Det fikk jeg ikke med meg. Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte hadde jeg fått med meg det.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:52   #23
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Har ikke sett den, men har veldig lyst. Får sikkert ikke sett den før den kommer på DVD.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 18:52   #24
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Sett den. Den hadde sine øyeblikk, men alt i alt preget av at den kommer for tidlig og tar hensyn som går på bekonstning av det dramaturgiske. Synes jeg.

Mordet på Klungland mener jeg er veldig respektfullt og finstemt fremstilt, forresten. Hvis det er noen som ikke vil se den fordi de er redd for sterke scener rundt dette.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:05   #25
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Gjorde du? Det fikk jeg ikke med meg. Jeg hadde nok ikke reagert på samme måte hadde jeg fått med meg det.

Ja jeg skrev det i innlegg 11. Selvsagt er saken tragisk, det synes vel alle? Men noen er jo mer berørt av den enn andre. På samme måte som med alle andre saker, som er like grusomme eller enda verre enn denne.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:14   #26
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.787
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Nei, den tror jeg at jeg står over.

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 19:20   #27
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ja jeg skrev det i innlegg 11. Selvsagt er saken tragisk, det synes vel alle? Men noen er jo mer berørt av den enn andre. På samme måte som med alle andre saker, som er like grusomme eller enda verre enn denne.

Ja, altså, det var fint at du oppklarte i ettertid hva du mente, (fint for meg), reaksjonen min kom jo til de første innleggene, og den står jo der selv om du har forklart deg bedre i senere innlegg. Eneste grunnen til at jeg skriver mer nå i det hele tatt, er for å svare deg når du siterer meg. Jeg er ferdig med denne saken.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:16   #28
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Nei, som nevnt i tidligere tråd angående denne filmen så er ikke jeg av de som setter pris på at denne filmen ble laget. Når jeg i tillegg vet at NOKAS-ansatte og familien til avdøde Klungland har reagert negativt på at filmen skulle lages, så bidrar også i forhold til avgjørelsen om ikke å se den. (Ikke det at jeg ser så mye film uansett.)

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:20   #29
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Nå har både pårørende, NOKAS-ansatte og de innsatte sett filmen FØR den ble helt ferdigstilt da.

Gud for et gnål og dikkedarier da. Det er i mine øyne en historisk film.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:27   #30
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Nå har både pårørende, NOKAS-ansatte og de innsatte sett filmen FØR den ble helt ferdigstilt da.

Gud for et gnål og dikkedarier da. Det er i mine øyne en historisk film.

Gnåler jeg fordi jeg ikke vil se filmen fordi det ikke føles riktig for meg? At de ansatte (innsatte også?) og familien har fått se filmen gjør ingen forskjell for hvorvidt jeg skal se den eller ei.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:28   #31
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Gnåler jeg fordi jeg ikke vil se filmen fordi det ikke føles riktig for meg? At de ansatte (innsatte også?) og familien har fått se filmen gjør ingen forskjell for hvorvidt jeg skal se den eller ei.

Jeg bare argumenterer uttalelsene dine. Regner med det er greit.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-10, 20:35   #32
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Jeg har ikke sett den og tror ikke jeg kommer til å se den heller. Jeg er enig i at det er en spesiell sak den omhandler, men filmen har fått dårlig kritikk så da vet jeg ikke helt. Nokas saken er typisk en sak jeg gjerne skulle ha fulgt med på, men rakk det ikke da det var i media, så jeg er temmelig blank på en del områder.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 09:51   #33
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Jeg begynte å tenke på denne tråden igjen da jeg så en buss med reklame for filmen i dag, plastret gigasvært over hele siden. Jeg tenkte såvidt at det føltes litt upassende, også begynte jeg å tenke på alle andre actionfilmer basert på sanne historier og hvor lite vi reagerer da. Forskjellen er selvfølgelig avstanden man har til det inntrufne. Både i tid og i fysisk avstand. Sånn sett så skjønner jeg Iset godt. Filmen er interessant fordi det skjedde i hennes by, men hun har ingen kjennskap til verken ranerne eller familien til avdøde. Det er egentlig ikke noe anderledes det, enn å være opptatt av andre verdenskrig, slik jeg har skjønt at du er Skremmern?

Jeg har en viss nærhet til filmen fordi jeg en gang i tiden kjente David Toska, men som en helt annen person enn den han tydeligvis har blitt. Derfor har jeg interesse av filmen. Jeg har fremdeles avstanden, slik at jeg kan se det som en underholdningsfilm, til tross for at utfallet av ranet selvfølgelig var veldig tragisk.

Jeg trekkes på et vis mellom at dette er virkelig en historisk hendelse i norsk kriminalhistorie, et virkelig spektakulært ran, men jeg ser også at det er veldig nært i tid og sikkert føles invaderende på de som ble rammet. Nå har jeg ikke sett filmen ennå, så jeg vet ikke hvordan stoffet blir behandlet, så jeg har det som en giant disclaimer.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 09:52   #34
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Jeg har ikke sett, og kommer ikke til å se.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 10:04   #35
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.967
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Vi så den på premieredagen og går du på den med rett innstilling så får du en opplevelse av hvor naive vi som mennesker i dette landet er. Man skjønner også hva politiet sliter med av resurrser og at mangen små ting kan hindre eller fremskynde en tragedie.

Man kan ikke gå på kino å se denne å forvente å få se en action film altså da blir man skuffet.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-10-10, 19:49   #36
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Sett NOKAS-filmen?

Ja, har sett den.

Passe grei film, synes den var spennende og små ekkel, men alikevel veldig dårlig filmet, altfor nært på og slitsomt...

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no