Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er vi blitt for kravstore?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-07, 13:03   #21
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Men jeg vil tro at de også får masse fint og nytt? Jeg tror det er vanskelig å forstå hvor nedverdigende det føles å alltid skulle kjøpe brukt de gangene man i det hele tatt har mulighet for å kjøpe noe.

Joda, jeg skjønner poenget. Det er bare det med å foretrekke nye filleting over brukte bra ting (om de da er bra, selvsagt...). Jeg har tiltro til, at det som disse skoleungene pakket inn er fint og ordentlig, derfor jeg syntes det var synd at de får beskjed om, at det ikke var bra nok.

Uansett, så har ikke jeg personlig erfaring med dette. Om jeg hadde vært tilstede på gavegivning hvor unger fikk en masse slitte, synlig brukte ting, hadde jeg sikkert sett helt anderledes på saken.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:29   #22
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Så gikk det bra til slutt.
http://www.an.no/nyheter/article3179838.ece

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:35   #23
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Så gikk det bra til slutt.
http://www.an.no/nyheter/article3179838.ece

Så bra!

Fantastiske lille Shirley med det store hjertet...

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 16:41   #24
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Shirley reddet dagen.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 17:42   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.838
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Så fint.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 19:44   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Opprinnelig lagt inn av TBM, her.

Jeg tror at hvis du eller jeg hadde opplevd på kroppen det å være et fattig barn i overskuddlandet Norge, så hadde vi blitt veldig opptatt av de få tingene vi kunne få som var nye.

Det er lett å arve/kjøpe brukte klær og leker når man har råd til det, men når man alltid må velge det billigste alternativet (om man i det hele tatt har råd til noe slikt) er veldig tøft for de det gjelder.

Vel, jeg er oppvokst med ei alenemor i en kommunal leilighet, mamma levde på sosialen og var alkoholiker. Jeg måtte tidlig gå med aviser for å kjøpe mat og lignende. Jeg har alltid fått brukte ting/gaver med få unntak, og jeg kjøper alltid brukt den dag i dag, om jeg kan. Har aldri sett på brukte ting som noe mindre verdt enn nytt, så lenge det er pent brukt. Men vi er jo alle forskjellige.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 20:06   #27
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er vi blitt for kravstore?

Jeg må si at jeg reagerer litt, samtidig som jeg forstår argumentet med at julen ikke er tiden for å gi brukte ting i gave... helt til jeg begynner å tenke gjennom en del av gavene vi har gitt til guttungen i løpet av de siste årene. Veldig mange ting har vi faktisk kjøpt brukt, og det av to årsaker: 1. det er billigere, 2. det er mer miljøvennlig å kjøpe brukt fremfor å kjøpe nytt. Dette er noe vi snakker om og guttungen har aldri reagert på det. Men, forskjellen ligger nok i at det ikke bare er brukte leker - og det er ikke fordi vi må, men på grunn av et valg vi har tatt.

Var utrolig flott at det ordnet seg med gavene. Tror nok ungene som får dette vil bli veldig glade for å få pakker.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no