Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Er prisen vi betaler for internett for høy?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-04-10, 22:50   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.254
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?

Ja, la oss avlyse hele internettet.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 10:31   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.599
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Ja, la oss avlyse hele internettet.


Det var ryggmargsrefleksen min etter å ha sett denne dokumentaren ja.
(det betyr ikke at jeg synes det er en shmart løsning altså)
Jeg er egentlig litt sjokkert over at ikke flere ser problemene som også følger med internett...

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 11:01   #3
bina
Ustabil
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 4.405
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er prisen vi betaler for internett for høy?

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Jeg er egentlig litt sjokkert over at ikke flere ser problemene som også følger med internett...

Jo, men da er jo parallellen til biltrafikk åpenbar. Har du bil? Javel, så da ser du ikke hvilke problemer som følger med biltrafikken? Ulykker, miljøgifter, støv, støy...

For ikke å snakke om KRISTENDOMMEN! Der er det mye problemer, der. Bare se på sex-overgrepene i den katolske kirke. Er da resonnementet at hvis du er kristen så lukker du øynene for overgrep, religionskrig og misjonering?

Jeg tror de aller fleste av oss SER problemene som følger av internett også. Men fra det til "Er prisen vi betaler for internett for høy" - det er en helt annen sak. For når du spør sånn så høres det ut som om du vil avskaffe internett, for huffameien, det var da bedre før?

Det er en ufruktbar diskusjon, for internett er kommet for å bli. (Og jeg minnes vagt fra min ungdomstid at det var TV og ikke minst reklame som foreldregenerasjonen akket og oiet over, og de mente at det kom til å skade ungdommen, og at på deres tid så løp alle ute og spikket og seilte på isflak, og de var Sunn Norsk Ungdom TM)

Det man burde diskutere er hvordan vi forholder oss til dette. Hvordan lærer vi barna våre å forholde oss til de mulighetene som ligger i internett?

Og tilbake til biltrafikken igjen, det er ikke tema å "avskaffe biltrafikken". Temaet er hvordan vi sikrer oss i trafikken. Lære barna bruk av refleks, sykkelhjelm, lære dem trafikkregler, lære å se seg for - finne passende alder hvor barna kan begynne å ferdes i trafikken. Bruke sikkerhetsbelte, kampanjer mot fyllekjøring - det er jo her man må sette inn innsatsen. Ikke på "huff så mange ulykker, det var bedre med hest og vogn". For det er ikke realistisk.

bina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no