Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-08, 08:51   #1
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal jeg ønske meg fra USA?

De store guttene mine drar snart til USA igjen. Den eldste spurte i går om det var noe han skulle kjøpe med for meg. Jeg ser jo at de handler masse fine og billige klær når de er der, så jeg burde kanskje benytte sjansen. Er det noen som kan anbefale butikker/kjeder som har nettsider (så jeg kan finne ting og printe ut), som finnes ”over alt”, og som er relativt rimelig så jeg kan ta sjansen på å kjøpe uten å prøve? (De skal til Philadelphia og New York, så jeg regner med det meste fins der).
Klær til seksåringen er også aktuelt. Hva med Camper-sko, selges det i USA og er rimeligere?

Ett spørsmål til: Hva tilsvarer norsk størrelse 40 i amerikanske størrelser?


Sist redigert av Filifjonka : 06-06-08 kl 09:11.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:09   #2
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

GAP og Dermalogica, var det første som slo meg.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:11   #3
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Gap for store og små. Gymboree for små. Sportstøy fra Patagonia. Og iPod hvis du ikke har.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:14   #4
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

iPhone.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:15   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Jeg er vrien. Bruker ikke Dermalogica, og heller ikke noe som puttes i ørene. Men GAP skal jeg sjekke.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:17   #6
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Av klær så liker jeg også godt Gap og Banana Republic. Der kan du også sende på forhånd slik at de slipper gå i butikken for deg. Under samme lenken over ligger også Piperlime, de har noen Camper-sko, men jeg aner ikke om det er billigere? Du kan feks også kjøpe bærbar printer og ekstrautstyr slik at du kan skrive ut rett fra kamera og mobil? Det ønsker jeg meg, samt masse Bento-utstyr og en 8G Nokia N95 som er mye billigere der borte.

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:24   #7
Smash
Impulsiv innimellom
 
Smash sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2.932
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Jeg kjøper alltid Velveeta-ost. Jeg smelter den sammen med et glass salsa, og har verdens beste dip til tortillaen. Ellers så er det vel mest vanlig å bruke den sammen med makaroni.
Også hamstrer jeg oreo-kjeks i alle mulige varianter.

Smash er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:26   #8
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Kanskje du får parfymene dine biligere der også?

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 09:45   #9
tvillingmamma83
høyt og lavt
 
tvillingmamma83 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 228
tvillingmamma83 er litt kul
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

victorias secret, de har kjempe masse fint, og undertøyet er helt fantastisk ( er jo ikke sikkert gutta er overbegeistret for å kjøpe det men men)
mener at str 40 tilsvarer m eller 12.

__________________
stolt mamma til gutta boys
tvillingmamma83 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:09   #10
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.898
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Jeans er et must om du er glad i det. For eksempel er merker som 7 og True Religion ca halv pris av hva man betaler her.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:13   #11
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

iPhone skal ikke i ørene altså ...

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 10:35   #12
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

iPhone skal ikke i ørene altså ...

Ok. Øreskrekken slo bare kraftig inn med en gang jeg hørte noe på i-.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 14:19   #13
Billa
Usedvanlig begavet
 
Billa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 8.068
Billa har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme omBilla har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Nike Shox (hvis man synes de er gode å gå i da). Koster en tredjedel av det du må gi her!

__________________
Mvh Billa
***If you bungle raising your children, I don't think whatever else you do well matters very much*** Jacqueline Kennedy Onassis
Billa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 14:22   #14
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Blå Hubba Bubba! Det var i alle fall det som var håtthått dengang på nittenhundreogåttitallet.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 16:54   #15
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

www.urbanoutfitters.com
www.anthropologie.com

JEANS! Det får du bl.a. på Nordstrom. Der har de veldig mye annet fint også.

I NY og noen andre steder har de Barney's, det er min favoritt-department store. Mye bra jeans der. De har også Campers.
East 61st st. ved Madison Ave.
http://www.barneys.com/

Like i nærheten, på Lexington Ave og 59th St. ligger Bloomingdales, også en stor, flott department store.
www.bloomingdales.com

www.saks.com

Kitchen Aid er mye billigere her, ja. Se på Kitchen Aid sin hjemmeside, der har de sikkert en store locator.

Skal tenke meg om litt til og si fra hvis jeg kommer på noe mer.

Du spurte i PMen hva skostr. 40 er her, det er 9.
Her kan man konvertere størrelser:
http://www.convertworld.com/no/skostorrelser/

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 16:57   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Underskriver Maja på Urban Outfitters, og i New York ligger også Bigelows, som har fantastiske hudpleieprodukter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 17:02   #17
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Ja, også skulle du vært med og gått rundt i alle de spennende småbutikkene i SoHo, Greenwich Village, Tribeca og Little Italy.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 17:14   #18
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Tusen takk! Jeg mente ikke skostørrelse 40, jeg mente klesstørrelse.
Og ja, jeg skulle gjerne vært der selv - men det får bli en annen gang.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 17:20   #19
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Tusen takk! Jeg mente ikke skostørrelse 40, jeg mente klesstørrelse.
Og ja, jeg skulle gjerne vært der selv - men det får bli en annen gang.

Det skrev du jo ...

Googlet klesstørrelser, og kom til denne tråden. Der står det at 40 er 14.
*redigerer* Fant link i tråden til en omregner, og tysk 40 er amerikansk 12 og britisk 14. Tyske størrelser er vel som norske?
http://www.onlineconversion.com/clothing_womens.htm

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-08, 17:25   #20
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal jeg ønske meg fra USA?

Jeg bestilte noe i størrelse 14 en gang når jeg tenker meg om, fordi det sto at størrelsene var små, og det var ihvertfall for stort. Tror 12 blir det riktige.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no