Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Roma

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-06-08, 16:43   #1
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Roma

På fredag stikker jeg og min elskede på bryllupsreise til Roma.

Noen tips om hva vi bare MÅ få med oss der nede? Og hvordan er prisnivået der, kontra her hjemme på berget?

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:51   #2
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Roma

Dere MÅ sette dere på Piazza Rotunda utenfor Pantheon og dele en flaske iskald hvitvin og bare suge inn den fantastiske atmosfæren der.
Dere MÅ også spise en deilig lunsj i Trastevere på en restaurat som jeg mener å huske heter Santinos elns. Den ligger inn mot en plass foran en kirke.
Dere MÅ også se Campo dei Fiori og selvfølgelig trykke i dere så mye italiensk is som overhode mulig.
God tur - nydelig by!

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 16:56   #3
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma

Jeg liker veldig godt å traske nede ved Spansketrappen og Trivi-fontenen.
Picnic i Villa Borghese (stor park) med vin, ost, brød, kjøttpålegg.

Gå litt bort fra de største serverdighetene for å spise, og se hvor de lokale spiser. Der får du mye mer for pengene. Triveligere steming også.

Må tenke litt før jeg kommer på mer.
Elsker Roma!

Gratulerer som nygifte!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:03   #4
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma

Jeg ville seriøst vurdert en dagstur til Pompeii, om dere har tid til det. Har ikke vært i hverken Roma eller Pompeii selv, men det står på lista over steder å besøke - høyt opp.
God tur, det blir helt sikkert strålende!

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:12   #5
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Jeg ville seriøst vurdert en dagstur til Pompeii, om dere har tid til det. Har ikke vært i hverken Roma eller Pompeii selv, men det står på lista over steder å besøke - høyt opp.
God tur, det blir helt sikkert strålende!

Enig!
Pompeii er verdt å få med seg!

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:35   #6
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma

Husk at når dere bestiller mat, så får dere ikke med tilbehør, det må bestilles for seg (salat, poteter o.l). Prisnivået i Roma er nok ikke blandt de laveste i Europa nei.
Italiensk is

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 17:35   #7
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma

Som nygift må vel det beste være bare å traske rundt i de vakre gatene og finne små plasser (som dukker opp over alt) og bare nyte å være sammen i denne vakre byen.

Ellers ville jeg fått meg meg Forum Romanum, med en god guide.

Det er en fantastik liten pizzabule ved Campo de Fiori, når du går ut mot Trastevere (da har du på en måte retning der Pizza Navona ligger til venstre for dere - krøkkete forklart), så ligger den til høyre inn i det første eller andre lille smuget du kommer til. Den har brun respatex dekor og noe rødt, det ser ikke spesielt sjarmerende ut(men er det virkelig), og serverer den beste Pizzaen jeg noen sinne har spist, og de som driver den er vanvittig søte. Skikkelig familiebedrift. Anbefales!

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)

Sist redigert av Pamina : 04-06-08 kl 09:55. Årsak: prøver å oppgradere forklaringen
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:16   #8
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma

Ah, her var det mange gode tips!! Fortsett dere, så skal denne siden printes ut å legges i veska når vi drar. Jeg gleder meg bare så vanvittig!!

Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:29   #9
livit
Duracell
 
livit sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rivieraen-Vestfold
Innlegg: 3.776
livit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelenlivit er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Roma

Vi har vært i Roma noen ganger og elsker byen Bare å oppleve atmosfæren er topp.

Jeg elsker Peterskirken og har vært nede i krypten og oppe i kuppelen.

Men selvfølgelig å sitte på en kafe ved fontenene el er jo helt toppers.

Ellers blir Pompeii ganske langt fra Roma desverre - ca 4-5 timer. Men det er fantastisk der og på Capri, og for ikke å snakke om i Napoli... Når vi var der på vår 2. bryllupsreise så stod guiden i bussen og sang "Bella note" fra Lady og landstrykeren... Blir helt mo i knærne når jeg tenker på det... og å drikke lemoncella på Capri..

Nei, nå tok det av her...

__________________
Kos fra livit med to skjønninger -
Gutt 2000
Jente 2003
livit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 21:30   #10
scilla
Bør lage seg en tittel selv
 
scilla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.087
scilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smartscilla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Roma

Må også tillegge at dere bør holde dere unna spisestedene på Piazza Navona og hovedgatene. De er ofte overpriset og det er dårlig turistmat. Jeg ville kjøpt Michelin-guiden for Italia eller spurt på hotellet om de kan anbefale bra spisesteder. Jeg blir skikkelig grinete hvis jeg havner på dårlige restauranter nåe jeg er ute og reiser - mye av hyggen er å spise god mat med gode viner til. :matvrak:

__________________

Making the decision to have a child - it`s momentous. It is to decide forever to have your heart go walking around outside your body.
scilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 22:15   #11
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Roma

Vi har spist flere ganger på da Gino. Prøv deres spesialfettucini eller som anbefalingen under.

Sitat:

Gino
Enkel trattoria som lokker til seg mange politikere og journalister, hvilket viser at når det gjelder mat, er romerne ingen snobber. Husets spesialitet er coniglio al vino bianco (kanin i hvitvin) og en svært utsøkt tiramisù.
Adresse: Vicolo Rossini 4, like ved Spansketrappen
Tlf. +39 06 687 3434

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 22:21   #12
Isbjørn
WF: Isbjorn
 
Isbjørn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.106
Isbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de flesteIsbjørn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma

Å gå opp i kuppelen til Peterskirken er en opplevelse. Kan bli litt venting, men det er det absolutt verdt. Snakk om utsikt på toppen!

Coloseum bør dere se, et fantastisk byggverk!

Pass opp for masete roseselgere. De gir damen en rose i hånden, slik at man tror man får den, så må mannen betale.

__________________
Ongan 01, 04 og 07
Isbjørn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 22:21   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roma

Jeg abonnerer på denne siden jeg har visse drømmer om en utenlandstur til sommeren uten barn .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-06-08, 22:23   #14
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.055
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Roma

Opprinnelig lagt inn av Isbjørnen, her.


Pass opp for masete roseselgere.

Og lommetyver.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-06-08, 10:24   #15
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma

Lommetyvene opererer særlig på t-banen når man går av og på banen.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 00:07   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma

Sleipe roseselgere, ja. Mannen ville jo rett og slett ikke ha rosen tilbake men penger skulle han ha. Rar måte å få folk til å kjøpe rose på. Vi ble ihvertfall bare irritert.

Ovenfor Spansketrappen sitter det mange som skal tegne portretter. De fleste har DE fine tegningene i utstillingen sin, spes av Brad Pitt og ANgelina men de er nok malt hjemme i ro og fred for det portrettet vi endte med lignet ikke noe særlig. IAllefall ikke sånn som de tegningene de viste frem. Bruk tid og se hva de tegner før dere velger om dere vil bli tegnet da!!

Vær obs på at Michelangelo-museet stenger kjempetidlig på søndager så prioriter dette en annen dag om dere skal dit. Det er kjempekø så vær tidlig ute.
Det er også kjempekø på Colluseum men om dere er der før 9.30 slipper dere å bruke tiden i kø.
Bli ikke skremt av den lange køen ved Peterskirken, den går fort unna..

God tur og kos dere masse. Gratulerer som gift.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-08, 09:25   #17
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.734
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Roma

Sixtinske kapell er stengt søndager.
Husk å ha med sjal til å ha over skuldre og dekke knærne om du skal inn i kirker.
Ellers så ser jeg de fleste steder er nevnt her.

God tur!

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no