Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du førerkort (for bil)?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du førerkort for bil?
Ja 144 89,44%
Nei 13 8,07%
Det er komplisert 4 2,48%
Deltakere: 161. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-23, 18:05   #41
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, jeg tok den da jeg var 25. Ville vært veldig vanskelig å klare seg her ute på bøgda uten førerkort og bil.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 19:33   #42
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.736
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ingen av mine voksne barn tok lappen da de var 18. Eldste har fremdeles ikke og har ingen planer om det, mellomste måtte ta da han ble 20. Litt vanskelig å være håndverker uten.

Hun som fyller 16 om et snaut halvår, har bestemt seg for å bruke pengene på utdannelse i utlandet.

__________________
It takes a forum to raise a child

Sist redigert av Blondie : 15-09-23 kl 08:34.
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 19:38   #43
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.854
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jaaaa, hurra fremdeles, snart halvåret etter at jeg endelig fikk unnagjort lappen min. Og jeg eeeelsker å kjøre,så nå må jeg justere opp kjørelengden på forsikringen min.

Eldsten min vil ikke ta lappen. Det er så mye styr.
Nesteldsten tok den for en god stund siden.
Tredjemann er i tvil om han vil. Han har det så travelt, og det er mye styr med øvelseskjøring.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 19:41   #44
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.244
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, dagen etter 18-årsdagen min, som var på en søndag!

Jeg har kjørt veldig mye i mange år, og kvier meg ikke til å kjøre noe sted det er høyrekjøring. Roma var litt pesete, men med en god GPS gikk det fint.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 20:03   #45
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg tok lappen det året jeg fylte 20, og da fikk jeg bruke min bestefar sin bil nesten så ofte som jeg ville, sånn at jeg fikk mye trening og ble en trygg sjåfør.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 20:26   #46
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg startet å kjøre opp slik at jeg kunne kjøre opp på 18 årsdagen min, men jeg var såpass dårlig at til og med jeg innså at det var nærmest umulig.
Så flyttet jeg til Oslo, og der hadde jeg jo ikke behov.

I 2002 flyttet vi hjem igjen, mente vi flyttet hjem på sommeren, jeg kjørte opp lillejulaften 2002, da var jeg nettopp fylt 22 år.

De årene vi bodde i Oslo kjørte jeg ikke mye, tok heller t-bane. Men her vi bor nå er det ikke gjennomførbart uten bil føler jeg.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 21:18   #47
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg har hatt lappen i 20 år i disse dager, tok lappen når jeg var nesten 32 år. Klarte meg veldig fint uten lappen, men har aldri angret på at jeg endelig fikk lappen.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 22:49   #48
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Har hatt lappen siden jeg var 18. har kjørt mye og kjører fortsatt mye bil. Kjører også bil i utlandet til stadighet, både høyrekjøring og venstrekjøring - om det er det det kalles?

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 22:50   #49
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Vent litt. Svare er faktisk «det er komplisert». For jeg kjører riktignok mye bil, men førerkortet har jeg ikke kontroll på. Det forsvant med en grønn kortholder i våres. :hmmm:

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 08:20   #50
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.824
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Ja, dagen etter 18-årsdagen min, som var på en søndag!

Jeg har kjørt veldig mye i mange år, og kvier meg ikke til å kjøre noe sted det er høyrekjøring. Roma var litt pesete, men med en god GPS gikk det fint.

Jeg fylte 18 på en lørdag, og måtte vente hele 2 dager. Kvier meg heller ikke for å kjøre i utlandet. Har hatt leiebil gjennom jobb mange ganger og flist rundt på store og små veier i Europa.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 08:38   #51
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg har bodd 8 år i USA og kjørt på all slags veier. Hadde aldri klart meg uten førerkortet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 08:44   #52
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, jeg har hatt siden jeg var 18. Mannen også. Sønn1 tok da han var 19 og Sønn2 har ganske snart (håper jeg). :lei av å øvelseskjøre:

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 09:08   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

Ja, jeg har hatt siden jeg var 18. Mannen også. Sønn1 tok da han var 19 og Sønn2 har ganske snart (håper jeg). :lei av å øvelseskjøre:

Jeg var også lei! Men nå får jeg pause på ganske nøyaktig et år, så er det på an igjen. Det tenker jeg går lettere, mer interessert gutt rett og slett. Han ville helst ha startet nå.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 09:16   #54
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.779
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg er jo på nr 2. Det er 5 år uten pause. Mannen øvekjører ikke med noen av dem. Eller han har kjørt tre korte turer med sistemann (en litt tryggere sjåfør enn den første urokråka vår).

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 10:03   #55
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.758
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg har ikke, og har aldri hatt, førerkort.

__________________
Storebror '02 og Lillebror '07.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 10:16   #56
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.219
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg har ikke førerkort. Har aldri hatt det, og tror ikke jeg kommer til å ta det heller. Snuppa fikk lappen i august, 6 måneder etter 18-årsdagen sin. Minsten er foreløpig for ung, så hva han har tenkt vet jeg ikke.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 12:21   #57
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Tok lappen det året jeg fylte 18 år. Pappa meldte meg på, men betalte ikke. Har kjørt både mye og lite. Kjørte mange mil i uken i en jobb jeg hadde som ung. Kjører gjerne så langt som 70 mil, kjører lite og stort, hjemme og utland. Kjøpte min første bil som 49 åring, trengte gjerrigknark bil uten gjeld. Samboer har eid bil de siste 20 årene, nå er det min tur.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 00:03   #58
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.859
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Tok lappen da jeg var 19 og har hatt den siden. Tatt i betraktning hvor lite jeg lærekjørte lurer jeg på hvordan jeg klarte oppkjøringen uten å stryke.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 00:54   #59
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.935
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Jeg har førerkort for vanlig bil. Det har jeg hatt siden 1982. En kuriositet fra da er at foreldrene til min daværende kjæreste mente at han og ikke jeg kunne kjøre deres bil. Hvem tror dere hadde allerede mistet lappen pga uansvarlig kjøring?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-23, 01:07   #60
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du førerkort (for bil)?

Ja, jeg tok lappen da jeg var 18. Men det er veldig sjelden jeg kjører; tror kanskje sommeren 2020 var sist gang.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no