Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Har du bil?

Autofil Bilsnakk.

Se resultatene: Har du bil?
Ja 132 90,41%
Nei 6 4,11%
Nei, men har tilgang på bil (leier, får låne) 8 5,48%
Lekebil 0 0%
Deltakere: 146. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-09-23, 09:42   #41
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.349
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, to.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 10:07   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Nei, og har ikke tilgang på lånebil heller. Vi er med i Bilkollektivet, men det er ikke hvert år vi har bruk for det.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 10:10   #43
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, jeg har bil, men bruker kollektivtransport til jobb. Det er dyrt å ha bil selv om den er gammel og nedbetalt, men det gir også en deilig frihet.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 10:19   #44
Linella
Erfaren
 
Linella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 843
Linella er litt kulLinella er litt kul
Standard

Sv: Har du bil?

Jeg har bil. Bor på et sted der det er nødvendig. Over en halv mil til nærmeste butikk, langt til jobb, og kollektivtilbudet er så godt som fraværende.

Linella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 10:49   #45
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har to biler, en Tesla 3 og en gammel Volvo XC70. Vi kjører til jobb begge to, men ikke hver dag pga mye hjemmekontor. Vi kunne tatt kollektivt, men verdsetter fleksibiliteten mer.
Eller har vi hatt mye bruk for bil i mange år pga ungenes treninger, kamper osv, samt hytteturer, Norgesferier, familiehus i Lofoten, venner spredd rundt og geneeell tidsmessig logistikk. Vi hadde kun en bil i en del år når ungene var små. Jeg foretrekker Volvoen generelt og spesielt på tur, mens mannen liker best Tesla og vil gjerne bytte ut Volvoen med en Tesla Y. Jeg er skeptisk til kun elbiler i husstanden. Vi hadde også tre biler en periode når eldste hadde fått lappen og kjøpte en Zoe elbil med kort rekkevidde, men den ble solgt når han dro i militæret.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 11:07   #46
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har to gamle biler (BMW fra 2007 og Mini Cooper S fra 2004), men Minien er per tiden avskiltet i påvente av at vi finner ut om vi gidder fikse servoen på den eller ikke. Den er eu-ok og alt, men servoen tok kvelden her i vår og etter det har den bare stått, så nå avskiltet jeg den for å slippe betale forsikring og veiavgift. Vi trenger egentlig begge, men har jo klart oss med en siden i vår så ...

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 11:13   #47
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har bil begge to. Bor på bygda med dårlig kollektivforbindelse så det er helt nødvendig.
Sambo tar toget til jobb men må kjøre 10 min til toget. Jeg kjører til jobb.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 11:58   #48
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Har bil og hatt det siden jeg var nitten, med unntak av et år da jeg trodde at det skulle gå fint med buss her i byen. Det gjorde det ikke, så det ble ny bruktbil da.

Aldri hatt ny bil, det skal sies. Syv biler på førti år.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 12:33   #49
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

En stor, gammel diesel som bare kjøres når vi skal av gårde alle mann alle, og det skal vi nesten aldri mer, eller når vi skal frakte kajakkene.

Og en bitteliten, nydelig Fiat 500 elbil, med aaaakkurat for kort rekkevidde til å rekke til hytta (men med et handle/ladestopp på veien så går det), og den vi foretrekker til alt, selv når vi er 3-4 stykker og baksetet er knøtt. Den er så deilig og lettvint å frese rundt i. Men selv den står flere dager enn den er brukt.

Jeg har tenkt at den store er uselgelig, pga div gammel rakkel, men nå går visst folk over lik for å få fatt i gammal diesel og frakte den til utlandet?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 12:34   #50
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bil?

Ja. Vi har en bil. Diesel. Ganske ny da.
Det er jeg som eier den. Tidligere hadde mannen varebil da han hadde firma men nå er han ansatt og siden har vi hatt en bil.
Jeg har hatt bil siden jeg fikk lappen som 18åring men kjører ikke like mye da det er mannen som bruker bilen daglig. Sønnen brukte den også på kveldene men nå er han i Trondheim så da er bilen mer tilgjengelig på kvelder og i helger
igjen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 12:38   #51
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

VI har to biler - begge er elbiler. NÅ trenger vi egentlig bare en bil, for mannen har ikke mulighet til å kjøre til jobben sin (ikke parkering). NÅ har vi jo plutselig en 18-åring i huset, så han er veldig fornøyd med at det alltid er en bil tilgjengelig da.....

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:01   #52
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

Vi har to biler, en liten elbil og en litt større hybrid. Den siste skal snart byttes i en stor elbil.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 13:10   #53
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Nei, men vi er medlemmer av Bilkollektivet. Bruker bil et par ganger i måneden i snitt. Veldig deilig å slippe å eie en.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 14:57   #54
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, jeg kjører en relativt ny halvstor elbil og mannen kjører en nokså ny varebil. Fungerer utmerket. Den hjemmeboende 18-åringen som jobber som lærling har også egen bil. Det er helt nødvendig når man bor et sted der det kollektivtilbudet begrenser seg til skolebuss morgen og ettermiddag.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 17:13   #55
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, har en bensinbil som blir brukt 3-4 ganger i uken til handling og til kjøring på fritidsaktiviteter.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 18:09   #56
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

Jupp. Vi har en haug med kjøretøy. Inkludert 4 biler. Vi må ha en hver oss her vi bor dessverre. Poden har ikke fylt 18 helt enda, så han må fortsatt kjøre traktor eller UTV i noen uker til. Bilen hans står bare å venter på å bli brukt. Og den kommer til å bli brukt ja. Han kommer vel mer eller mindre til å bo i den bilen tror jeg.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 18:15   #57
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Nei, vi leier bil når vi trenger. Mange bildelingsalternativer rundt her vi bor.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-23, 19:01   #58
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du bil?

Jeg kjører en litt sliten bensinbil, mannen har elbil som er firmabil, og 21 åringen har en gammel dieselbil som han har kjøpt selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 08:40   #59
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du bil?

Ja, jeg har et lite rødt tyttebær av en bil. Ford Fiesta.
Jeg har hengerfeste på den, så den gjør nytten sin på alle områder. (selv om den ikke kan trekke de største hengerene eller for tungt lasttede)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-23, 12:23   #60
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.893
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du bil?

Eier en e-Golf, hater å bruke penger på bil.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no