Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjører dere bil i utlandet?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 20:04   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Kjører dere bil i utlandet?

Jeg har aldri kjørt selv i utlandet. Litt pinglete der. Tørr og kjøre i Bergen, Stavanger ol. men har aldri kjørt i Oslo heller.
Er imponert over de som våger å kjøre i Roma, Los Angeles, Stocholm og andre store byer. Mulig jeg hadde kjørt på landsbygda i utlandet, men det har nå aldri blitt noe av det heller. Dere andre da, kjører dere eller partneren deres?

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:11   #2
KristinS
Aktiv
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 281
KristinS er litt kul
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Hadde aldri i verden turt å kjøre f.eks i Paris. En haug med felt utenpå hverandre og folk som krysser i hytt og pine. Syns E-6`en her hjemme er ille nok jeg.

KristinS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:16   #3
gurgle
Inhabil
 
gurgle sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.569
gurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populærgurgle er populær
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Kjører bil i utlandet ja, men ikke i storbyer. Er vi på storbyferie så leier vi aldri bil, da tar vi taxi hvis vi trenger det. Passer på å bo nokså sentralt, som regel.

__________________
-gurgle
gurgle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:19   #4
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg har prøvd å kjøre bil i Aberdeen. Det var ikke enkelt å kjøre på "feil" side av veien (spesielt ikke i rundkjøringer).
Og så har jeg kjørt fra San Fransisco til Los Angeles. Det gikk helt fint det.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:25   #5
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Har kjørt til Sverige et par ganger, men tør ikke å kjøre i Oslo. Tror neppe jeg kommer til å kjøre når vi skal leie bil på en evt amerikatur.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:26   #6
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Ja.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:29   #7
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Ja, det gjør vi begge to.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:34   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Har ikke noe imot det, nei. Unntaket er land med venstrekjøring, da blir jeg totalforvirret.
Da mannen og jeg hadde bobil-ferie i Australia kjørte han. Jeg satt kanskje bak rattet én gang på to uker.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:42   #9
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg ble visst sjåfør da vi var på jentetur i Spania i mai, og jeg hadde ikke noe problem med det. Jeg er veldig glad i å kjøre bil. Det var litt spennende da, når jeg var i USA....jeg var 21 år og jeg fikk besøk av familien min. Vi leide bil og jeg kjørte fra Boston til New York. Må si det kriblet litt i magen når jeg innså at jeg kjørte bil på Manhattan Jeg kjørte litt bil mens jeg bodde på Manhattan også

Jeg er ikke redd for å kjøre, og tror jeg hadde turt å kjøre de fleste steder, men kanskje ikke der de har venstrekjøring..det hadde blitt litt for spennende

Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 20:56   #10
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Kjører da bil overalt;
Kjørte på Jersey da jeg var 19 år og au pair. Kjørte i Frankrike sammen med Jersey-familien min, også.
Har tuta rundt i Tyskland - ikke like lett i storbyene der, heller, men det går da flott. Danmark og Sverige er da ganske likt her på mange måter.

Jeg synes det er artig å blåse bortover veiene i 140 osv jeg da...

Men ja, jeg er uredd når det gjelder bilkjøring, men er heller ikke redd for å kjøre litt feil i byer.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:19   #11
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Vi kjørte tur/retur Kroatia i sommer. Jeg ga mannen ansvaret på autobahn, da jeg ikke liker så høy fart, men ellers er jeg helt komfortabel med å kjøre i utlandet. Jeg tok tom sertifikatet mitt utenlands

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:22   #12
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Kjører hvorsom helst

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:22   #13
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Ja jeg kjører bil i utlandet. Har kjørt i store byer ja. Gjør meg ingenting. Er bare til å følge trafikken.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:31   #14
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg kjører bil i utlandet, men foretrekker at mannen kjører når vi er midt inne i storbyer.

Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:33   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg har ikke kjørt på en hel del år, så jeg er veldig pinglete og kjører ingen steder, hverken i inn- eller utland. Men slik det ser ut fra passasjersetet (og ut fra det mannen sier), er det vesentlig lettere både å kjøre og å finne frem i California enn i Oslo, så jeg tror nok det skulle gått ganske greit akkurat der, hvis jeg bare fikk litt mer kjøretrening.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:34   #16
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Ja ja men. Selvfølgelig. Det rare er at det stort sett er HJEM fra restauranten at jeg får beskjed at jeg kan få lov å prøve leiebilen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 21:38   #17
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jada, det går nå på et vis.
Jeg er ikke så veldig glad i å kjøre bil, men jeg har nå forsøkt meg på venstrekjøring med og uten ratt på venstre side.

Oslo liker jeg ikke å kjøre i, det tror jeg aldri jeg blir vant til.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:03   #18
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Ja, det har jeg ingen problemer med. Jeg synes egentlig det er verre å kjøre i for meg ukjente norske småbyer med dårlig skilting og folk som kjører på gammel vane.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:10   #19
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Jeg har kjørt i Australia, på feil side og greier. Men det var midt i ødemarken, og det var nok lige greit, siden jeg ikke har lappen.
Men jeg følte meg tøff alikevel, for det var stor sjanse for å treffe på en hel masse dyr, og særlig kengeruer som hopper rett mot billyktene når de ser dem

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-07-07, 22:28   #20
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjører dere bil i utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Ja ja men. Selvfølgelig. Det rare er at det stort sett er HJEM fra restauranten at jeg får beskjed at jeg kan få lov å prøve leiebilen.

Den som kjører til må også kjøre hjem!

Men siden jeg er en bedre kartleser og skiltleser enn far, er det oftest han som kjører.
Men jeg har vært både sjåfør og kartleser.
Min venninne ville ikke kjøre i Danmark, og klarte heller ikke å følge med eller å lese kartet.
Plutselig sto vi midt inne på gårdsplassen til Hatting Bakeri. Vi skulle til et badeland ...

gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no