Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hvilken julekalender husker du best?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-16, 08:36   #21
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Jeg hadde samme hvert år, en filtkalender mamma hadde sydd. Den var diger, type 1 x 1.5 meter, med et nissetog der hver vogn hadde en lomme. Pakkekalender. Vi fikk en liten gave hver dag, og på julaften fikk vi en stor en. Superstas.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 08:36   #22
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Å hjelpe meg.
Jeg husker aller best den med de vidunderlige plastfigurene

Den husker jeg også best. Hver dag var en fest.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 08:38   #23
Tangerine
Eklektisk
 
Tangerine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 5.155
Blogginnlegg: 1
Tangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner tilTangerine er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Vi hadde aldri pakkekalender.

Den jeg husker best, var den med bare små tegnede bilder i, rett bak de flate lukene. Nydelige, koselige bilder.

Hadde oftest kalender med ekslusive plastfigurer eller sjokoladefigurer. Like stas hver gang.

Tangerine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 08:56   #24
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Jeg husker vi hadde med noe plastfigurgreier, også tror jeg vi hadde sjokoladetypen også.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 10:14   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Jeg husker også de små plastfigurene. Men det jeg husker best er nok første året med pakkekalender, en kalender som mamma broderte, og som min søster har overtatt. Det første året gjorde mamma seg utrolig i flid med innkjøp av kalendergaver, og hver dag var nærmest et lite mirakel. Jeg elsket jo "småtteri" da jeg var lita, og det var nettopp det vi fikk - "småtteri", massevis av fantastisk dilldall. Ingen fornuftige truser, sokker, tannkremtuber og "sånt som vi uansett ville fått" der i gården nei. En liten sølvring her, en nydelig liten figur til settekassa der ... fine klistremerker, morsomme viskelær, en liten jakkenål, små notatblokker med fine bilder ... Det må ha kostet en formue, tre pakker hver dag, og vi hadde ikke god råd. Det var bare dette ene året at det var så gjennomtenkt og forseggjort. Mamma gjorde det klart at det nok ikke kom til å bli slik hvert år, men at hun hadde utrolig stor glede av å få gjøre dette én gang i vår oppvekst. Senere fikk vi åpne en pakke hver vår dag, og enda senere ble det bare hengt opp en twist til oss hver. Men det var også helt greit.

Jeg likte også godt bildekalenderne med de nydelige små bildene under hver luke. Særlig hvis det også var et nydelig, nostalgisk bilde med masse glitter utenpå. Men jeg husker ingen spesiell.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 04-11-16 kl 10:20.
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 10:15   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.138
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Vi hadde en sånn lotterikalender fra skolekorpset de fleste årene. Det var stas! Man kunne vinne hjemmeheklede gevinster, stort sett.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 11:48   #27
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Jeg pleide også å lage kalender til mamma og pappa. Jeg klipte 24 luker i et ark, også limte jeg dette på et helt ark. Og så tegnet jeg små julebilder inni lukene. Til slutt lukket jeg alle lukene med en lite tapebit.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 12:00   #28
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Opprinnelig lagt inn av Veslemøya, her.

Jeg pleide også å lage kalender til mamma og pappa. Jeg klipte 24 luker i et ark, også limte jeg dette på et helt ark. Og så tegnet jeg små julebilder inni lukene. Til slutt lukket jeg alle lukene med en lite tapebit.

Det gjorde jeg til lillesøstra mi.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 16:49   #29
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Elsket de små plastfigurene!

Moren min laget en ganske stor sprellemann-nisse som jeg tror det hang pakkekalender på, men denne hadde vi kun ett år. Den hadde rød boblejakke i samme stoff som hun hadde sydd min boblejakke av. Fatter ikke hvorfor denne ikke var en gjenganger i alle barneårene. Når jeg spør moren min etter sprellenissen, husker hun den ikke. Kanskje jeg har innbilt meg alt sammen? Men jeg husker den helt tydelig.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 22:57   #30
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Egentlig husker jeg best de kalenderne som fulgte med i Donald-bladene. Den var gjerne delt på to numre, og så måtte man sette sammen delene. Pakkekalender fikk jeg først som voksen, av mannen.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-16, 23:31   #31
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Huff, jeg husker den første "pakke-kalenderen" etter pappa flytta. Vi hadde lite penger, og i stedet for pakkene de andre jeg kjenner fikk, var det 1 seigmann eller 1 bamsemums i hver pakke. Jeg var veldig skuffa.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 08:23   #32
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Jeg har hatt alle mulige typer kalender man kan ha. Og jeg elsker kalender og advent.

Jeg er en litt trøblete sjel som ikke alltid har det like bra på innsiden. Jeg vil jo på et vis at folk skal vite det når jeg ikke har det bra, men samtidig så vil jeg aldeles ikke defineres ut ifra slike saker. Det gjør jo at noen ganger trekker jeg meg unna og blir litt usynlig og ensom.
Et år, etter en periode der ting ikke hadde vært bra på lenge, kom en venninne over med adventskalender til meg. Adventskalenderen kunne vært hva som helst, og jeg hadde blitt lykkelig, men dette var altså en pakkekalender med de mest Kirsebæraktige sakene. . Og jeg følte meg sett og tatt vare på for første gang på svært lenge. Den var som en livbøye, egentlig.

Så ja, den kalenderen vil jeg nok alltid huske best.

Det er enda slik at livet og innsiden ikke er helt som det skal være, og jeg har mer enn nok med meg selv det meste av tiden. Men fortsatt er det sånn at ting fra den kalenderen dukker opp her og der i hverdagen min og gir meg et lite smil.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 08:32   #33
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Vi hadde en sånn lotterikalender fra skolekorpset de fleste årene. Det var stas! Man kunne vinne hjemmeheklede gevinster, stort sett.

Det hadde vi også. Det likte jeg godt. Ellers hadde jeg slik med plastfigurer eller gelegodteri. Jeg husker at hver luke hadde et tynt lag silkepapir som måtte stikkes hull på for å få figuren, samt lyden av alle plastfigurene når de var tredd på en sytråd.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 08:35   #34
Agent Scully
Truth is in the x-files
 
Agent Scully sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 8.398
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Vi hadde stort sett plastfigurer og sjokoladekalender. I håp om å selv bedre situasjonen laget jeg meg en strieklut med filtfigurer, påsydde tall og ringer til å feste og presenterte kalenderen til min mor. Hun klarte å fylle på presanger til 7 desember, så var det slutt ... Min mor er ikke utpreget julete ...

__________________
Storebror -06, Lillesøster & Lillebror -09

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-16, 17:58   #35
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken julekalender husker du best?

Jeg husker best da jeg fikk se kalenderen til ei i klassen. De var fire barn og hadde pakkekalender slik at de fikk åpne hver 4. dag hver. For meg var det noe helt magisk med den kalenderen. Ikke fordi det var så flott det de fikk i den, vi snakker sokker og pepperkaker i pakkene, men fordi den så åpenbart var laget med omtanke, og representerte motstykket til juleforberedelser i heimen hos oss der alt var etter minimumsstandard.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no