Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-12-10, 11:21   #41
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Enig. Bortsett fra at jeg alltid glemmer å skrive opp alt. I år prøvde jeg meg på ei liste men ramlet bare ut. Vi pakker alltid opp én og én, men allikevel blir det litt kaos og jeg klarer ikke for mitt liv å holde totalt oversikt over hvem vi får hva av. Speiselt når en pakke inneholder 50 småting.

Det er eit par "svarte hol" i gåvelista vår også, så systemet er ikkje heilt vanntett. I vår familie har me alltid opna ei og ei gåve, så får det heller ta tid. I svigersfamilien er vile tilstandar, og eg tykje det er rett utriveleg. Men det er sånn dei er vant til, det er sånn dei vil ha det. Alle forsøk på å innføre meir siviliserte forhold har feila. Det er jo nesten like kjekt å sjå kva andre har fått.

Eg skriver forøvrig ned for alle fire.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 11:49   #42
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg skrev opp i år, og kommer til å fortsette med det de neste julene.
Vi pleide å ta vare på pakkelappene, men i år var det så mange pakker med klistrelapper, og også veldig mange myke pakker der det var vrient å putte lappen inni, så da ble liste mye enklere.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:04   #43
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg er smertelig klar over hvor glemsk jeg er, så jeg skriver liste ja. Jeg får ikke så mange gaver selv, men det hjelper lite. Da jeg snakket med min mormor i går var det kun Kosegrisens gave jeg husket, ikke min egen. Det var skikkelig ubehagelig, og ikke fant jeg lista akkurat da heller.. Sånn sett var jeg jo like langt da.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:14   #44
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Opprinnelig lagt inn av GydaG, her.



Jeg lagrer listene sammen med hva vi selv har gitt bort samme år også, veldig greit å ha oversikten syns jeg.

me 2

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:26   #45
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Vi skriver opp, ja. Jeg synes det er hyggelig for min egen del å huske hvem jeg har fått hva fra, og Poden har alltid pleid å merke seg slikt, så jeg tror han også liker å vite det. I tillegg er det jo da lettere å takke overbevisende for gaven (og å svare på om den "passet med resten" eller andre ikke helt presise spørsmål som givere kan finne på å stille for å sjekke om man vet hva man fikk ).

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:35   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Vi burde gjøre det, for hvert år er vi like flaue dagen etterpå når vi ikke klarer å huske hvem ungene har fått hvilke gaver fra. Det er så mange pakker til hver av ungene og pakkeåpningen går i forrykende tempo med så mange personer (iår var vi 6 voksne og 4 barn) at det er umulig å huske alt. Min søster og mannen skrev liste i år, så det tror jeg vi burde begynne med neste år. De får gaver fra onkler og tanter av oss på begge sider, fettere og kusiner osv.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:38   #47
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg skriver opp både hva vi får og hva vi gir hver jul.
Hva vi får for at ungene kan takke skikkelig for rett ting, og hva vi gir for å ikke gå i surr og gi det samme flere år på rad...

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:40   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Vi har aldri skrevet lister, men jeg har klart å holde oversikten likevel, selv med fire barn. I år ser jeg forresten at tredjeklassingen har full oversikt selv over hvem han fikk hver minste ting fra, og han får en god del pakker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 12:53   #49
krystallklart
Lett rørt
 
krystallklart sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Innlegg: 4.384
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg skriver ikke, burde kanskje gjort det. Men jeg kan ikke fatte hvordan jeg skulle fått tid, jeg hadde ikke fått gjort noe annet om jeg skulle skrive. :utolmodige villbasser av noen unger:

__________________
Gutter 04, 08, 11 og jenta 13
+ en liten skatt i magen
krystallklart er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 13:06   #50
sologmåne
Aktiv
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 109
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Her må jeg skrive opp hva alle 3 barna får. I år var vi 17 personer på julaften, og jeg klarte ikke å følge med på hva alle fikk av alle. Og når vi vet at flere i svigerfamilien ringer i løpet av julekvelden og vil vite hva barna syns om akkurat de gavene de selv har gitt, så er det veldig greit å ha oversikten. Men så er jeg også liste-frik... Skriver julegavelister i egen bok, og har dermed helt oversikt over hva alle har fått de siste årene, og hvor mye vi bruker på julegaver hvert år... Har veldig mange å kjøpe til / bytte gaver med, så jeg er avhengig av de listene.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 13:21   #51
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Eg skriver, men bruker ikkje lista etterpå. Eg skriver fordi eg hugsar ting betre etter å ha skrevet dei ned ein gong. Ungane spør gjerna kva dei fekk hos kven, slik at dei kan takka når me treffer dei, og då er det greit at i alle fall ein i huset har nokon lunde kontroll.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 13:59   #52
Christinamor
Superaktiv
 
Christinamor sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Skien
Innlegg: 318
Christinamor er litt kulChristinamor er litt kul
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg lagde meg en julebok for noen år siden. I denne skriver jeg litt om hvor og hvordan julen ble feiret, setter inn et par bilder, også skriver jeg opp hva vi gir og får. Veldig greit med en oversikt for min egen del mht juleinnkjøp, også syns jeg det er greit mht å huske å takke for de rette gavene.

Christinamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:04   #53
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg følger med på hvem ungene får hva fra, men skriver aldri opp. Svigers sin familie skriver opp, uten at jeg helt skjønner vitsen.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:12   #54
TheVoice
priiiima donna
 
TheVoice sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.351
TheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populærTheVoice er populær
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Ja jeg skriver alltid opp, men det har ingenting med pris eller kontroll eller noe sånn å gjøre. Det er en tradisjon som alltid har vært sånn i min familie. Syns det er koselig å se på listene til søstrene mine og se hva de fikk til jul av andre og sånn...

Og til min elste som feirer annenhver jul hos far er det veldig praktisk. De ringer å spør hva hun fikk til jul senere på kvelden, og når man får overdrevent mange gaver er det umulig for henn eå huske - så da sitter hun med lista si og forteller. Pleier å få liste med tilbake når hun har vært der også, og syns det erkos å sehva hun har fått da ikke alt er med hjem alltid.

__________________
TheVoice er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:26   #55
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg skriver liste over de gavene som vi skal skrive takkekort for. Det vi får fra nærmeste familie, som vi treffer i romjulen, holder vi lett kontroll på, men det er greit at vi har en liste når jentene skal skrive kort. De lider av dårlig kortidshukommelse.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:27   #56
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg skriver ikke opp, men har oversikten allikevel. Ungene må alltid si til meg hvem gaven er fra når de åpner.
De årene jeg jobber på kvelden skriver mannen min opp hva de får av hvem.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:27   #57
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Knotten har full oversikt, så egentlig kan vi bare spørre han.

Jeg skriver lister, ja. Og oppbevarer dem til evig tid. Det er viktig å takke for gaven, og greit å kunne takke for riktig gave. Stort sett husker jeg hvem som gav hva, men greit å ha listen i tilfelle.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 14:34   #58
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Mens pakkene pakkes opp etter tur så skriver jeg liste for oss alle 6 som feirer jul sammen. Et par er distre og vår gamle venn noe senil. Greit å huske på hva man har fått og fra hvem. Listen kaster jeg etter at vi har takket slekt og venner.
Husker en gang jeg ringte min gamle tante og takket for feil gave i farten.

__________________
De vennlige ord som sies i dag, kan bære frukt i morgen.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 15:37   #59
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Jeg skriver ikke opp hva som er i gavene, men overraskende nok husker jeg det ganske så bra i lang tid etterpå. Gaver til meg selv glemmer jeg aldri. Det kan gå litt surr i det barna får, men stort sett går det bra det også. Vi pakker opp en og en gave og jeg har helt fra barna var veldig små vært nøye på å få barna til å gjenta hva de fikk av hver enkelt. På den måten husker de det ganske bra selv også.

Jeg har ellers en julebok jeg skriver i fra år til år. Både når det gjelder mat, kaker jeg lager og hvordan vi har feiret. I den boken skriver jeg også opp hvilke gaver jeg gir til de forskjellige.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-10, 15:57   #60
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: På julaften skrive opp hva man får fra hvem?

Vi er så mange og får så masse, men jeg har aldri tenkt på å skrive opp. Følger med, og husker noe i ettertid. Alle får uansett en tlf eller sms med en takk

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no