Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Lær meg om mobiler

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-01-11, 13:37   #1
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Lær meg om mobiler

Jeg har en Samsung-mobil som begynner å bli litt sliten og vurderer å bytte den ut. Hva er det iPhone og "den typen" mobiler har som "vanlige" mobiler ikke har? Hvilke alternativer til iPhone finnes hvis jeg bestemmer meg for "den typen" telefon? Er det noe med å kunne gå på nett med dem eller?

Den utstrakte bruken av " " er et forsøk på å illustrere hvor lite jeg egentlig kan om dette.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:41   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg om mobiler

"Vanlige mobiler" kan vel også gå på nett? I alle fall de "vanlige" Nokia-fonene jeg har hatt. Men iPhone har mye større skjerm og er derfor mye bedre på nettsurfing. I tillegg kan man laste ned drøssevis av app's for alt mulig og hva man enn skulle være interessert i. Noe gratis, og noe for kr 6, 11, 17 og en sjelden gang dyrere.
Som telefon, til å ringe med, er den mere knotete faktisk (jeg får nesten ikke til å ringe med én hånd, f.eks. hvis jeg kjører bil). Men det oppveies av alle de andre mulighetene.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 13:58   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Lær meg om mobiler

Jeg har HTC Desire, og er superfornøyd. Den er lik iPhone, i den forstand at den ikke har tastatur, og stor skjerm.
Den kan vel stort sett gjøre alt en iPhone kan?, den koster bare litt mindre

  Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:21   #4
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om mobiler

Med gå på nett tenkte jeg å bruke trådløstnettet. Det kan ikke den jeg har nå, i hvert fall, selv om den har en eller annen online-funksjon som jeg ikke er interessert i å betale mer for.

Pris er en viktig faktor for meg; jeg fant SE X10 mini til levelig pris. Det er nokså lik type telefon som iPhone, er det ikke?

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:30   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om mobiler

SE X10 mini (og mini pro, den med uttrekkbart tastatur) er helt OK telefoner. Jeg har pro, og er avhengig av tastaturet. Det finnes masse apps til Android-telefoner (som jo SE-telefonene er), og de fungerer ca på samme måte som en iPhone. Nå har jeg fått iPod touch, som er omtrent identisk med iPhone bortsett fra at den mangler telefon- og smsmuligheter, og jeg skal definitivt ha iPhone etterhvert. Androiden er helt OK, men jeg er mer fornøyd med utvalget av apps osv til iPhone. Nå bruker jeg jo iPoden min hver dag, til alt mulig, og det hadde vært greit å slippe å dra på en telefon i tillegg.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:04   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Lær meg om mobiler

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Med gå på nett tenkte jeg å bruke trådløstnettet. Det kan ikke den jeg har nå, i hvert fall, selv om den har en eller annen online-funksjon som jeg ikke er interessert i å betale mer for.

Pris er en viktig faktor for meg; jeg fant SE X10 mini til levelig pris. Det er nokså lik type telefon som iPhone, er det ikke?

X10 mini blir liten skjermmessig, hvilket har sine fordeler og ulemper. Fordelen blir at man får en liten telefon. Ulempen er at den ikke blir like god å surfe på, og at en del applikasjoner blir ganske begrenset med såpass liten skjerm.

Det største problemet med Sony Ericsson for tiden ser ut til å være at de er VELDIG trege med programvareoppdateringer. Her har HTC vært mye flinkere. Rett før jul kom Sony Ericsson med android 2.1-oppdatering til deres telefon. Da hadde HTC for flere modeller hatt versjon 2.2 siden i fjor sommer. Nå skal versjon 2.3 være på vei med flere forbedringer, men det vil vel nesten overraske meg om Sony Ericsson får på plass denne.

Nå er jeg ikke helt sikker når det gjelder X10 mini, men selv X10 - altså en telefon som er større - har vel ikke skikkelig multitouch-støtte.

Det begynner å komme en del aktører som kan selge HTC Desire ned i 500 kr om man binder seg og betaler ned på telefonen hver mnd. Hadde helt klart gått for Desire framfor X10. X10 mini har jo riktignok fordelen av den kompakte størrelsen, men hvis man ikke er av dem som går med telefonen i lomma ser jeg kanskje ikke de praktiske fordelene. HTC Desire blir en telefon som er mer lik iPhone enn X10 mini, da skjermstørrelsen og skjermoppløsningen blir mer lik.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-11, 12:40   #7
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg om mobiler

Takk for innspill. Jeg endte med en Samsung Wave, og så langt er jeg godt fornøyd. Hadde Samsung-telefon fra før, men denne er mye mer intuitiv enn den gamle og veldig grei å bruke. Har ikke rukket å sette meg inn i alle finessene ennå, men kan godt bruke den.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no