Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Finnes det flere som meg der ute?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-12-10, 15:29   #101
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.926
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Men altså, jeg synes det er fryktelig koselig av svigermor å ta se bryet med å lage kalendere. Ser svaret over så litt over kanten negativt ut.

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:36   #102
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Jeg storkoser meg med å lage pakkekalender til barna. Kjøper inn småtteri igjennom hele året så når tiden for å lage kalenderen kommer, er jeg klar. Når det er sagt, så lager jeg kalender som barna deler. De fire barna som bor hos meg deler på en kalender og åpner hver sine dager. På julaften og lørdagene er det felles pakke.

Jenta mi som bor hos sin pappa får en egen kalender. Dette gjorde jeg første gang i fjor og jeg gledet meg veldig til å gjøre det samme igjen i år. Dette fordi jeg vet hvor mye det betø for henne i en vanskelig tid.

Ved hver gave skriver jeg et kort som jeg legger ved. Noen personlige, gode ord til akkurat det barnet som åpner pakken akkurat den dagen.

Jeg synes at jeg på denne måten har unngått at det hele blir stress og kjas og heller akkurat det jeg vil. Noe spesielt i denne fine førjulstiden.

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 15:55   #103
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Jeg har, men det var fort gjort. Kjøpte alle gavene på en gang, og dyttet de ned i små papirposer. Hengt opp med litt tråd. Poden er superhappy, og alt vel.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:00   #104
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Svigermor kjøper hvert år sjokoladekalender til alle i familien. Jada, store som små. Og med en storebror som har bursdag i desember, ser jeg virkelig ikke poenget med en pakkekalender. Pakker blir det i haugevis likevel.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-12-10, 16:06   #105
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Her går det i Lego, My Little pony, samt Flax-lodd kalendre.

Ungene ville heller ha det enn pakkekaledere. Det blir vanvittig mye dill ut av 70 små pakker før jul... bedre med f.eks Legokalender, der man bygger opp noe helhetlig tilslutt.

Hadde ungene forøvrig ønsket seg pakkekaleder, kan det hende at jeg hadde gjort det, men da måtte ønsket vært sterkt, og det var det tvert i mot i år.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:46   #106
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Gutta er så utrolig fornøyde med Legokalenderen sin! De leker masse med den, og synes det er kjempespennende å vente på neste pakke!

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 19:42   #107
Frost
Bør lage seg en tittel selv
 
Frost sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 2.897
Frost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smartFrost imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Her er det Lego og Haribokalender. Pakkekalender slutta jeg med da jeg fikk mer enn et barn.
Her i huset har vi i overflod av det meste, og behøver ikke 24 pakker hver i tillegg.

Frost er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 23:56   #108
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Vi har Haribo-kalendere til alle tre, og det tror jeg at jeg skal innføre hver dag hele året. Det går nemlig som en drøm å få dem opp av senga, påkledd og klare for å åpne luker!
I fjor hadde vi sjokoladekalender og lego-kalender.

Nytt av året er at jeg og mannen har kalender til hverandre.
Gaver til meg så langt har vært:
1. Filthjerte med glitter på, laget på juleverksted med sønnen
2. Pakkebamse (sånn 10 kroners sak man kan henge ved gaver) med gode ord ved siden av.
3. En pakke med marsipanølser å kose meg med når mannen skulle på julebord.
4. En fyllesyk mann.

Han har fått:
1. Sjokoladenisse med søte ord
2. Nøkkelring med bilde av barna
3. En kone som kom hjem en time tidligere fra jobb før barna var hentet.
4. Silikondeksel og skjermbeskytter til mobiltelefonen (kjøpt på ebay.com til den nette sum av $0,99), samt 7 timer uten kone og barn i huset så han fikk tid til å komme til hektene igjen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:33   #109
guddis
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 22
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Her er det ikkje pakkekalendar, har aldri hatt det. Eg klarer ikkje heilt det med 24 pakkar FØR julafta...?? Og kva skal det vere? Store, dyre pakkar, med ting dei treng og ønskjer seg, eller 24 pakkar med drit og lort som blir liggande og slenge ubrukt på leikerommet eller andre stader?

I år har 5 åringen (gut) Lego city kalendar og 8 åringen (jenta) Pet Shop Skikkeleg suksess begge deler!! (I fjor hadde dei Kinder kalendar Aldri meir så mykje sjokolade kvar dag i ein heil månad!)

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:43   #110
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Legokalender her, og sjokoladekalender fra mormor.
Pakkekalender gidd jeg ikke. Hadde aktivitetskalender i fjor, men ble for mye stress det også. Ja, også saaa jeg til mannen at han skulle få øl-kalender i år, men glemte det bort.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:48   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finnes det flere som meg der ute?

Vi har endt med en improvisasjonskalender hvor lukene (kurven som jeg fester nytt datohjerte på hver dag) blir åpnet om kvelden. Sjennialt. Jeg får tid til å tenke, sjekke konto og fundere på kreative løsninger hele dagen på jobb. :flirer:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no