Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Thailand

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-09, 22:41   #1
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Thailand

Går det å reise til Thailand uten å se slanger?
Jeg er så redd, klarer ikke se slanger i blad eller på tv. Går lange omveier i dyreparken for å unngå husene slangene er i.
Jeg kan ikke risikere å møte de på gaten sammen med slangetemmere eller andre show. Slik som på marked i bla. Marokko,der de plutslig dukker opp på torget.
Jeg har lyst å reise andre steder enn Kanariøyene snart.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:43   #2
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thailand

Jeg så ingen slanger i Phuket.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:43   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand

Me backpacka i sør-vest Thailand ein heil månad i 1999. Eg såg ikkje ein einaste slange.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 22:44   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand

Har tilbragt et par-tre måneder i Thailand sånn langsmed, og kan ikke huske å ha sett en eneste levende slange.

Muuulig det var der de hadde det med å selge brennevin med daue slanger i flaska som souvenir ett og annet sted, om ikke det var Kambodsja eller Latin-Amerika et sted.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 23:24   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thailand

jeg har vært tre uker i Thailand. Så ingen slanger

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 23:25   #6
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Thailand

og jeg så forresten slange i Bulgaria...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-09, 23:55   #7
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Thailand

Høres lovende ut. Man kan altså ligge på stranden uten at det kommer innfødte med en svær snok rundt halsen og spør om vi vil ta bilder? Slik som med papegøyene i Spania?

Det er en fobi jeg har dette, og en fobi jeg egentlig vil ha. Jeg vil ikke lære meg å tolerere de. "Alle" rundt meg vet dette, og vet at det første jeg sjekker om morningen er mailen. Er det bilder av udyret i en eller annen nettavis så ligger det to-tre advarsler om at jeg ikke må lese den og den avisen.

Den beste er den lokale bokhandleren, som også forhandler leker.Han er en autoritet og streng mann.For 22 år siden så tok datteren til svogeren min og skremte meg med en lekeslange på den butikken. De visste hvor redd jeg var men synes det var så morsomt. Jeg fikk vel et illebefinnende, hyperventilerte,skalv og gråt. Han flyttet slangene og når storesøs var rundt 4 år så advarte han meg om at han hadde fått inn nye og jeg måtte gi beskjed så skulle de flytte de. Når jeg ble gravid igjen med lillesøs så klappet han meg på magen og sa at nå skulle han flytte slangene så jeg kunne gå i lekeavdelingen igjen.

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 00:11   #8
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thailand

To ganger i Thailand uten å se snurten av de ekle, vemmelige krapylene.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-04-09, 00:20   #9
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Thailand

Jeg har vært på slangefarm i Bangkok. Men det må man jo oppsøke.

Det var verre med fyren som kom bort til min daværende mann og lempet en slange rundt halsen hans, utenfor et av templene...

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 22:51   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.445
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Thailand

Jeg vet at det finnes slanger i et par templer, men vi har aldri sett dem (har vaert tre ganger i Thailand). Vi har vaert i masser av templer (og det bör man ogsaa naar man er der), men har selvsagt unngaatt saakalte slangetempler. Det var ikke noe problem. Det er veldig faa av dem. Slanger i show eller paa strender eller tilsvarende har jeg aldri sett.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-09, 23:21   #11
Manga
Bør lage seg en tittel selv
 
Manga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Innlegg: 2.129
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

Sv: Thailand

Jeg er også livredd slanger, dog ikke så ille som deg virker det som. Har sett slanger i Thailand 3 ganger. En gang med på en guidet rundtur der det ble stoppet på et slangeshow :iiiiik:
Så var vi en gang på et marked midt inni landet der det var en som sto der med en slange. Vet ikke om det var for at folk skulle bli tatt bilde av med den. Jeg gikk langt unna ettersom jeg så det langt borte fra.
Tredje gangen var en "vill" slange vi så da vi gikk ned til stranda en morgen.

Men, tror du skulle være ganske trygg om du drar til et av de vanlige turiststedene. Så ingen slanger i gatene hverken i Bangkok, Hua Hin, Phuket eller Krabi.

__________________
Storesøster 05 - Lillebror 07 - Bittelillebror 15
Manga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no