Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ministere og SoMe

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-02-20, 10:41   #1
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ministere og SoMe

Eg merker eg får piggane ut av dette innlegget frå Olaug Bollestad:

https://www.facebook.com/26580828050...192086053/?d=n

Eg er einig i det ho skriv, men å oppfordre opposisjonen til å slette innlegg frå ein ministerpost, er det verkeleg innafor?

Generelt er jo den typen kritikk som Geir Pollestad reiser her, i tråd med mykje av kritikken mot «høykultur», om vi kan kalle det det. Men å oppfordre til sletting? Er det greit? Det gir ei kjensle av sensur som eg misliker.

Må legge til at min mest likte og delte tweet er ein tweet med ein kommentar eg skreiv til Bollestad på fb som blei sletta frå kommentarfeltet. Dette blei fanga opp av media, og det blei sagt at det var «ein glipp». Eg synes det er veldig ugreit at leiande politikere opererer med den typen meiningssensur i SoMe.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 10:55   #2
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

Mulig jeg ikke får opp riktig innlegg, eller at jeg misforstår deg, men hun sier vel at han burde slette den selv, ikke at andre burde gjøre det? Altså, ikke som sensur, men som i at han burde ikke ha skrevet den fordi det var teit?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 11:00   #3
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

Jo, ho seier at han bør slette det sjølv. Men eg tenker likevel det er dårlig rolleforståelse å oppfordre til å trekke tilbake meiningar, når ein sitter i ein ministerpost. Å svare opposisjonen er fint. Men å oppfordre til å ikkje ytre seg ...? Er det greit at ein gjer det når ein er minister?

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 11:06   #4
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

Ser poenget ditt. Jeg leste den nok ikke like bokstavelig som deg, muligens fordi jeg leste den etter st jeg hadde lest en nyhetsartikkel om posten hans, om hans dårlige rolleforståelse.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 11:10   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

Jeg tenker det er greit at en landbruksminister fra KrF ber leder (?) for næringskomiteen (?) og endatil fra SP om å tenke seg om når han «disser» norske landbruksvarer.
Pollestad har driti på draget. Sol vi sier her på landet.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 17:05   #6
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

Eg tenker også at utspillet til Pollestad var heilt fjernt. Men veldig typisk populistisk kritikk av «snobberi», og ikkje overraskande frå den kanten, men typisk og forventa. Men eg synes ikkje det er innafor at ho som minister, og hans overordna, tar det på fb.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 17:12   #7
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

Jeg synes begge to er ute å kjøre, og tenker at regjeringen og alle de politiske partiene bør ansette kommunikasjonsrådgivere med spesialkompetanse på sosiale medier, som kan guide dem i hvordan framstå som profesjonell, ansvarlig og seriøs også på nett. Hva de kan poste og ikke, og hva som absolutt ikke tar seg ut. Det gjelder ikke bare denne saken, som jo ikke er av det verste slaget, det gjelder generelt. Det har vært alt for mange SoMe-tabber.

Også kan jeg ikke unngå å havne i fjaseland av navnematchen.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 22:20   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.403
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ministere og SoMe

De lærer kanskje litt om hva som kan og ikke kan tas på some fra "over there"? Der drives jo nasjonal og internasjonal politikk via Twitter...

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-02-20, 22:30   #9
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.270
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ministere og SoMe

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no