Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere begynt vaskinga til jul?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-11-08, 22:08   #181
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.


For da fyker nissene rundt og sjekker om det er støvete eller ei.

"Er det noen slitne husmødre her? Ho ho ho!"

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:10   #182
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.612
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vasker man mer til jul?

Jeg ikke vet. Jeg har aldri vasket ekstra fordi at det er jul. :elendig husmor:

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 22:26   #183
ILY
Multitasker
 
ILY sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Her ;)
Innlegg: 1.313
ILY er populærILY er populærILY er populærILY er populærILY er populær
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Vasker som regel ikke noe ekstra til jul. Kjøleskap og komfyr tas med jevne mellomrom uansett. Dessuten er det ikke lenge siden vi flyttet inn her, vasket ned hele kåken da.

Adventstiden går nok med til eksamener og julekos med familien. Så eneste stresset i år er eksamer..

__________________
Mamma til Lillemann 06 og Litjpia 09
ILY er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 23:17   #184
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vasker man mer til jul?

Noen gjør tydeligvis det.

Jeg foretrekker heller en real vårvask.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 23:41   #185
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Vasker man mer til våren? Why? :domm:

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 23:44   #186
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vasker man mer til våren? Why? :domm:

Vet ikke jeg. Liker det bare.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:08   #187
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.148
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vasker man mer til jul?

Vi vasker mer når vi skal ha besøk enn ellers, og mer hvis det er fest enn ellers. Så hvis vi skulle feiret jul hjemme hos oss selv, med gjester, ville vi antagelig vasket mer til jul enn vi gjør f.eks. i oktober.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 00:53   #188
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Vi vasker mer når vi skal ha besøk enn ellers, og mer hvis det er fest enn ellers. Så hvis vi skulle feiret jul hjemme hos oss selv, med gjester, ville vi antagelig vasket mer til jul enn vi gjør f.eks. i oktober.

Det er jeg enig i. Men da vasker man mer fordi man skal ha gjester, ikke fordi det er jul eller vår osv.

Jeg vasker også når jeg skal ha besøk, og ellers når jeg ser det trengs. Kunne sikkert improvisert en julevask sånn sett.. det er alltid noe man bør vaske.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 06:19   #189
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Jeg er jo skikkelig sjuske, men jeg har planer om å ta for meg rom for rom nå før jul. Jeg begynner sikkert neste uke.

For meg er det rett og slett en "grunn" til å få ryddet og kastet og sortert - ja, og vasket - og med det evige håpet om at NÅ skal jeg klare å holde det ryddig

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 08:14   #190
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Jeg begynner liksom å føle at dette er en skikkelig mobbetråd.
En mobbetråd for oss stakkars gammeldagse husmødre som skurer og rydder og pusser og gnir sånn at folk får seg en deilig salmiakkrus når de kommer hit i julemåneden, ikke minst husmora sjøl.

Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 08:16   #191
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.478
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Neida. Man kan gjerne få lov til å vaske, og dersom det er det som skaper julestemning og kos er det bare å sette i gang. Men ikke forvent at alle andre synes det er like viktig å vakse og skrubbe til jul.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:04   #192
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

(...)forbeholder meg retten til versegod

Næmen, Zol, da! Dette hadde jeg aldri trodd om deg! Vær så snill, skriver du det ver så snill? Fint ver i dag? Hvor har du vert?

Vaske ovnen hver gang jeg har brukt den er uaktuelt. Ovnen min er som oftest ganske ren og jeg vasker den flere ganger i året. Men hver gang? Niks.
Jeg er mye mindre sjuskete enn jeg trodde selv. Da jeg la verdiene inn i mormor (femtitallshusmor med stjerner og ekeløv) sitt skjema, kom jeg ut som sjuske. Hvis jeg legger verdiene inn i FP-snittets skjema, så kommer jeg ut rett under Safran, Anne M og 007. Jeg er mer enn fornøyd. :gratulerer meg selv:

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:06   #193
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Jeg synes ikke dette er en mobbetråd. De som vasker til jul må gjerne vaske for min del - for oss som vasker hele året er denne tråden bare en bekreftelse på at vi er renslige og hygieniske.

Adrienne og Skilpadda: Jeg korrigerer meg: Det tar 47 sekunder å "vaske" en steikeovn etter å ha stekt 2 kaker og koteletter på grønsaker i ildfast form. (Vel og merke om ovnen var vasket etter forrige bruk, noe min selvsagt var. )

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:11   #194
Zip
I farta!!
 
Zip sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.500
Blogginnlegg: 59
Zip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de flesteZip er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Me vasker litt ekstra både til jul og på våren. Me vasker ikkje i alle skap, skuffer og hyller til vanlig. Greit å ha ein tidsfrist liksom (til jul..), ellers er det fort det blir utsatt og utsatt...

__________________
Strong is the new skinny
Zip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:11   #195
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.813
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg begynner liksom å føle at dette er en skikkelig mobbetråd.
En mobbetråd for oss stakkars gammeldagse husmødre som skurer og rydder og pusser og gnir sånn at folk får seg en deilig salmiakkrus når de kommer hit i julemåneden, ikke minst husmora sjøl.

Neida, neida, det er overlevelsesstrategi for oss som ikke er like flinke som dere.

__________________
95, 99, 04
Erica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:16   #196
Miromurr
Tøff i frakk
 
Miromurr sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.018
Miromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner tilMiromurr er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Vasker man mer til våren? Why? :domm:

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Vet ikke jeg. Liker det bare.

Fordi når lyset kommer tilbake så ser man alle hybelkaninene, spindelvevet og fingermerkene på vinduene.

__________________
Rabalder -07, Sjarmøren -09, Mini -17
Join the nerds, we have pi
Miromurr er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:19   #197
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

På våren vises jo støv og sånn. Man åpner vinduer og får frisk luft og sol inn. Da er det litt kjekt å vaske synes jeg (selv om jeg ikke har fått rutine på den derre rundvasken da). På høsten/vinteren er det jo mørkt inne, med stearinlys og kos.. og da er det vanskelig å oppdage hybelkaniner og sånn.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 09:52   #198
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.148
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg begynner liksom å føle at dette er en skikkelig mobbetråd.

Hvis det er viktig for folk å ha det rent og ryddig, og de velger å prioritere det, er jo det bare flott for dem, og jeg ser ingen grunn til å mobbe dem av den grunn. Men for å være seriøs et øyeblikk: Jeg ser verdien av å få frem at ikke alle er superhusmødre, og at det er fullt mulig å senke listen og leve et godt liv likevel. Det er mange nok som tyner seg selv til bristepunktet og lengre for å prøve å oppfylle alle tenkelige og utenkelige "krav" til hva det er meningen man skal få til for å kunne sove godt om natten og ikke skamme seg ute blant folk. Husarbeid er den minst nyttige tingen på listen min over "burder", og jeg nedprioriterer dermed dette punktet med den beste samvittighet. Jeg tror det er veldig bra for mange at dette blir sagt innimellom - og dere som er flinke til å holde det rent og ordentlig hjemme tar dere neppe nær av disse utsagnene på ordentlig, gjør dere vel?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 10:10   #199
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.932
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Jeg vasker litt ekstra til jul jeg også. Mest fordi jeg synes at det er hyggelig med et rent hus (selv om jeg vanligvis ikke prioriterer det så høyt) og fordi at i julen er vi mer hjemme og har mer besøk og da legger vi også mer merke til et rent hus og koser oss mer med det.

Men jeg skal ha fri fra og med 19. desember og det er da masse tid til å vaske da.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 10:12   #200
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.103
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har dere begynt vaskinga til jul?

Enig med Padda. Vi bor i stor enebolig og det er ganske slitsomt når man ligger over gjennomsnittet ang. egne krav til ryddighet og renslighet. Heldigvis er mannen min hakket verre enn meg.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no