Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-17, 23:45   #101
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.511
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av gajamor, her.

Jeg var vel heller der at hvis dette gjør at vi får færre sladdersaker i media, og mer nyheter, så hadde det vært veldig kjekt. Bryr meg midt i ryggen hva Marius Borg gjør eller ikke gjør, og selv om jeg fint klarer å scrolle forbi, så er det irriterende mye kjendisstøy i avisene.

Og jeg vet jo ikke hvem kjendisene er lenger......alle de TV-programmene som går med Kjendiser, Farmen,Skal vi danse, Hver gang vi møtes osv. jeg har bare hørt om halvparten av de menneskene.....

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 00:08   #102
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.308
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg syns Gaia har sagt mye fornuftig her. Vi vet faktisk ikke konkret hvilket press han har vært utsatt for. Hvis det nå er slik at han er å anse som "fritt vilt" kan det være greit å huske på at hjernen hans er ikke ferdig før om tre-fire år, han ser ikke ut til å være spesielt moden i måten å fremtre på. Pressen kan godt fare litt forsiktig med unge mennesker, syns jeg.

Når det er sagt så syns jeg mye av brevet til krompa var puteflaut.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 01:10   #103
Vianne Rocher
Kamerat Pære
 
Vianne Rocher sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Innlegg: 6.030
Vianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de flesteVianne Rocher er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg synes også at pressen skal være forsiktige i sin omtale av, og forståelsesfulle med Marius. Som Tally og flere andre her synes jeg ingen skal måtte være fritt vilt for presse og mediaomtale og at unge folk gjerne må få ekstra slækk. Det jeg reagerer på er Krompas forsøk på å definere ham som en person som ikke har offentlig interesse og en stakkar som blir misforstått og stilt urimelige krav til. Han har vært en offentlig person mesteparten av sitt liv. Så vidt jeg vet har han hatt svært lite omtale i media til tross for at han er svært sosialt aktiv i enkelte kretser i Oslo. Dette vet jo selvsagt pressen om, men de skriver ikke noe om playboy-liv og champagnevasking nettopp fordi det gjerne sorterer under ungdommelig dårskap. Det som derimot har blitt fremhevet er de infamøse salgsannonsene på finn.no og det var på sin plass av mange årsaker. Han er en del av kongefamilien, men ikke en kongelig, han selger luksusartikler på finn som neppe er finansiert av arven etter Sven O og han blander selv sammen roller og "status" ved å bruke slottet som adresse. Det er jo så kleint og upassende at det er en opplagt mediesak i mine øyne.

__________________
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean.
2008 2013 2015
Vianne Rocher er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 07:31   #104
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns Gaia har sagt mye fornuftig her. Vi vet faktisk ikke konkret hvilket press han har vært utsatt for. Hvis det nå er slik at han er å anse som "fritt vilt" kan det være greit å huske på at hjernen hans er ikke ferdig før om tre-fire år, han ser ikke ut til å være spesielt moden i måten å fremtre på. Pressen kan godt fare litt forsiktig med unge mennesker, syns jeg.

Når det er sagt så syns jeg mye av brevet til krompa var puteflaut.

Alt dette er jeg enig i, men da må brevet faktisk rettes til dem det gjelder, gjennom gyldige kanaler. Jeg tror hun er inspirert av de åpne brevene det britiske kongehuset har skrevet i det siste, om kjæresten til Harry. Og så vidt jeg husker skrev kongeparet noe liknende da kronprinsen dro til USA. Forskjellen er at i England viser de til konkrete, fæle saker, og kongeparet kom ikke med ulne beskyldninger. Dette slo jo bare tilbake på henne selv, og ikke minst Marius.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 07:53   #105
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Tally seier mykje klokt i denne tråden. Den snutten på insta der han står og sprute champis? Den blei eg kvalm av. Og å seie at det er forskjell på kva han sjølv legge ut og andre? Kom an....Dei er leigd inn av han og han har sjølvsagt, om ikkje anna stilltiande, akseptert at dei legg ut en video som både tydelig viser at dette er Skaugum og at det er Marius.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 07:57   #106
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Han har, i likhet med sin mor, vært et i overkant lett offer for svært sjarmerende mennesker med svært kule opplegg som har stor egeninteresse av å ha royale VIP-gjester med interessant SoMe-profil. Og jeg tror ikke jeg vet om en eneste ungdom som hadde klart å motstå det. Mette-Marit burde vel heller rådet ham (og seg selv) bedre der tidligere enn å skrive halvkleine offentlige brev, forsåvidt.

At mediene vil "ha det gøy med Marius" er vel heller ikke en mediekultur det er interessant å oppmuntre til. Granskning av pengebruken, jo, ja, men man kan vel også der rette skytsen mot de litt eldre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 07:59   #107
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Mulig eg er fryktelig naiv, men eg tenker at MM og Haakon burde i mykje større utstrekning enn andre ungdomsforeldre ha tatt den o store praten om SoMe og lignande.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:05   #108
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Tussa, her.

Tally seier mykje klokt i denne tråden. Den snutten på insta der han står og sprute champis? Den blei eg kvalm av. Og å seie at det er forskjell på kva han sjølv legge ut og andre? Kom an....Dei er leigd inn av han og han har sjølvsagt, om ikkje anna stilltiande, akseptert at dei legg ut en video som både tydelig viser at dette er Skaugum og at det er Marius.

Det kan ha vært en klausul for at de spilte i det hele tatt? Trenger ikke være skriftlig engang. Eller avtalt på forhånd. De fikk neppe betalt. Vanskelig å være kjip på å legge ut en videosnutt da? De er jo kompiser!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:06   #109
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Det kan ha vært en klausul for at de spilte i det hele tatt? Trenger ikke være skriftlig engang. Eller avtalt på forhånd. De fikk neppe betalt. Vanskelig å være kjip på å legge ut en videosnutt da? De er jo kompiser!

Du har sikkert rett, dette er ei heilt framand verd for meg. Men likevel....

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:15   #110
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.137
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Er man venner med kongelige folk utviser man diskresjon. Det har pleid å være normen og er det til dels enda. Taushetsklausuler er helt normalt i musikkverden.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:20   #111
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.323
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Er man venner med kongelige folk utviser man diskresjon. Det har pleid å være normen og er det til dels enda. Taushetsklausuler er helt normalt i musikkverden.

Jeg tror ikke du skjønte helt hva jeg mente. Det er forskjell på faktiske ordnede kontrakter og gjennomarrangerte opplegg, og den (veldig mye) mer VIP/partyløve/girdumegpromogirjegdeglegendariskDJogkanskjenoenli njernudgenudgewinkwink-verdenen.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 08:25   #112
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.137
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Ja, jeg ser den. I tilkegg kpmmer han jo fra en familie som liker å omgås kjendiser og spre ordet og arrangere musikkfestival på runde dager.

Likevel synes jeg mindre burde legges ut. Jeg fulgte ham på snap før. Ikke mye privat konto, men full av privat innhold. Helt sprøtt.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:03   #113
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg tror ikke du skjønte helt hva jeg mente. Det er forskjell på faktiske ordnede kontrakter og gjennomarrangerte opplegg, og den (veldig mye) mer VIP/partyløve/girdumegpromogirjegdeglegendariskDJogkanskjenoenli njernudgenudgewinkwink-verdenen.

Jo, men da er det faktisk kronprinsessen og kronprinsens ansvar at dette skjer i så private former som de ønsker selv. Festen ble avholdt på Skaugum, som er deres residens. De kan ikke si at sønnen deres ikke ønsker oppmerksomhet, når hele hans liv i sosiale medier tyder på det motsatte. Og bare for å presisere: Jeg syns godt pressen kan la ham være i fred, så det har ikke noe med at jeg syns han fortjener det, eller at vi som offentlighet fortjener innsyn i hans offentlige liv. Men når man har sagt ja til en kongelig livsstil, så følger det også offentlighet med. Marius er sånn sett heldigere enn søsknene sine, han kan velge bort offentligheten i mye større grad enn dem, men da må han faktisk gjøre det også.

Personlig så syns jeg vi kan ditsje hele kongehuset, og få kjendispressen til å opphøre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:10   #114
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

... og selvfølgelig skjønner jeg at tjueåringer ikke alltid hører på mora si, eller forstår konsekvensen av hva de driver med, men da må det adresseres tjueåringen og de rundt ham som evt. utnytter det, ikke en presse som ikke har utnyttet det. Hadde de dekket russetida hans med masse candid photos og dritt hadde det vært noe helt annet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:12   #115
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.498
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Apropos å bruke slottet som adresse: Det har vært sagt i media at Skaugum-gjengen har Slottet som postadresse, og det er derfor ikke slik at Marius la det inn selv. Men han kunne lagt adressen skjult, selvsagt:

Sitat:

Hun legger til at 19-åringen nå kommer til å endre praksisen der adressen i slike annonser vises. Overfor NTB presiserer Hagen at årsaken til at Slottet ble oppgitt som adresse, er at både kongeparet og kronprinsfamilien har postadresse der.

– På Finn.no kommer registrert adresse automatisk opp, med mindre man velger å skjule denne. Det vil Marius gjøre i framtiden, sier hun om bruken av Slottet som adresse.

http://www.vg.no/rampelys/kongehuset...se/a/23829539/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:23   #116
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Jeg syns egentlig den Finn-greia var en ikke-sak. Altså, jeg skjønner at det skrives om, men jeg syns ikke det var noen big deal, eller noe man trenger å gjøre veldig mye oppstuss av.

Det var jo også noen skriverier om at Marius brukte stedsangiving på Insta når han begynte med det, og at sikkerhetstjenesten ikke var superbegeistret akkurat. Men det er jo dessverre slik at kongefamilien må være strengere og mer bevisst i oppdragelsen på slike ting enn andre foreldre. De har mindre rom for å feile, dessverre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:29   #117
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Apropos å bruke slottet som adresse: Det har vært sagt i media at Skaugum-gjengen har Slottet som postadresse, og det er derfor ikke slik at Marius la det inn selv. Men han kunne lagt adressen skjult, selvsagt:

http://www.vg.no/rampelys/kongehuset...se/a/23829539/

Det er en virkelig teit bortforklaring, som jeg syns de kunne holdt seg for god til. Det er nemlig veldig enkelt å endre adressen på en Finn-annonse: det er bare å slette den gamle og legge inn en ny. Det kan gjøres i profilen eller for hver enkelt annonse. :btdt: Å forklare med ungdommelig dårskap hadde funket bedre for meg.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:33   #118
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.787
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Takk, Mave. Der fikk du mye bedre frem det jeg prøver å si.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

... og selvfølgelig skjønner jeg at tjueåringer ikke alltid hører på mora si, eller forstår konsekvensen av hva de driver med, men da må det adresseres tjueåringen og de rundt ham som evt. utnytter det, ikke en presse som ikke har utnyttet det. Hadde de dekket russetida hans med masse candid photos og dritt hadde det vært noe helt annet.

I et "føre var"-perspektiv, så er det jo nettopp en media som foreløpig ikke har utnyttet det som er adressat. Jeg har sett litt på debattene som har vært om dette, hvor VGs Morten Hegseth har vært en prominent deltaker. Og han presterer jo blant annet å si at Marius har hatt en "stor rolle" i SKAM. Sorry Mac, men fem sekunder på skjermen som festdeltaker sammen med resten av kompisgjengen er ikke en "stor rolle".

Og skal jeg være helt ærlig så tror jeg at sladrepressen har veldig lyst til å skrive en masse om den unge partyløven. Fordi han tydeligvis selv mangler litt forståelsen av hva som er grei oppførsel når man er et ikke-medlem av kongefamilien (og har foreldre som ikke har klart å få inn SoMe-vett i skallen hans, og nå er det for sent).

Nå har jo ikke MM nødvendigvis den innebygde følelsen av hva man kan og bør gjøre som Norges kronprinsesse. Men det er en annen diskusjon. Greia er at det er viktig å skille mellom hva som er av betydning for Norge som nasjon, og hva som er rent sladder. Vanskelig balansegang, men desto viktigere at man gjør en vurdering av hver enkelte sak.

Og Finn-saken syns jeg var helt relevant. Bare så det er sagt. Helt uavhengig av forklaringen på adressen i etterkant.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:41   #119
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.411
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

I et "føre var"-perspektiv, så er det jo nettopp en media som foreløpig ikke har utnyttet det som er adressat.

Ja jeg har fått med meg at du mener det, men jeg er fortsatt uenig i at det var særlig smart av MM.

Jeg syns i det hele tatt brevet hennes føyde seg fint inn i rekken av utspill fra diverse prominente personer der målet tydeligvis er å fremstå som noe fra en blogg, skrevet av noen som syns rettskriving ikke er så viktig. HUn kaster seg tydeligvis på anti-elite-kjøret, hun også.

Save

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-17, 09:44   #120
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.168
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kongelige krenkelser i krenkelsens tidsalder

I og med at hun er så ullen så er det jo umulig å vite hva det vises til her. Om det stemmer at de har fått nyss i at det tenkes på et "hanskene av"-skifte nå som han er 20, og at det kommer til å bli publisert mer fra et "utsvevende liv", så er det en sak.

Men jeg tror som sagt at det like mye kan være et forebyggende tiltak for neste Dagbladet-sak om sammenrøre i pengebruken, som jeg tror kan bli riktig interessant. Jeg syns de har mistet gangsynet fullstendig i forhold til å forstå hva som passer seg for et norsk kongehus med tanke på pengebruk, vennekrets, jetsetliv og i det hele taget. Og Marius er bare siste skudd på stammen av det samme.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no