Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Alkohol i gave?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-08, 12:15   #41
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave?

DM: Ikke bortkastet - da kan barnet som har blitt voksent hedre sin far og sin mor.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:17   #42
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

DM: Ikke bortkastet - da kan barnet som har blitt voksent hedre sin far og sin mor.

Det var en fin dåpsgave det.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:18   #43
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave??

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Jeg syns det er en dårlig ide, og vil heller ha en skikkelig barnehagesekk eller sangbok til dåpsbarnet mitt. Eller et kunstverk, for den del.

Sånn tenker jeg også, men nå er ikke jeg glad i vin heller da. Tror jeg skulle kjent foreldrene til dåpsbarnet ganske inngående hvis jeg skulle tatt sjansen på en slik gave.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 12:28   #44
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Og om noen har laget seg en sånn: Sorry, altså, men smak er personlig og jeg synes de er stygge på en ekkel måte. Litt som å stoppe ut et dødt kjæledyr. Og om noen har et utstoppet kjæledyr: Sorry, altså, men smak er personlig og jeg synes de er stygge på en ekkel måte. Litt som å lage en fakebronseavstøpning av en gravid mage.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 19:12   #45
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Opprinnelig lagt inn av Embs, her.

Å huff, den hadde jeg faktisk fortrengt...! Er det noen som har drukket det som voksen?

Jeg fikk en i gave av nær familie da jeg ble 30

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 21:08   #46
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Alkohol i gave??

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Sånn tenker jeg også, men nå er ikke jeg glad i vin heller da. Tror jeg skulle kjent foreldrene til dåpsbarnet ganske inngående hvis jeg skulle tatt sjansen på en slik gave.

Man kjenner sikkert foreldrene til dåpsbarnet hvis man velger å gi bort en dyr årgangsvin i dåpsgave, vil jeg tro.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 21:43   #47
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Alkohol i gave??

Jeg kan kan ikke fri meg fra at jeg synes vin i dåpsgave er en pussig idé, og det til tross for at jeg normalt er passe liberal i gavevalg. Men så er jeg ikke inne i dåpskotymer heller.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 21:46   #48
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.757
Blogginnlegg: 214
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Opprinnelig lagt inn av Susse, her.

Jeg fikk en i gave av nær familie da jeg ble 30

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 22:14   #49
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg ville blitt helt himmelfallen om noen hadde gitt vin i dåpsgave.

Dessuten, hvem sier at barnet ikke kommer til å velge å være avholds? Da er jo gaven bortkastet også.


Hvorfor himmelfallen? Barnet kan jo bli like avholds som Jan Åge Fjørtoft. Han er vinsamler.

  Svar med sitat
Gammel 28-04-08, 22:26   #50
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Jeg synes det hadde vært en festlig og original gave, men det hadde vært et pes å oppbevare det, så takk, men nei takk.

__________________
"Det man inte minns har inte hänt"
Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 00:20   #51
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave?

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Dessuten, hvem sier at barnet ikke kommer til å velge å være avholds? Da er jo gaven bortkastet også.

Sant nok, men hvis ungen vokser opp og utvikler god smak, vet jeg om ganske mange dåpspresanger i tinn og nysølv som vil være ganske bortkastet også. Jeg kan tenke meg veldig få dåpspresanger som er tenkt å vare i mange år, som ikke står i fare for å være temmelig bortkastet avhengig av hvilke preferanser dåpsbarnet utvikler.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 15:23   #52
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.784
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave??

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Nå har det seg imidlertid slik at de tre barna jeg kjenner som har blitt døpt har foreldre som ikke har vist særlig interesse for at barna deres skal motta vin, så derfor har jeg latt det være.

Det ble jeg da aldri spurt om. (Men det skal sies at det han fikk av dere var veldig flott og brukes daglig.)

Snupps vinelskende far har vel også for så vidt et par lekkerbiskener i skapet som vurderes overlevert i bursdagsgave når Snupp er gammel nok til å sette pris på det (og ikke drikke den fiine vinen på nachspiel.)

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-08, 21:32   #53
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Alkohol i gave??

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Det ble jeg da aldri spurt om.

Johooo! Men det er lenge siden, så det er godt mulig at du hadde endret synspunkt innen du fikk barn. Vi drøftet det da jeg skulle i min første dåp i 2004.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no