Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vi får oss kolonihage - noen flere?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-06-10, 14:55   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Her fant jeg hjemmeside: http://www.jabo.se/no/produkter/hytter-og-boder/







__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 15:08   #22
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Søt denne og, men kun 10 kvm da

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 18:36   #23
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Gratulerer, det ser skikkelig idyllisk ut der

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:29   #24
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Her fant jeg hjemmeside: http://www.jabo.se/no/produkter/hytter-og-boder/



Denne var fin! Jeg er litt romantisk og shabby anlagt også, men denne ser jeg for meg mange muligheter med allikevel; og snakk om herligheten ved å få hele hagen inn når man åpner glassdørene!! Vi får undersøke litt priser, leveringstid etc., men kjempeflott at du fant linken. Takk!!

Nå er vi, dvs. JEG, offisielt eier av egen parsell og det er allerede slått opp på fellestavlene! Spesiell følelse må jeg si, høres kanskje teit ut, men ... Nydelige plassen - skal bare få ungene i seng, så skal jeg laste opp noen egne bilder jeg tok i ettermiddag. Og dere skal selvsagt fôres med prosessen videre!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:31   #25
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Ja, fly opp og ned hver morgen og kveld er ikke noe problem!



Vi venter bare på Solvang, som er den som ligger lengst unna sentrum, opp mot marka. Jeg ville gjerne ha en som var litt unna der vi bor til vanlig, og både Hjemmets på Bjølsen og Rodeløkka er i gangavstand fra der vi bor.

Du må oppdatere oss på hvordan det går på flekken din, både med hage og hus!

Det skjønner jeg veldig godt - det er noe med følelsen av å dra litt bort også, uten at veien blir lang.

Jeg deler mer enn gjerne! Håper du også holder oss litt oppdatert hvis det skjer noe!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 19:33   #26
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Opprinnelig lagt inn av tinkadott, her.

Stilig! Vi har jo tilbygg på 15 kvm på campingen vår. mange der løser det med overbygg med å sette opp en markise ute på veggen over terrassen.

Dere kommer til å få det veldig flott!

Her er vår campingtråd, kanskje du får noen ideer til tilbygget.
Jeg hadde tatt den på 15,2 og helller søkt om å sette opp. De ekstra kvm er gulll verdt!
http://www.foreldreportalen.no/forum...ghlight=oppdal

Takk for link og dertil tips/ideer!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 20:04   #27
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.275
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Åh, så spennende!

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 16:03   #28
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Dytter liv i denne tråden igjen jeg. Alt falt litt på is i fjor pga. sykdom etc. etc. og vi fikk aldri satt opp noen hytte. Men nå er det jo sommer og sol igjen, og selv om vi kom litt seint i gang med å stelle i hagen fordi vi var bortreist i påsken, er vi nå i full gang!!

Siden 14. mai har det skjedd MYE på den lille flekken vår, og enda større endringer i kommingen!

Slik så jo parsellen ut i fjor vår, før det virkelig begynte å blomstre - og gro langt mer enn fine blomster rundt om ...


Til sammenligning et bilde fra helgen som var

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 07-06-11 kl 16:45.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 16:45   #29
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Her er noen bilder fra de siste dagene. I helgen har jeg utslettet en liten urskog som vokste langs hele kanten og opp i det gamle epletreet. Fikk virkelig rensket bort og vekk, og har lagt barkduk. Eneste som fikk bli er en slags rosebusk og en liten kristhorn vi fant innimellom og under alt det andre. Jeg glemte dessverre å ta bilde av kaoset som hersket før jeg gikk løs med sag og grensaks. Har også satt opp en rosebue og plantet clematis i håp om at de skal trives og vokse/klatre over buen i en fei, for å ønske velkommen inn til "Hjerteli", som vi skal døpe stedet.

Dette skiltet fant vi plutselig da vi begynte å renske "skauen" ved epletreet.




I dag har jeg kjøpt plantekasser og har fått plassert ut to, der jeg har plantet urter i den ene og jordbær i den andre. Skal ha opp en kasse til der tenker jeg, men må flytte kristhornen først. Det skal også opp et lite stakittgjerne i front.






Jeg har plantet oregano, basilikum, timian, estragon, persille og rosmarin, jordbærene er av typen Korona.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-06-11, 16:51   #30
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Hytte er også bestilt; det blir en hytte av typen byggesett fra Byggmakker, mod. Ofoten. Det var så mange hytter lik de som er linket til over her som vi falt ganske mye for, men noen av de kostet virkelig skjorta, mens andre ikke var store nok eller ikke lot seg innrede helt slik vi har tenkt. Så vi landet på denne; ikke den mest pene hytta estetisk sett, men den hadde en grei størrelse for oss og inndelt i to rom - veldig greit med ett rom til mine foreldre, også i funksjon oppholdsrom, og et eget rom til meg og barna, og eventuelt mannen hvis han skulle finne veien. Hytten er ventet å komme nå rundt 17. juni. Den er på 12.2 m2, og da kan vi bygge en terrasse/platting opp mot 17 m2 i tillegg.



Hytta skal plasseres i øvre del av parsellen, den delen dere ikke ser i "oversiktsbildet. Der står det i dag en bråte bringebærplanter, men de sprer seg som ugress og vi skal flytte en 4-6 planter og fjerne resten. Mannen sin forlover har sagt ja til å sette opp hytta og etter planen blir det gjort i slutten av måneden, så venter malingsarbeide mm. utover i fellesferien antar jeg.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:15   #31
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Ja, så har vi kjøpt drivhus, typen Basic 450 fra Plantasjen, og handywoman i egen person er i full gang med å sette det opp.



Minn meg dog på at dette skal jeg ALDRI gjøre igjen ...









Som dere ser så har jeg fått på plass sokkelen og montert EN kortside; det tok hele dagen, dvs. ca 5 timer eller så. Hurra, jeg gleder meg til det som gjenstår!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:18   #32
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

...også var det noen som hadde seg på ripsbuskene mine!!!




Når det er sagt, jeg er litt imponert over bildekvaliteten ettersom bildet (bildene) er tatt med iPhone.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:51   #33
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Ikke bare, bare å få seg kolonihageparsell skjønner jeg. At noen har seg i busker og kratt er vel hverdagskost, huff og huff!

Gratulerer med stedet (ett år for sent), det var veldig fint!

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:57   #34
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Så spennende prosjekt! Gleder meg til å se fortsettelsen her.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:26   #35
eka
Grubler.
 
eka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.924
eka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smarteka imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Så flink du er, Absalone!
Ser ut til å bli kjempfint!

__________________
Jente -02, gutt -06, gutt -13.
eka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:02   #36
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.850
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Så flink du er.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:07   #37
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Så fint det blir! Det er sikkert godt å ha noe å henge fingrene i og.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:42   #38
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Det blir kjempe flott!

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 00:15   #39
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Åhh - dette er sommer Tenker tilbake på mange gode somre på Solvang.
Så flink du er.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 14:50   #40
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.101
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vi får oss kolonihage - noen flere?

Jeg ønsket meg drivhus, men skal altså ikke sette det opp selv, skjønner jeg.
Herlige sommerbilder!

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no