Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Vis meg ditt pepperkakehus!

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-12-09, 10:34   #21
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Vi har prosjekt pepperkakebaking på søndag. Så får vi se hva det blir til.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 10:48   #22
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Wow, for noen pepperkakehus.
Imponert jeg.

Vi skal lage på søndag.

Ett lite spm: Pynter dere når det er satt sammen eller setter dere sammen etter det er pyntet?

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 10:52   #23
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Ett lite spm: Pynter dere når det er satt sammen eller setter dere sammen etter det er pyntet?

Det er lettere å pynte før det settes sammen.


Utrolig mange fine hus (og skip!) her. Jeg er dypt imponert.

Ellers har jeg sansen for sånn overpynting. Ikke noe "less is more" her, altså! Vi lager ikke pepperkaker før den 19.

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 15:48   #24
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 16:18   #25
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Wow så mange fine kreasjoner!
Vi har laget minipepperkakehus i år.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 16:23   #26
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Utrolig mange fine hus!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-12-09, 17:40   #27
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Vårt er litt sånn; "det enkle er ofte det beste".

Råååsa og grønn melis, og pynt hivd på av barna.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg pepperkakehus.jpg (104,9 KB, 114 visninger)
__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 09:52   #28
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Her er vårt resultat.


Vedlagte bilder
Filtype: jpg pepperkakehus.jpg (68,2 KB, 357 visninger)
__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-09, 10:00   #29
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Utrolig flotte kreasjoner! Vi må prøve å få laget noe i løpet av helgen.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 17:09   #30
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Her er vårt bidrag



__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 17:52   #31
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Det kan jeg desverre ikke vise dere.
Vi laget forrige lørdag, lillebror på 3 år pyntet med overmasse godis. Vi var sååå stolte av det nydelige verket.

Søndagsmorgen våkner jeg av at lillebror står ved siden av sengen. Men hva er det mitt øye skuer?? Det ser ut som om lillebror spiser pepperkaker, mistenksomt likt taket på vårt pepperkakehus. Jeg gnugger litt søvn ut av øyet før jeg spretter på stua for å sjekke skadeomfang. Der sitter også storebror (5 år) og knasker godis og pepperkake i en salig miks. Jeg iler på kjøkkent! Der ligger det en liten flis av pipa og 4 nonstop på brettet hvor det dagen før hadde tronet et flott pepperkakehus.


Gutta skylder som vanlig på hverandre, så vi har enda ikke utredet skyldspørsmålet. Jeg heller mot at det nok er Bølle-lillebror som har vært initiativtaker, med Pyse-storebror på slep.

Normlat sett er det et farlig rabalder når gutta våkner, men akkurat denne morgenen har de altså klart å snike seg opp uten at uvitende foreldre våknet.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 17:54   #32
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Vi har satt sammen et hus i dag, og ungene skal pynte det i kveld. Jeg sier som Maz - ungepyntet er best (her i huset i hvert fall).

Utrolig mange flotte mesterverk.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:09   #33
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Her er vårt, ikke så veldig flott, men jentene var fornøyde.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg 104.jpg (195,0 KB, 70 visninger)
Filtype: jpg 103.jpg (188,7 KB, 25 visninger)
__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 18:20   #34
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Utrolig mange fine.
Det er bare såååå koslig med peppekakehus.

Vi skulle lage i dag, men eldstemann har fått omgangssyken.
Så bildet kommer i løpet av uka, dersom ikke lillemann også blir syk.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:15   #35
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Her er mannens kreasjon pyntet av barna.
Vedlegg 26289

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08

Sist redigert av Mirasol : 24-04-11 kl 21:04.
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 19:19   #36
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Opprinnelig lagt inn av Lenam, her.

Gutta skylder som vanlig på hverandre, så vi har enda ikke utredet skyldspørsmålet. Jeg heller mot at det nok er Bølle-lillebror som har vært initiativtaker, med Pyse-storebror på slep.

Fornuftige barn. Hvem vil vel egentlig spise noe som har stått og støvet ned i friluft i en måned? Best å forsyne seg mens kaka er fersk.

shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:33   #37
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Her er mannens kreasjon pyntet av barna.
Vedlegg 26289

Så flott! Og så utrolig avansert med sittende pepperkakemann!

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:34   #38
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Her er mannens kreasjon pyntet av barna.
Vedlegg 26289

Åh, det var dritlekkert!

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:39   #39
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Her mannens hjemmebakte fra i fjor. Han har i utgangspunktet høyere ambisjoner har jeg skjønt, så jeg venter i spenning.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-09, 20:59   #40
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vis meg ditt pepperkakehus!

Opprinnelig lagt inn av Maimor, her.

Her er mannens kreasjon pyntet av barna.
Vedlegg 26289

Kult! Nå fikk jeg en idé her, marsmallows er jo identiske med de der høygreiene som ligger på åkrene, av utseende (mannen kaller dem traktor-egg). Vurderer å lage en åker med pepperkaketraktor, pepperkakekyr og marsmallows liggende rundt omkring. Vi bor jo på landet, så det passer perfekt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no