Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Fingeravtrykklås på ytterdør?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-11-09, 18:44   #1
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fingeravtrykklås på ytterdør?

Jeg tenker på lite annet enn hva som skal gjøres i huset når vi flytter. Det var en tråd om kjellerinngang og tørke- og vaskerom.

Og da kom jeg til å tenke på dette med låsing av dører. Om det skal være nyttig for sønnen min å bruke kjellerinngangen alene når han blir litt større, så må den jo stå ulåst, men da kommer vi til å glemme å låse den igjen til stadighet om jeg kjenner resten av familien rett.

Hadde det vært en idé med en lås med fingeravtrykkavlesing, sånn at han kommer seg inn uten å styre med nøkler og slikt? Godtar forsikringsselskapene slike låser? Er det noen som har brukt slike låser og kan si noe om de er pålitelige? Hvor man kan kjøpe?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:48   #2
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Kjenner ikke til noen som har det, men hvis ikke er kanskje nøkkelsafe ved døren et alternativ?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:51   #3
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Hva med kodelås da? Vi har det på garasjen, og barna her klarer det helt utmerket. (ikke minsten på 5, men han er ikke hjemme alene heller)

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:54   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Opprinnelig lagt inn av Veronal, her.

Kjenner ikke til noen som har det, men hvis ikke er kanskje nøkkelsafe ved døren et alternativ?

Hm. Han må bli en del eldre tror jeg før han fikser det. Han er tre år nå og kan fint greie en fingeravtrykklås tror jeg, men ikke kodelås på en nøkkelsafe og så åpne med nøkkel og så låse. Kanskje det finnes låser med kodelås?

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:55   #5
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Mulig jeg er litt blånn, men tar slike låser høyde for fingeravtrykket til barn i vekst? Det må jo forandre seg, eller?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:56   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Opprinnelig lagt inn av 3barnsmor, her.

Hva med kodelås da? Vi har det på garasjen, og barna her klarer det helt utmerket. (ikke minsten på 5, men han er ikke hjemme alene heller)

Ja kodelås er en idé. Ungen er en gadgetfreak så jeg tror en kodelås hadde gått greit egentlig. Vi har inngjerdet hage så han kommer til å være alene ute i korte perioder og da hadde det vært greit at han kunne springe inn kjellerinngangen om han ville.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 18:56   #7
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Mulig jeg er litt blånn, men tar slike låser høyde for fingeravtrykket til barn i vekst? Det må jo forandre seg, eller?

Ja, ikke sant? Jeg tenkte også på det og tenkte at fingeravtrykket antagelig må legges inn på nytt en gang i året eller så.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:04   #8
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Mener å ha lest et sted at barn fra 6 år kan registreres på slike dører.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:04   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Man får kjøpt kodelås til dør på Clas-en.
En kamerat av meg har det på ytterdøren til huset han bor i. (Bare til oppgangen, da. Inn til leiligheten er egen lås, men det er jo fordi han deler hus med 2 andre leiligheter. Ja, og fordi halve byen kan koden.)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:27   #10
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.569
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Kodelås må jo være utrolig behagelig for alle ytterdører. (Såfremt barnet kan instrueres om å IKKE fortelle alle som vil høre hva koden er.) Jeg lurer på om det er dyrt å installere.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 19:34   #11
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Jeg kjenner flere som har fingeravtrykk-lås på ytterdør!
Min kollega med fire barn har, og han synes det er genialt, ingen som trenger å være redd for å miste nøkkel. (De har vanlig nøkkel i tillegg.)
Låsen bør settes på av dørprodusenten., evt. låsmester, men er absolutt godkjent av forsikringsselskap.

Jeg kan godt være behjelpelig med å sjekke pris/leverandør etc. Jeg jobber innenfor bransjen...
Tar det i morgen når jeg er på kontoret!

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:21   #12
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Opprinnelig lagt inn av M&M, her.

Jeg kjenner flere som har fingeravtrykk-lås på ytterdør!
Min kollega med fire barn har, og han synes det er genialt, ingen som trenger å være redd for å miste nøkkel. (De har vanlig nøkkel i tillegg.)
Låsen bør settes på av dørprodusenten., evt. låsmester, men er absolutt godkjent av forsikringsselskap.

Jeg kan godt være behjelpelig med å sjekke pris/leverandør etc. Jeg jobber innenfor bransjen...
Tar det i morgen når jeg er på kontoret!

Kunne du? Det hadde vært kjempefint altså. Mannen min ble også litt tent på idéen på å ha det på begge inngangsdørene, så kan de jo trygt stå på "låst" uten at man risikerer å låse seg ute uten nøkler.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:23   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Det hadde vært genialt for verdens mest surrete åtteåring som stadig vekk glemmer nøkkelen hjemme, det må vi tenke på!

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:35   #14
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Hvordan fungerer slike ting når strømmen går tro? Må man ha reservenøkkel et lurt sted? (og det er jo ikke nødvendigvis så lurt det heller...)
Garasjen vår går selvfølgelig ikke opp når strømmen har gått, der går jo porten på strøm, men på en dørlås kan man kanskje ha reservebatteri?

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:37   #15
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Mannen min ble også litt tent på idéen på å ha det på begge inngangsdørene, så kan de jo trygt stå på "låst" uten at man risikerer å låse seg ute uten nøkler.

Vår/sommer/høst, så. Men om vinteren bruker man gjerne votter eller hansker, og da er man like langt.

Det hadde du ikke tenkt på, hva?

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:39   #16
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

fingeravtrykklås kjenner jeg at jeg vil ha!
8 åringen her sliter litt med ene låsen på ene døra vår...

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:40   #17
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Mauser: man kan ta av en vott. Barn er eksperter på det.

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:46   #18
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Dette hadde vært perfekt til oss. Jeg er en sosekopp uten like.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:49   #19
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Jeg kunne mest tenkt meg en kortleser, som kan lese det kortet jeg bruker på jobb.
Eller noe jeg kan åpne med å trykke på bilnøkkelen.
But then again, jeg har det med å rote bort både nøkler og kort.
Fingrene sitter i det minste fast.
Eller hva med retinaskanner?


Jeg kunne bare ikke dy meg.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-11-09, 21:50   #20
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Fingeravtrykklås på ytterdør?

Spent på å høre prisen på dette. Tenk så kjekt da, ingen nøkler å tenke på.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no