Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 14:06   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jobben har innført mange flere mobiltyper, med egenandel. Så nå kan jeg velge blant annet iphone 5, htc one, sony et eller annet eller Nokia Lumia.

Hva slags mobil ville du valgt hvis du fikk velge helt fritt? Hvorfor?

Samsung er det eneste av de store merkene de ikke har, ser det ut til.

Jeg har htc nå, og er usikker på om jeg orker å bytte operativsystem, men det er mulig det er verdt det? Er i såfall windows eller os enklest å lære seg?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:12   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.681
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg hadde valgt iphone, rett og slett fordi det er lite fuzz + at jeg synes icloud er genialt. Min mor har sony ett eller annet. Den er virkelig tungvint sammenlignet med iphone.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:14   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Akkurat nå hadde jeg byttet til Nokia Lumia, men har en softspot for HTC One. For guds skyld ikke iPhone.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:15   #4
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

iPhone. Har hatt det siden det kom og kommer ikke til å bytte med det første. Mannen har byttet flere ganger og har hatt HTC og Nokia (smartphones, av de dyreste variantene) og vil tilbake til iPhone. Mannen har vel Nokia Lumia nå og jeg liker den ikke. Knotete å skrive og en annen type touch enn iPhone. Men det er smak og behag.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:15   #5
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Du vil vel ha en Samsung Galaxy s 4!

Jeg gikk fra Htc til Samsung og har vært strålende fornøyd.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:19   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Når Samsung ikke er et valg, hadde det ikke vært noe annet enn iPhone som hadde vært aktuelt for meg. Enkel og lettforståelig i bruk.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:19   #7
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.359
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg elsker min Nokia Lumia 920, men kjenner lite til de andre, så kan kun anbefale subjektivt sånn sett. Det er utrolig enkelt å lære seg Windows phone OS'et. Et minus er færre apper siden det kom sent inn i løpet, og apper kommer oftest senere der enn til iP/Android, kommer an på hvor opptatt du er av den biten.

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:35   #8
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Htc one.

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 14:41   #9
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.229
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Mannen sleit med en Nokia Lumia de siste 11 månedene. Han var lykkelig da den forsvant etter en fuktig tur på byen () og har nå gått over til Samsung. Han sier at Samsungen lærte han seg på et kvarter, mens Lumiaen aldri var intuitiv. Han har "alltid" hatt Nokia-telefoner, men denne hatet han intens.

Jeg har hatt iPhone de siste årene, og kommer til å fortsette med det.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 15:10   #10
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg hater Windows telefonene. De har lang vei igjen å gå enda på brukergrensesnitt der.
Iphone er helt grei, syns jeg. Nå har jeg en del app'er her, så derfor ville jeg valgt en Iphone igjen neste gang også. Om det ikke sto på den biten, så kunne jeg fint ha vurdert Samsung eller en annen Android telefon.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 15:20   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Ikke iPhone i hvert fall.

http://www.na24.no/article3659009.ece

Synd du ikke kan velge Samsung, de telefonene er awesome. Men mannen min har den nye Sony-telefonen, den der vanntette. Han er strålende fornøyd og elsker telefonen sin, beste han har hatt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 15:22   #12
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg ville ikke valgt en windows phone i hvertfall. Det har jeg hatt, og det er fryktelig tungvindt. Jeg klarte aldri å bli helt fortrolig med det der.

Jeg ville valgt iPhone eller HTC One. Jeg har hatt begge deler, og har nå en Galaxy S4. Synd ikke Samsung kan velges. Virkelig flott tlf.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 15:56   #13
C.D
Bør lage seg en tittel selv
 
C.D sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
Innlegg: 1.721
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg ble heller ikke fortrolig med windowstelefon, hadde Lumia.
Nå har jeg samsung s3 og er stort sett fornøyd med den (bortsett fra at den er treg), ville valgt iphone om jeg ikke kunne velge samsung.

__________________
Attpåknerten, november 09
C.D er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 17:20   #14
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

iPhone - uten tvil. Etter 5 minutter med min første iPhone fant jeg ut at det kun var en ting som irriterte meg ved telefonen: At jeg ikke hadde skaffet meg en før. Enkel i bruk, genial og pen :shallow:
Jeg har hatt HTC og hatet den, yngstedamen har Sony som er så ubrukelig at vi seriøst vurderer å svelge 14 hårete kameler og kjøpe iPhone til henne også selv om hun bare er 9 år. Skandaløst. Resten av familien lever lykkelig med hver sin iPhone.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 18:02   #15
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg kan ikke fordra HTC one og sitter selv med en Samsung galaxy etter anbefaling fra kollega . Angrer vetet av meg for at jeg ikke gikk for iphone.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 18:15   #16
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg har nettopp gått fra iPhone til LG Optimus G, og den er Hadde valgt HTC av de du nevner, selv om jeg er veldig lite glad i HTC Sense, som er det HTC legger "oppå" android.

Edit: Er Sonyen Xperia Z? I så fall hadde jeg valgt den. Kjæresten har den, og den er rålekker.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.

Sist redigert av Input : 07-08-13 kl 18:28.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 18:56   #17
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Eg har Sony xperia Z og er veldig fornøgd! I begynnelsen var det litt uvant at den var så stor, men no syns eg ikkje det gjer noko. Veldig greit med litt stor skjerm til nettsurfing.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 19:11   #18
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.450
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg har Sony xperia Z og er veldig fornøgd! I begynnelsen var det litt uvant at den var så stor, men no syns eg ikkje det gjer noko. Veldig greit med litt stor skjerm til nettsurfing.

Hva slags telefon hadde du tidligere, da? Jeg ser at xperia Z er et valg, den andre Sony telefonen er Xperia V 4G. Jeg har ikke noe forhold til noen av disse. Bruker Sony Android?

Jeg har lest mange tester av iphone 5 vs htc one vs Galaxy 4, og innser at det er Galaxy jeg vil ha. Jeg hadde i sin tid iPhone 3GS, og den syns jeg funksjonelt sett var mye dårligere enn "ikke-smartphone" Nokian jeg hadde tidligere. Samtidig var den jo genial med synkronisering mot laptop.

Jeg tror det er Sense-biten jeg ikke liker med HTC. Har en sensation nå, men syns ikke jeg får utnyttet den ordentlig, og synkronisering med laptop har jeg ikke fått til i det hele tatt.


Åååå, dette ble vanskelig, altså! Eneste jeg kan avskrive er nok den Lumia-telefonen, siden flere her påpeker at det er vanskelig å lære seg det operativsystemet. Den har dog fått veldig gode kritikker.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 19:11   #19
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Jeg har aldri vært en type som har "elsket" telefonen min. Men nå må jeg innrømme at jeg er virkelig begeistret for Samsung s4.synd du ikke har den muligheten.

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-13, 19:35   #20
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.562
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan velge mobil fritt - hvilken velger jeg?

Opprinnelig lagt inn av Lilletrille, her.

Hva slags telefon hadde du tidligere, da? Jeg ser at xperia Z er et valg, den andre Sony telefonen er Xperia V 4G. Jeg har ikke noe forhold til noen av disse. Bruker Sony Android?

Ja, det gjør de. Et ganske "rent" Android også, det er derfor jeg liker dem. Z er nyere enn V, og blant annet litt større. Du kan se en sammelikning av dem her. Jeg hadde definitivt valgt Z, min LG er en stor telefon. Det er noe av det jeg liker med den.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no