Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Trenger dine barn like ting?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-09-11, 12:46   #21
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Hvis jeg kjøper noe snop prøver jeg å kjøpe likt, men ellers har vi bevisst gått inn for å ikke venne dem til at de alltid skal ha det samme, eller at alle 3 får noe nytt selv om det bare er den ene som trenger ny bukse. 2 like Donaldblad har bare vært aktuelt når det har fulgt med en gratisbillett til Legoland.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 12:46   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.479
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Jeg har tvillingsøsken som er voksne og foreldre selv forlengst, men jeg kjøper fremdeles like bursdagsgaver til dem, stort sett...

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:04   #23
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Ikke likt her, men de er jo av ulikt kjønn og med relativt stor aldersforskjell også. Unntaket er av og til is eller godteri, men slettes ikke alltid.

Hos tantebarna mine så er det litt annerledes. De er jente-jente-gutt, og jeg forstår godt at det kan føles urettferdig for jente nr to om de to andre får det meste nytt, og hun i teorien kan arve nesten alt. (Dessverre er suring og hyl en velbrukt metode der, og det gjør tante vrang med liten lyst til å handle noe som helst, men det er en annen diskusjon...)

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:05   #24
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Vel, i en ideell verden trenger det ikke være likt nei, og selv om vi har jente og gutt med nesten 7 års mellomrom sliter eldstejenta altså med å la lillebrors ting være i fred. Jeg forstår at vi har det litt anderledes hos oss enn "normalen" men jeg kan også forstå at det er kan kjennes kjipt å få masse myke pakker når lillebror vasser i leker. Feks.
Men etter at vi har fokusert litt mer på "Åh, se så heldig lillebror er, sånn hadde du også da du var liten!" så blir hun stolt og glad når han får ting hun har hatt før og vokst fra.
Men jeg er nok preget av det, og ser at når jeg kjøper julegaver til søsken som er like i alder og interresser så får de ofte samme sjanger-ting ja.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:18   #25
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Vi har hele tiden vært bevisste på å ikke gi likt. Men noen ganger bare MÅ lillebror ha det samme som storebror.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:20   #26
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Jeg har aldri tenkt at gutta skal få like gaver nei. Men nå får de gjerne i samme sjanger da.
Og kjærligheter kjøpes i forskjellig farge ja, de har hver sin favorittfarge. Rød til lillebror ville blitt krise

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:22   #27
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Det som er dømt til å bli skikkelig krise er jo om en får noe de begge ønsker seg og en får noe de opplever som et kjipere alterenativ istedenfor. Som ipod til den ene og ullundertøy til den andre. Men om en får ullundertøy og den andre joggedress er det helt greit.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:25   #28
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

De trenger det ikke nei, det er svært sjelden det oppstår noen kriser om de får ulike ting, men mellomsøster setter veldig, veldig pris på å få det samme som storesøster.

Tvillingene får konsekvent klin like gaver fra folk, og det er nesten litt i overkant. Hvor mange sett med identiske plasttraktorer trenger man egentlig?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:25   #29
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

De vil i mindre grad ha like ting nå, særlig lillesøster. Hun har begynt å forstå at hun kan komme til å ende opp med veldig lik garderobe flere år i strekk om storesøster og hun får helt like klær.
Den lilla vintejakka er kul første året, også kanskje år nr to, men så kommer storesøster sin pent brukte, prikk like bare større, seglene inn på år 3 og 4, da skjønner jeg at hun blir lei.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:26   #30
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.464
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Tja, det kommer helt an på. Feks mener jeg at vi trenger 3 dukkevogner. Men som oftest rekker det med 2 av tingene, for det er sjelden at alle tre leker med helt det samme. Ser også for meg at det ikke er nødvendig å ha 3 DS'er (når den tid kommer), men at vi kanskje kommer til å trenge 3 håndholdte underholdningsmaskiner, 2 til barna og en til mor.
Klær, jeg synes det er greit at de får likt, har ikke hørt noen protester ennå heller. Mulig det kommer etterhvert.
Her har de to minste halvtårsdag når eldste har bursdag og omvendt, så de pleier å få en liten ting på de(n) andres bursdag. Mulig jeg slutter med det nå som jeg synes at de er store nok til å forstå det.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:29   #31
Nelly Nickers
Slow reader
 
Nelly Nickers sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 2.646
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Det går helt greit at de får forskjellige gaver.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:10   #32
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

De trenger ikke like ting. De trenger ikke å få gaver samtidig. De trenger ikke å ha hver sin DS. De trenger å dele med hverandre og å unne søsknene sine noe selv om de ikke får noe akkurat da.

Heldigvis har mine skjønt dette. De som ikke har skjønt det er besteforeldrene...

Samme her! Hvis de far noe likt er det fordi de får den samme tingen på deling.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:18   #33
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Tro meg, mine trenger å ha hver sin DS.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:26   #34
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tro meg, mine trenger å ha hver sin DS.

Og om det ikke er for at de skal spille begge to, så for at tiåringen skal kunne ha to spill gående parallelt!

De trenger ikke det samme og de får det ikke, men det er ikke sånn at den ene får kule leker og den andre får klær.

Når det kommer til godterier, liker de ulike ting og de har skjønt at det er lurt å velge den en liker selv.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:37   #35
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Det som er dømt til å bli skikkelig krise er jo om en får noe de begge ønsker seg og en får noe de opplever som et kjipere alterenativ istedenfor. Som ipod til den ene og ullundertøy til den andre. Men om en får ullundertøy og den andre joggedress er det helt greit.

Det blir jo selvfølgelig noe helt annet. Storebror fikk DSi til jul i fjor, ikke lillebror fordi han aldri har vist interesse for tv-spill eller lignende. Men det fenget visst lillebror også, så da var bursdagsgaven i januar spikret. For her trenger de hver sin ja.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:44   #36
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Tro meg, mine trenger å ha hver sin DS.

Jepp, eller rettere sagt; jeg trenger at de har hver sin DS.

Leker stiller seg litt annerledes enn klær også her. Så for å si det litt annerledes, de trenger ikke helt likt, men i lik kategori. Urettferdighetsradaren er velutviklet.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:36   #37
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.489
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Nei, men de må være innenfor samme kategori. Dvs ikke vinterjakke til den ene (bursdagsbarnet) og liten togleke til den andre (som ikke hadde bursdag). *btdt*

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 16:52   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.317
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Tja. Det er litt til og fra. Tre underbukser til den ene og legosett til den andre hadde nok ikke vært så stas. De trenger ikke like klær, men de bør være i samme stil.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:36   #39
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Nei de trenger ikke like ting, men de er jente - gutt - jente. Jeg vil tro at om det var en annen rekkefølge her, så hadde dette utartet seg annerledes. Det de har av like ting er enkelte ds-spill som var veldig populære en periode. Slik løste det seg i baksetet den ferien.

De har ellers hver sin ds ja, og hver sin datamaskin. For oss er det ganske selvsagt, men så er datamaskiner høyst personlig i vårt hjem da.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 14:39   #40
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Trenger dine barn like ting?

Nei, her i gården blir de mer glade for å få gaver som er tilpasset hver enkelt, fremfor noe som er likt.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no