Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Akershus - hvor skal man bosette seg?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-11, 21:34   #21
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Da er det bare en løsning: Rælingen.

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:35   #22
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Rælingen er fint det altså. Absolutt. Kort vei til alt, utsikt hvis du har flaks, levelig med mygg hvis du er litt unna elva, gangveier for det meste og slalombakke. Men det koster jo litt mer igjen da.

  Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:35   #23
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Brodern min bor på Lindeberg og jobber på brannstasjonen på Lørenskog. Han synes det er helt greit. Jeg bor på Jessheim og liker meg godt der, og jobber på Skedsmokorset.

Lindeberg i Sørum?
Jeg bor der da, og jeg vil ikke anbefale Søumsand.
Eneste fordelen med Sørumsand er kort vei til legevakta om du bor i denne delen av kommunen...
Ellers har vel Sørum veldig mange nye skoler, de har brukt MYE penger på det for få år tilbake. Barneskolen minsten går på er det 5 året de er inne i siden deen var ferdig, det samme gjelder omtrent for barneskolen og ungdomsskolen på Sørumsand.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 21:48   #24
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Lindeberg Sørum ja. Jeg ville forøvrig aldri ha bodd der, det er for øde for min del. Det tar jo en evighet på verdens kjedligste vei å komme seg dit.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 23:48   #25
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Kløfta!
2 tog i timen til Lillestrøm og busser fra Lillestrøm til Ahus 4 ganger i timen direkte (8 om man tar med den som kjører skrangleruta om Blystadlia). Ikke alltid like moro med bil da, men det går greit det også, spesielt om man vet om alle småveiene.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 00:30   #26
Mississippi
ull-lue
 
Mississippi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 2.327
Mississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smartMississippi imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Jeg bor i Holter som er i Nannestad kommune. Der er det hus i litt forskjellige prisklasser, masse barn og nært Jessheim.
Siden du jobber på Ahus er du kanskje i turnus (??), da er ikke kø-problematikken så stor som den ellers vil være ...
Jeg bruker under 30 minutter til Ahus hjemmefra.
Det er også greie bussforbindelser (selv om jeg tror man må bytte om man skal til Ahus ...)

Det første jeg selv hadde sjekket om jeg skule flytte, hadde vært skoletilbudet, SFO og ellers fritid for barna.


Lykke til i jakten!!

__________________
"Det er ikke dråpen som får begeret til å flyte over. Problemet er at da dråpen kom var begeret alleredet fullt, og det hadde ikke dråpen noe med, den hadde jo nettopp kommet" -Karsten Isachsen
Mississippi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 00:46   #27
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Rælingen, ja.
Det bygges mye i Smestadområdet (se f.eks www.hektneraasen.no). I tillegg vil det nok bli en del til salgs av litt eldre boliger i området etterhvert som folk bygger seg nytt hus i Hektneråsen og på Smestad Vest.

Flott, ny barneskole på Smestad, og ny barnehage i Hektneråsen. Nærbutikk blir det også etterhvert.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 00:55   #28
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Jessheim !! Vi flyttet hit for snart 3 år siden, fra grunnlovsbygda. Vi har ikke angret et sekund og stortrives her. Ganske sentralt og her har man absolutt alt. Storsenter, kulturhus hvor det stadig skjer noe. Og kort vei til naturen

Massevis av aktiviteter og tilbud for liten og stor. Synes også det er mye mer sosialt her enn f.eks der vi kom ifra.

Også er det billigere enn f.eks Skedsmokorset, Lillestrøm, Rælingen osv....

Også må jeg skryte litt av den flotte turnhallen vi har fått her, hvor Norges beste turner er trener . Treningsgrupper/lekegrupper fra småttiser til senior....

Det vokser og gror her og Ullensaker er en kjempeflott kommune å bo i synes vi .

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 01:04   #29
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Kjeller bygges ut for fullt nå btw. Mener det er 560 boenheter i stort og smått som er prosjektert. Ny skole og god barnehagedekning. Og barna får spille for LSK ( )

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 07:47   #30
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Opprinnelig lagt inn av Mirasol, her.

Kløfta!
2 tog i timen til Lillestrøm og busser fra Lillestrøm til Ahus 4 ganger i timen direkte (8 om man tar med den som kjører skrangleruta om Blystadlia). Ikke alltid like moro med bil da, men det går greit det også, spesielt om man vet om alle småveiene.

Det er et sterkt alternativ ja Mirasol.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 07:49   #31
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Kjeller bygges ut for fullt nå btw. Mener det er 560 boenheter i stort og smått som er prosjektert. Ny skole og god barnehagedekning. Og barna får spille for LSK ( )

Det er jo grunn nok til i k k e å flytte dit

Kjeller er like dyrt som Lillestrøm tenker jeg, så vi skal nok litt lenger unna.

Ullensaker og Rælingen er sterke kort pr. nå.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:27   #32
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Vi bor på Ellingsrud. Vil nok bruke ca 5 minutter til Ahus herfra, også har du Tbanen dersom du vil ned til byen. Landlig og fint, men muligens litt dyrt?

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:01   #33
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Det er egentlig pris som er avgjørende, for jeg ønsker meg mer plass enn vi har nå, og da er ikke 3 millioner til mer enn grunnmuren omtrent, så jo - vi må lenger unna

  Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:04   #34
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Vormsund og sånt begynner å bli veldig langt i veldig lang kø altså. Flateby er femten minutter fra Lillestrøm. Fra Ahus kjører man gjennom Rælingen så er man der.

Hvordan er skolene i Enebakk? Er det flere, slik at det er smart å plassere seg i forhold til den man vil at barna skal gå på? Ungdomsskoler?

Jeg kjenner at jeg fort kunne bodd på Flateby altså, eller er det andre steder i området der som er bedre?

Vi vurderte Jessheim også, men jeg har fått tilbakemeldinger på at kollektivtilbudet der er helt ræva - stemmer det?

  Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:14   #35
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Flateby har barneskole 1. til 3. trinn (tror jeg, mulig det er til og med 4. trinn) i byggefeltet. Så har de mellomtrinnet på en egen skole på et sted som heter Vidotta (I kid you not) og til ungdomsskolen bruker de buss - ca ti minutter. Det er ikke flere skoler å velge mellom på landsbygda.

Jeg aner ikke hvordan kvaliteten er på noen av skolene der.

Lenger ut i Enebakk har du et nytt lite senter (senter er å tøye begrepet) hvor man har en ny barneskole som ligger sammen med ungdomsskole, svømmehall, barnehage og kommunale tjenester. (Du er nå ti minutter forbi Flateby). Der er det temmelig øde og forblåst altså.

Så kommer du enda et stykke ut - ti minutter til - og der finner du Ytre Enebakk som tilsvarer Flateby sånn ca, bare at det er en egen ungdomsskole der. Nå er du et godt stykke fra Ahus, men på den lyse siden er du også nærmere Ahus igjen, for nå har du kommet så langt sør at du begynner å nærme deg Oslo igjen fra sørsiden. Du er nå førti minutter fra Ahus enten du vil kjøre om Flateby eller Oslo, og du er femogtyve minutters tid fra Ryen.

Prisene er noe lavere på Flateby enn i Ytre, og suverent lavest (som i veldig stor forskjell) på det forblåste stedet i midten - det kalles Kirkebygda.

  Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:28   #36
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.006
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Tror kollektivtilbudet er bedre på Kløfta enn på Jessheim

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:45   #37
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Jessheim er vel greit i forhold til kollektivt det?
Tog og buss flere ganger i timen til forskjellige kanter.

Jessheim er i det øvre prissjiktet da veil jeg tro. Det er ikke "billige" tomter å oppdrive der tror jeg.

Jeg syns du skal vurdere Vormsund igjen.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:46   #38
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Du må ikke vurdere Enebakk? Gosj!

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:54   #39
bønna
Deltidsmamma
 
bønna sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: 25 min fra Oslo.
Innlegg: 1.697
Blogginnlegg: 4
bønna er populærbønna er populærbønna er populærbønna er populær
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Kløfta, Jessheim, eller Rælingen?
Eller Gjerdrum?

Vi bygger hus på Skedsmokorset; og det er dyrt!
Noen vi vet om bygger i Gjerdrum, de får tomta en million billigere.

bønna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 14:55   #40
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske
 
Liljekonvall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 3.255
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Akershus - hvor skal man bosette seg?

Jeg aner desverre ikke noe om kollektivtilbudet, da jeg er avhengig av bil i jobb, og dermed ikke har behov for buss/tog.

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no