Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Hvor ofte kjøper dere nye dyner/puter?
En gang i året eller oftere 2 1,46%
Annethvert år 2 1,46%
Etter 3-4 år 19 13,87%
Sjeldnere 114 83,21%
Deltakere: 137. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-03-11, 19:48   #1
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Synes våre er modne for utskiftning, husker ikke når vi kjøpte dem men er vel et par år siden ihvertfall.

Så, hvor ofte kjøper dere nytt?

__________________
2005 og 2010
Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:51   #2
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi kjøpte oss ny dobbeldyne i fjor, spesialsydd i ull og greier og prisen var deretter. Jeg planlegger å ikke skifte den ut. I så fall ikke før om ja, tjue år.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:52   #3
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.649
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Må man bytte ut dundyner altså
- jeg som har slektninger på Kid, dette må jeg forske på

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:53   #4
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Skifter puter oftere enn dyner. Svarte 3-4 år. Puter har vi sjelden mer enn 2 år. Dobbeldyna vi har nå, har vi sikkert hatt i 5 år.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:53   #5
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Puter bytter vi som regel ut en gang eller to i året. Dynene mye sjeldnere.Minst 3-4år mellom hver gang.

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:53   #6
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.384
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Jeg tror jeg skal bytte dyne nå. Den er sikkert 10 år, tenker jeg. Mannens er en skikkelig lefse med flekker etter både det ene og det andre på, og sikkert 20 år gammel.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:53   #7
Pelikan
Tåler regn
 
Pelikan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Innlegg: 5.045
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Ca hvert 5. år (dyner). Vaker desm innimellom. Putene blir skiftet hvert 1-2 år.


Sist redigert av Pelikan : 06-03-11 kl 19:59.
Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:54   #8
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.337
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Jeg vil ikke gå så langt som til å si aldri, men så lenge dynene ikke er ødelagt på noe vis, så ser jeg da ingen grunn til å bytte? De kan maskinvaskes og tromles. Ikke at vi gjør det heller så ofte.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:54   #9
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi har forholdsvis dyre dundyner, og de byttes ikke ut annenhvert år nei. Det er jo også mulig å vaske dem. Puter skiftes ut når de begynner å bli flate og slaskete.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:55   #10
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Opprinnelig lagt inn av Sybil, her.

Vi kjøpte oss ny dobbeldyne i fjor, spesialsydd i ull og greier og prisen var deretter. Jeg planlegger å ikke skifte den ut. I så fall ikke før om ja, tjue år.

dobbeltdyne

Vi skifter puter med ujevne mellomrom, dyner veldig sjelden.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:58   #11
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Puter byttes ut en gang i året, dyner litt sjeldnere kanskje hver tredje år. Jeg stemmte 3-4 år.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 19:59   #12
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.467
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Jeg har akkurat bestilt meg ny pute, jeg bruker Tempur, og den gamle har jeg nok hatt (men ikke brukt hele tiden) i 10-11 år. På høy tid altså. Men den har holdt helt fint frem til nå, jeg har brukt putetrekk på den, og den har i tillegg et avtagbart trekk som jevnlig har fått seg en vask.
Mannen får seg en ny pute sånn omtrent en gang i året.

Dyner har vi ingen spesiell skifteintervall på, vi fikk dyre fine dyner av svigermor for endel år tilbake, de holder fint enda, og med en vask i ny og ne, blir de omtrent som nye igjen.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:00   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Puter skiftesskiftes hvert år. Dyner skiftes egentlig aldri.
Eller, de dynene vi har nå er mellom 5 og 3 år gamle. Jeg har ikke planer om å bytte de ut enda. De er gode og fine.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:02   #14
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Bytte? Funker de ikke lenger? De kan jo vaskes?

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:02   #15
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Bytte dyner?
Ikke før de blir ødelagte eller noe nei.

Her har vi dyner som er fem år til sommeren, og de er fortsatt veldig gode, men nå var det kvalitetsdyner da. Men fiberdyner. Drømmer om dundyne jeg...

Putene derimot, de byttes oftere. Men ikke før de er flate og formløse de heller. Annenhvert år kanskje?

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:03   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Puh, det er ikke ofte. De skiftes når de blir slaskete, men en god dyne holder da ut og bort.

Jeg prøver være flink til å lufte de og så vasker jeg de en gang i året. (Og når noen spyr i de og sånn moro, så klart.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:05   #17
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.680
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Vi bytter mellom sommer og vinterdyner - men ut over det skifter vi ikke dyner. Puter er derimot fast julegaveønske omtrent.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:06   #18
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Dynene blir da vasket to ganger i året? Tempurputa blir ikke skiftet ofte heller, trekket blir vasket og så har man jo putetrekk utenpå der igjen.

  Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:07   #19
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Har aldri bytta dyner berre for å bytte, men har oppgradert dyneutvalet i heimen siste åra etter at eg fekk augene opp for dundyner.

Er det sånn at alle vaskemaskiner har plass til dyner?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-03-11, 20:07   #20
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte skifter dere dyner/puter?

Kaster dere puter en gang i året? Vi bytter ikke før ting er gått i stykker, eller mistet funksjonen sin. Vi har sommer- og vinterdyner, og både de og putene vaskes innimellom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no