Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Kunsttrykk til dåp?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-09-23, 09:58   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kunsttrykk til dåp?

Jeg skal i en dåp, og kunne tenke meg å kjøpe kunst. Jeg kjenner foreldrene godt, og kan treffe smaken deres. Jeg tenker at det skal ligge på 1500,- uten ramme.

Det skal IKKE være nusselig og søt barnekunst, men noe man kan ha med seg videre i livet, og det skal heller ikke være ala Bjørk Thoraldsdottir. Det kan godt være mer tegneserieaktig og gøy, eller ha natur som motiv.

Kjenner dere til en kunstner som kan passe?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 10:16   #2
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Jeg liker dyremotivene til Hilde Thomsen. De er vel i kategorien "tegneserieaktig og gøy" kanskje?

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 10:23   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg liker dyremotivene til Hilde Thomsen. De er vel i kategorien "tegneserieaktig og gøy" kanskje?

Takk for tips! "Fuglebrett" likte jeg.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 10:30   #4
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.185
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Sissel Endresen har mye fint synes jeg.
https://instagram.com/sisselendresen...ZjMTM2ODFkZg==

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 11:19   #5
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Jeg liker godt Gunvor Rasmussen https://gunvor.no/

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 12:41   #6
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Gatekunst av Hama Woods og Joy. Siri Røiseth sine pingviner også.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 15:08   #7
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.089
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Synes det er vanskelig å komme med forslag...en ting er hva foreldrene liker, men det er jo gave til barnet. Kan jo hende det blir stor fan av Thoralsdottir.
Barn liker jo generelt noe med mye farger. Kan popart være noe?

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 15:23   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Jeg tror det er veldig liten fare for at barnet blir fan av Thoraldsdottir, men selvfølgelig; man aner jo ikke. Jeg har endt opp med to trykk, ett av Hans Normann Dahl (han som illustrerte snekker Andersen og julenissen) og ett av Bernd Hauck. Ingen av dem er spesielt barnslige i stilen. Jeg har selv en del kunst jeg fikk som barn, det er ikke alt jeg ville kjøpt selv i dag, men jeg liker det lell.

Og jeg har selvsagt tenkt på barna i all hovedsak, men jeg vet jo at foreldre (til en viss grad) påvirker barnas smak, og i dette tilfellet er den ene forelderen kunstner selv, og den andre jobber i et kunstrelatert yrke. Så da vil jeg ikke velge noe de ikke hæler å ha på veggen de neste 18 årene, liksom.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 15:57   #9
Shun
Er fornøyd
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.237
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Det ser ut til at du allerede har valgt, men jeg har sansen for en del av sakene til Anine Hansen.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 16:08   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

For en flott gave!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 17:14   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Takk, Millact!

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Det ser ut til at du allerede har valgt, men jeg har sansen for en del av sakene til Anine Hansen.

Ja, bare fortsett å komme med forslag! Når jeg begynte å lete etter kunst nå merket jeg at det var så mange nye kunstnere jeg ikke kjenner til, samt gallerier. Så alltid fint å få en bredere oversikt.

Jeg vurderte også deformat, men ikke alle er like barnevennlige. https://www.deformat.no/

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-09-23, 17:14   #12
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Det ser ut til at du allerede har valgt, men jeg har sansen for en del av sakene til Anine Hansen.

De var utrolig flotte!

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-09-23, 13:29   #13
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunsttrykk til dåp?

https://finborudgalleri.no/

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no