Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Varmepumpe og støy

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-08-10, 00:53   #21
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Jeg har også veldig lyst på varmepumpe - men jeg bor i bygård, og det stedet det er mest naturlig å plassere utedelen er ut mot bakgården bare noen meter fra naboens soveromsvindu ... Kanskje det går bedre å sette den på forsiden, ut mot gaten?

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 00:59   #22
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Jeg har også veldig lyst på varmepumpe - men jeg bor i bygård, og det stedet det er mest naturlig å plassere utedelen er ut mot bakgården bare noen meter fra naboens soveromsvindu ... Kanskje det går bedre å sette den på forsiden, ut mot gaten?

Så dumt at vinduet er rett ved. Jeg ser for meg at pumpedelen lever farlig når den står ut mot gaten...

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 01:09   #23
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Hmm ... Ja, jeg bor i første etasje, så det er kanskje ikke ideelt. Hvor høyt på veggen kan den stå, sånn i forhold til innervegg? Det er en ganske høy førsteetasje, så hvis jeg i tillegg kan plassere den høyt i forhold til innervegg er det ikke mulig å komme til den fra gaten uten stige.

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 03:50   #24
Pegasus
Bør lage seg en tittel selv
 
Pegasus sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 3.442
Pegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt liktPegasus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Leieboerne våre har varmepumpe, ikke innebygd ennå. Jeg er veldig var på lyder, men hører ingenting til den. Vet ikke hvilket merke det er, men det kan jeg evt sjekke hvis du vil.

Pegasus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 13:59   #25
Metalpus
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Stavanger
Innlegg: 6
Metalpus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Vi fikk montert vår for 4-5 år siden og den er nærmest lydløs, både ute og inne, og vi også bor tett.. Aldri en klage. En panasonic da.

Metalpus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 14:29   #26
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Hmm ... Ja, jeg bor i første etasje, så det er kanskje ikke ideelt. Hvor høyt på veggen kan den stå, sånn i forhold til innervegg? Det er en ganske høy førsteetasje, så hvis jeg i tillegg kan plassere den høyt i forhold til innervegg er det ikke mulig å komme til den fra gaten uten stige.

Nå undervurderer du fulle folk altså.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-10, 22:34   #27
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Naboen min har en varmepumpe som bråker ganske så mye om vinteren. Dene 3r innbygget.
De bor på andre siden av veien, så det er ganske mange meter mellom husene og vi hører den godt.
Nå venner soverommene våres mot andre siden så vi merker ikke noe der, men de ved siden av meg (som bor rett over veien for de med varmepumpa) blir faktisk litt sjenert vinterhalvåret og må ha soveromsvinduet igjen.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:06   #28
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

I kveld har jeg hatt den på... jeg hører den ikke over lydene fra nabolaget med mindre jeg setter øret helt inntil. Den lager nok mere lyd på det kaldeste, likevel mener jeg at naboene neppe kan merke noe til den.

Og vår er ikke innebygget...

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:24   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Takk, meisje! Mannen trodde ikke sine egne ører da jeg sa jeg kunne ordne prøvelytting for ham.

Enn så lenge skal han prøve seg på en nyinnstallert pumpe hos en kamerat. Men den er ikke samme merke da.

Dessuten skal vel lyd høres best utoveri en halvsirkel, ikke rett opp.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:32   #30
kris
kross
 
kris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 927
kris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smartkris imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Mitsubishi sin bråker mere enn Panasonic sin. Kan ikke forestille meg at det blir et issue for naboene dine, man hører ikke lyden om man ikke står kloss inntil.

Så en Panasonic bråker enda mindre enn den du knapt kan høre, stemmer det? *fortsatt lyst på*

__________________
kris
Enestående mamma til en enestående gutt (2001)
"Livet er ikke et problem som skal løses, men en realitet som skal oppleves." (Søren Kierkegaard)
kris er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 22:33   #31
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Varmepumpe og støy

Opprinnelig lagt inn av kris, her.

Så en Panasonic bråker enda mindre enn den du knapt kan høre, stemmer det? *fortsatt lyst på*

Tror Panasonic er enda mer stille, ja. Men Mitsubishien er mer robust ifht kulde. Og det trenger vi her.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no