Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-02-10, 22:24   #41
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Vi bor såpass sentralt at alle Osloleverandører er aktuelle. Har du noen å anbefale?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 11:59   #42
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Tømreren jeg brukte anbefalte Tre Trapp AS. Se http://www.trapperingen.no/page/539/

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:05   #43
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Blir ikkje malte trapper veldig glatte?

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-02-10, 12:06   #44
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Er maling glattere enn lakk? Vi har en lakkert trapp nå som absolutt ikke er glatt. Jeg har foreslått skipsmaling, men ingen av malerne vi har snakket med har syntes det var noen god ide.

Jeg kjenner at det byr meg i mot å kjøpe en helt ny trapp når den vi har faktisk bare trenger en ny farge.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 21:34   #45
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Ja for det blir så skittent så fort som de sier den blir, Libra?

Kjappere. Og det blir fort stygge merker, selv med godt grunnarbeid og gulvmaling.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 11:26   #46
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.242
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Vi er på vårt andre hus med hvit trapp. Det er flott å se på dog blir det støveste kjempefort. Men ikke verre enn at jeg holder ut 1 uke før jeg støvsuger, støvsuger oftere på kjøkkenet for å si det sånn. I vårt forrige hus bodde vi 3 år etter at trappen ble hvit. Der brukte vi trappemaling. Mener vi brukte 2 strøk. Fortsatt like fint og ingen hakk i malingen. Heller ikke spesielt glatt. Vi gjorde imidlertid en kjempejobb med å fjerne 20 lag med gammel mailing først.

Her vi bor nå vet jeg ikke hva de forrige eierne har brukt. Jeg tror ikke de har brukt trappemaling for den har en annen glans og fargegrad. Den har fått sprekker og hakk. I tillegg er den veldig glatt. Nå har vi limt på antigli i sort ( fant ikke i hvit) men fortsatt fornøyd i grunn og bunn.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 13:33   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.874
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å male trappen - hvor holdbart blir det?

Opprinnelig lagt inn av meisje, her.

Vi er på vårt andre hus med hvit trapp. Det er flott å se på dog blir det støveste kjempefort. Men ikke verre enn at jeg holder ut 1 uke før jeg støvsuger, støvsuger oftere på kjøkkenet for å si det sånn. I vårt forrige hus bodde vi 3 år etter at trappen ble hvit. Der brukte vi trappemaling. Mener vi brukte 2 strøk. Fortsatt like fint og ingen hakk i malingen. Heller ikke spesielt glatt. Vi gjorde imidlertid en kjempejobb med å fjerne 20 lag med gammel mailing først.

Her vi bor nå vet jeg ikke hva de forrige eierne har brukt. Jeg tror ikke de har brukt trappemaling for den har en annen glans og fargegrad. Den har fått sprekker og hakk. I tillegg er den veldig glatt. Nå har vi limt på antigli i sort ( fant ikke i hvit) men fortsatt fornøyd i grunn og bunn.

Har det som heter trappemaling en spesiell glansgrad? Hvis jeg mopper annenhver dag i trappa, kan jeg ha hvit trapp da?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no