Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bekymret for smørmangel?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Har du kjøpt det smøret du skal ha?
Ja, jeg har sikret meg. 17 11,56%
Nei, jeg bryr meg ikke. 93 63,27%
Bruker alternativer som Margarin og Cocosa. 23 15,65%
Smør? 14 9,52%
Deltakere: 147. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-11-11, 13:15   #281
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jøss, en gjeng pensjonister med lagringsmani her inne!

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 13:18   #282
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jøss, en gjeng pensjonister med lagringsmani her inne!

Det synes jeg var barnslig sagt.

Dersom noen synes julebaksten eller annen mat og diverse smaker bedre med skikkelig smør i stedet for melange og annet dritt, så er det ikke rart at man prøver å få tak i nok.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 13:21   #283
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.131
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg er barnslig. Og jeg ler som regel av pensjonister som går av skaftet og fyller opp når det er streik. Det er jo slik hyller ihvertfall blir tomme. Ergo fniser jeg i skjegget over kilovis med hamstring her også.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 13:22   #284
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg fniser også. Eller himler. Men jeg er generelt lite flink til å sette meg inn i andre mennerskers følelser. Spesielt når det gjelder julebakst.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 20:06   #285
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.532
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Når du spør får du svar.

Nei, det fikk jeg strengt tatt ikke.....

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 20:18   #286
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Nå har jeg vært så sparsom på smøret at den første pakka har gått ut på dato.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:53   #287
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Vi bruker lite smør, men jeg MÅ ha Tine smør i julebaksten og har ikke fått tak i hos min nærmeste butikk, så jeg må på jakt i uken som kommer og sikre meg noen pakker, om jeg finner.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 22:55   #288
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.888
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Vi bruker lite smør, men jeg MÅ ha Tine smør i julebaksten og har ikke fått tak i hos min nærmeste butikk, så jeg må på jakt i uken som kommer og sikre meg noen pakker, om jeg finner.

Vi bruker en del smør til vanlig og har aldri sett at det har vært tomt noe sted her.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 23:00   #289
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.443
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg vurderer å begynne videresalg.

Jeg betaler, jeg!

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:21   #290
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Jøss, en gjeng pensjonister med lagringsmani her inne!

Du eier ikke forretningssans skjønner jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:27   #291
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Nå har jeg vært så sparsom på smøret at den første pakka har gått ut på dato.

Går de ut på dato?

*løper for å se i kjøleskapet*

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:28   #292
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Phu, i februar... Jeg har god tid.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 11:35   #293
Veslemøya
Bør lage seg en tittel selv
 
Veslemøya sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1.521
Veslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populærVeslemøya er populær
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg leste snømangel, og jeg er nok mer bekymret for snømangel enn smørmangel.

__________________
Meg og halen. <3
Veslemøya er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:42   #294
lucaus
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Tjøme
Innlegg: 7
lucaus har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg synes nordmenn har misforstått lavkarbodietten. Jeg spiser lavkarbo, og har gjort det i mange år, men jeg klarte å ersatte brød, poteter og pasta/ ris med belgfrukter, som for eksempel guleerter og favabønner. Det er mye godt du kan lage med dem, for eksempel laks med bønner, tomatoer og olivenolje, eller "humus", kikerter med hvitløk, sasamfrø og olivenolje. Smør er ikke bra!


Sist redigert av Adrienne : 28-11-11 kl 07:23. Årsak: Fjernet egenreklame
lucaus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:55   #295
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.406
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Velkommen til forumet Lucaus, jeg tror faktisk det er temmelig vanlig at norske lavkarbo-følgere spiser mye bønner og linser. Du kan kanskje ta bort reklamen for kurset ditt, som du har med i hvert eneste innlegg?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 21:03   #296
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av lucaus, her.

Jeg synes nordmenn har misforstått lavkarbodietten. Jeg spiser lavkarbo, og har gjort det i mange år, men jeg klarte å ersatte brød, poteter og pasta/ ris med belgfrukter, som for eksempel guleerter og favabønner. Det er mye godt du kan lage med dem, for eksempel laks med bønner, tomatoer og olivenolje, eller "humus", kikerter med hvitløk, sasamfrø og olivenolje. Smør er ikke bra!

Du virker bare som en useriøs aktør når du sprer produktet ditt med "snikreklame". Ta vekk linken, så får du kanskje skikkelige svar og.


Sist redigert av Adrienne : 28-11-11 kl 07:23. Årsak: Fjernet egenreklame i sitat
Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 23:17   #297
arrow
Erfaren
 
arrow sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 802
arrow er litt kularrow er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Om man skulle få smør med kort dato frys pakken. Da forlenges holdbarheten med noen måneder. Den smøpakken jeg fikk tak i varer til ut i februar, og det er jo helt greit for julebaksten. Testsmak smøret, det er veldig tydelig når det begynner å harskne, så det kan være fint selv om datoen ikke er opptimal.

arrow er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 19:44   #298
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Det syns jeg er ganske mye smør.

Det syns ikke jeg. Vi er 6 stk og det går minst 2 pakker melkefritt "smør" i uka. Det brukes til alt av matlaging og på brødskiva til de som spiser det.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 20:32   #299
Morgaine
Aquademiker
 
Morgaine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 278
Morgaine er litt kulMorgaine er litt kul
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Jeg spurte mannen min om dette her om dagen. Han bare trakk på skuldrene og sa: "Nei, hvis det går tomt så kan vi jo lage".
Og jammen så gjorde han det. Nå har vi hjemmelaget smør i kjøleskapet.

__________________
05 & 08
Ikke reserver en plass i hjerte ditt til dem som ikke ønsker å være der. De som ønsker å være en del av livet ditt vil gjøre en innsats for å ta del i det.
Morgaine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 11:44   #300
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Bekymret for smørmangel?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Joa, men jeg kan virkelig ikke se for meg at de fleste trenger 10 smørpakker på 4 uker, julebakst og lavkarbo inkludert.

Jeg bruker MINST 3 pakker Tine smør i uka. Det er ikke å overdrive. Har barn å bruker kun Tine smør til matlaging. Nå som det er julebaking så trenger jeg nok enda mer. 10 pakker holder ikke til over jul.

Så jeg synes ikke det var så mye å kjøpe 10 pakker på en gang.

Folk må bare bli sure pga. min egoisme... Nå er det uansett nok smør i butikkene her jeg bor.

Jeg lider i alle fall ikke av lagringsmani. Jeg ser heller på dette som storinnkjøp før jul. At det skulle komme reaksjoner på at jeg kjøpte 10 pakker på en gang hadde jeg virkelig ikke trodd. Men mulig det ser bedre ut å kjøpe 4 pakker i uka da.. Som jeg faktisk trenger til meg og mine.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no