Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Salg av bolig og bruk av stylist?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-05-08, 21:26   #1
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Salg av bolig og bruk av stylist?

Jeg har hatt 3 meglere på besøk de siste dagene for å få tilbud på salget og en verdivurdering av leiligheten. 2 av disse tilbyr stylister i forbindelse med fotograferingen (ca 1000 kr pr time) og jeg er litt usikker på om jeg syns det er nødvendig...

Jeg vet ikke helt om jeg ønsker at leiligheten bare skal henvende seg til den unge urbane delen av befolkningen og jeg mistenker at om den er veldig stylet så vil kanskje eldre par uten barn kategorien tenke at dette ikke er noe for dem? Eller vektlegger jeg bilder og interiøret for tungt nå?

Dere som har solgt? Hva er deres erfaring? Dere som har kjøpt, har styling hatt noen effekt i kjøposprosessen?

Andre innspill?

Fyttikatta, det er dyrt å selge!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 21:49   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.058
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Det slike stylister gjerne påpeker er at alt personlig skal bort, dvs bilder av barn o.l. Ellers så er vel kluet at alt "unødvendig" bør ryddes bort, man trenger ikke å la kaffetrakteren og mikro`n stå på kjøkkenbenken.

Ta en titt på boligannonsene på nettet, du får sikkert en liten pekepinn der, uten å svi av 1000-lappene. Bruk de heller på flyttevask

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 21:54   #3
B@mbi
Aktiv
 
B@mbi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Akershus
Innlegg: 179
B@mbi er litt kul
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Ja, det er skitdyrt å selge. Kjøpe og for den del Akkurat vært igjennom det der selv.

Vi var heldige og solgte etter første visning. Jeg var kjempenervøs på forhånd pga alt som skrives i media for tiden. Og mange som sliter.

Men fornøyd med valg av megler. Det er nok også viktig i disse dager. Vi har vært ute for et par som nok ikke har oppfattet at markedet ikke er som for 1-2 år siden og at de faktisk må jobbe litt for lønnen sin nå.

Nå er det jo stor forskjell på styling da. En light-variant kan være greit. Mye man ikke tenker over selv. Vi fikk en dame sendt over av megler som ga tips (i prisen heldigvis). Jeg trodde vi hadde ryddet bra unna, men hun fant likevel en del. Etterpå var jeg faktisk enig med henne. Lys og romfølelse er viktig. Og noen håndklær og litt stæsj løftet det noe triste og veldig hvite gjestebadet vårt.

Jeg tror altså ikke du utelater noen kjøpergruppe med litt forsiktig styling. Nå vet jeg ikke hvor du skal selge og hvilke meglere du har snakket med. Kanskje du kan få snakket deg til en som bare gir et par tips?

__________________
B@mbi
B@mbi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:16   #4
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Mulig jeg er litt forutinntatt når det stå "stylist", for jeg ser for meg at alt må ut og at vi må leie møbler til en nesten tom leilighet.

Han siste megleren har sendt over mange tips og vi vet vi må strippe leiligheten ganske bra for å få fine og luftige bilder.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:20   #5
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.840
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Vi hadde flyttet da det var visning, og jeg tror nok det lønte seg å leie inn møbler og stylist framfor å vise en tom leilighet. Men har du noenlunde greie ting og mulighet til å rydde unna tror jeg du klarer deg uten.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:21   #6
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Jeg ville satset uten styling tror jeg, men ryddet bort og fulgt generelle tips. Vi har solgt uten styling hver gang. Jeg tenker det er fint i "sammenraska" leiligheter (eller tomme), moren til mannen brukte det feks da hun solgte en leilighet hun hadde leid ut. Da var det fint at noen kom og fikset, de hadde med møbler til og med. Men jeg tror ikke nødvendigvis det trengs når man skal selve noe man selv har innredet med en grei og nøytral smak.

Ang pris for å selge: Du pruter vel? Godt marked for å prute nå.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:27   #7
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ang pris for å selge: Du pruter vel? Godt marked for å prute nå.

Helt vilt egentlig hvor stor forskjell det er på de ulike tilbudene. Men absolutt godt marked til å prute, ja.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:27   #8
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Mulig jeg er litt forutinntatt når det stå "stylist", for jeg ser for meg at alt må ut og at vi må leie møbler til en nesten tom leilighet.

Han siste megleren har sendt over mange tips og vi vet vi må strippe leiligheten ganske bra for å få fine og luftige bilder.

Bare å fylle garsjen vår Martis Har informert mannen.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:29   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Opprinnelig lagt inn av Barbalala, her.

Bare å fylle garsjen vår Martis Har informert mannen.

Takk vennen, jeg tror vi trenger den plassen også!

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-08, 22:35   #10
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.044
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Helt vilt egentlig hvor stor forskjell det er på de ulike tilbudene. Men absolutt godt marked til å prute, ja.

Ja, jeg vet det, jeg prutet ned 25 000 for 2 år siden såvidt jeg husker. Og nå tror jeg det skal være enda greiere.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 08:41   #11
Nebbia
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Opprinnelig lagt inn av Martis, her.

Helt vilt egentlig hvor stor forskjell det er på de ulike tilbudene. Men absolutt godt marked til å prute, ja.

Enkelte meglere hevder at prisforskjellene kan forklares med hvor godt de kjenner markedet osv. Sannheten er at 8/10 som kommer på visning har sett annonsen på Finn, så man når nesten de samme personene uavhengig av megler.

For lettsolgte objekter vil jeg påstå at billigste megler er best. I et tregere marked er det helt klart en fordel med en kreativ megler som jobber litt ekstra for å få unna salget. Har selv opplevd at en lokal eiendomsmegler som har latt vanskelig objekter støve ned på Finn, og salgene har gått til langt under prisantydning. Hvorvidt denne megleren er billigere enn andre har jeg ingen formening om, men det kanskje være en idé å spørre megler om strategi hvis man ikke får solgt i løpet av 2 visningsrunder.

  Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 09:03   #12
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.250
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Jeg tror ingen "lar seg lure" av stylistleiligheter lenger, og hadde kanskje droppet det i denne omgangen. Hvis det ikke skjer noe etter en del uker, er det kanskje på tide å tenke annerledes, og da kan det være verdt det. Men det er lett å se seg blind på egen leilighet. Har du noen gode venner som kan se litt kritisk på det etter dere har gjort det "ferdig"?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 09:45   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.417
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Alle meglerene vi har hatt her inne mener den blir solgt med engang, jeg er mer skeptisk da og ønsker derfor en megler som markedsfører bredest og en som ikke har 8 leiligheter til salgs samtidig... For jeg tror han må bruke tid på å bearbeide evt kjøpere.

Vi har bestemt oss for å droppe stylist, jeg har sett på mange annonser på Finn og tror jeg vet hvilket nivå vi må legge oss på. Men absolutt lurt med kritiske blikk fra noen utenfra, Scarlett.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 09:58   #14
Camomilla
Wooohhoooooo
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.176
Camomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt avCamomilla har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Jeg kommer gjerne på kritisk titt MArtis.

__________________
Propellen januar 2005
Camomilla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 10:20   #15
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Vi hadde en time med stylist, og det var veldig greit. Hun hadde noen gode anbefalinger ift. møblering. Vi fulgte ikke alle rådene hennes slavisk, men det var greit å ha en liten liste å gå ut i fra når vi skulle klargjøre til visning. Vi har ikke fått solgt, så det har vel ikke så mye å si.

Lykke til med salget!

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 10:24   #16
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.569
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Et lite tips kan jo være å ta bilder av rommene dine. Så fjerner du det som ikke skal være der, og så tar du nye bilder. Mye lettere å se litt når man ikke står i rommet selv. Dessuten kan du jo sende bildene til noen du stoler på, som kan hjelpe deg litt.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 13:00   #17
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Jeg har jobbet som stylist et par ganger, og det finnes jo grader av styling også. Et av de siste oppdragene jeg gjorde var i et helt tomt hus, og vi satte inn møbler. Da er det stylingfirmaet som har med seg møbler (de har schvææære lager med møbler som passer til alle stiler) som de mener passer til leiligheten. Man kan velge selv HVOR stylet man vil leiligheten skal være, og også om man har en spesiell kundegruppe man vil nå.

Hvis ikke kan man også bare ha en time med en stylist hvor man kommer med råd, slik som flere har nevnt.

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 13:02   #18
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.623
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Salg av bolig og bruk av stylist?

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Det slike stylister gjerne påpeker er at alt personlig skal bort, dvs bilder av barn o.l.

Litt komisk,det var det jeg trodde også, men stylisten vi brukte, ville at vi skulle henge opp ett av bildene av Komma på rommet hennes. Det er ett litt utradisjonelt bilde av ett vakkert barn, men likevel.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no