Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 22:40   #1
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Hva lager jeg? Gjerne noe litt mer trendy enn multebærkrem, liksom.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:46   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Så du Jamie-progammet på TVNorge i kveld? :sikler: (Ja, ikke på Jamie, men på desserten..)

Han laget forskjellige desserter med jordbær som hovedingrediens og de så himmelske ut!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:47   #3
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Kom forresten på at det ikke akkurat er sesong for jordbær nå da, men...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:49   #4
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Og jeg så ikke programmet, nei.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 22:56   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.880
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Men det SÅ virkelig helt utrolig godt ut! :hjelpsom:




Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-07, 23:47   #6
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Kjøp god vaniljeis og sett i fryseren. Etter middagen deler du opp bananer (i fire, først på langs og så på tvers) eller frisk ananas og steker dette i smør i ganske varm stekepanne, når det begynner å se stekt ut, har du oppi noen never grovknuste valnøtter og steker litt til, og så heller du over lønnesirup og rører litt rundt. Det tar til sammen fem-ti minutter (litt lengre hvis det er ananas, den ville jeg tatt jobben med å dele opp på forhånd). Serveres rett fra pannen sammen med is.

- Nei, jeg har ingen mengdeangivelser her. Men jeg tror ikke du kan unngå at det blir godt uansett hva slags forhold du har mellom ingrediensene.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:05   #7
Muskat
Bør lage seg en tittel selv
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.816
Blogginnlegg: 23
Muskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner tilMuskat er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Sjokoladefondanter! Utrolig godt og lett å lage. Røra kan du lage på forhånd, den holder seg fint i kjøleskapet, så bare fyller du muffinsformer med røre etter middagen og steker i ca 10 min. Vips - ferdig! Og enda bedre blir det hvis du serverer med vaniljeis og bringebærsaus (bringebær, melis + stavmixer). Og så kan du pynte det hele med sitronmelisseblader, friske bringebær eller physalis og et melisdryss. Ser veldig bra ut og smaker aldeles vidunderlig.

Her er oppskriften til Tinetoff (kopiert fra NM):
250 g smør
250 g sukker
300 g sjokolade (blir bedre jo bedre og mørkere sjokolade man bruker, jeg brukte Lindt 70 % )
170 g hvetemel
8 egg

Smelt smør i en kjele over lav varme eller vannbad. Rør inn sukker og sjokolade i biter. Sikt i hvetemelet og rør inn ett og ett egg om gangen. Da får man en fantastisk blank, tjukk og ekstremt god røre.

Jeg pleier å steke fondantene i sånne store amerikanske papirmuffinsformer, da kan man nemlig lett rive av papiret og lirke fondantene hele over på tallerkner. Stekes ved 200 grader til de akkurat har fått skorpe utenpå, men er helt flytende inni. Neppe mer enn ti minutter. Særs godt med is til.

Muskat er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 00:21   #8
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Skriver under på sjokoladefondanter :namnam:

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 07:23   #9
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Dronning Maud Pudding:

7 pl gelatin
5 dl fløte - piskes
4 egg
150 gr sukker
150 gr sjokolade (jeg bruker kokesjokolade)

Pisk egg og sukker i ca 20 min. Ha i gelantinen, en tynn stråle. (Gelatinen skal bløtes i kaldt vann. Varm opp 1 dl vann. Ha i vridd gelatin. Tilsettes i eggedosisen (med en gang) med veldig tynn stråle mens eggedosisen fremdeles går i mikseren).
Deretter kremen. Legg så lag på lag med pudding-sjokolade-pudding-sjokolade osv...

Sjokolade skal raspes/rives. Puddingen legges i først. Så sjokolade. Start på kanten og gå inn over. Så legges et nytt lag pudding. Da er det også best å start langs kanten.


__________________

Enten går det bra, eller så går det over.

Sist redigert av Harriet Vane : 10-03-07 kl 19:02. Årsak: Gelatin, heter det. :)
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 07:24   #10
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Kjøp god vaniljeis og sett i fryseren. Etter middagen deler du opp bananer (i fire, først på langs og så på tvers) eller frisk ananas og steker dette i smør i ganske varm stekepanne, når det begynner å se stekt ut, har du oppi noen never grovknuste valnøtter og steker litt til, og så heller du over lønnesirup og rører litt rundt. Det tar til sammen fem-ti minutter (litt lengre hvis det er ananas, den ville jeg tatt jobben med å dele opp på forhånd). Serveres rett fra pannen sammen med is.

- Nei, jeg har ingen mengdeangivelser her. Men jeg tror ikke du kan unngå at det blir godt uansett hva slags forhold du har mellom ingrediensene.


Denne må jeg prøve en gang!

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 08:57   #11
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.870
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Sjokoladefondant er og blir kjempegodt. Det kan hende de trenger litt mer enn ti minutter i ovnen, følg med på stekeskorpa – de skal akkurat rekke å bli tørre oppå, så snapper man dem ut av ovnen.

Ellers er smulepai kjempegodt og enkelt – hell en halvkilo bær (hell av safta om du har tint frosne bær) i en paiform, strø over 3/4 dl sukker. Kjør 2 dl mel, 50 g hasselnøtter, 1/2 dl sukker og 100 g smør til smuler i foodprocessor. Strø smuledeigen jevnt over bærene og stek på 225 grader i ca. 25 min, til paien er lysebrun på toppen. Veldig godt med vaniljeis til. (Dette er stort sett en oppskrift fra detsoteliv.no, bare med litt mer sukker, syntes den ble litt vel syrlig med originalmengdene.)

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:03   #12
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Dronning Maud Pudding:

7 pl gelantin
5 dl fløte - piskes
4 egg
150 gr sukker
150 gr sjokolade (jeg bruker kokesjokolade)

Pisk egg og sukker i ca 20 min. Ha i gelantinen, en tynn stråle. (Gelantinen skal bløtes i kaldt vann. Varm opp 1 dl vann. Ha i vridd gelantin. Tilsettes i eggedosisen (med en gang) med veldig tynn stråle mens eggedosisen fremdeles går i mikseren).
Deretter kremen. Legg så lag på lag med pudding-sjokolade-pudding-sjokolade osv...

Sjokolade skal raspes/rives. Puddingen legges i først. Så sjokolade. Start på kanten og gå inn over. Så legges et nytt lag pudding. Da er det også best å start langs kanten.


Du må være så snill å forklare fremgangsmåten litt bedre enn bare "deretter kremen".

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:14   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Sjokoladefondant er fantastisk. Min mann klarer nesten ikke å si ordet engang, før sikkelet renner ukontrollert. Og det tar MAKS 10 minutter å lage totalt, med steking og alt.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:47   #14
Pope
Fraværende...til tider.
 
Pope sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 1.350
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Trendy? Vet ikke, men her er en 5 min. dessert:

En boks med hermetiske pærer
Kanel eller After Eight
Iskrem

Varm opp pærene, enten i gryte eller mikro.
Strø over kanel(eller legg en After Eight over hver halvdel og la denne smelte) og server med iskrem.

__________________
Filosofen 2002 - Bilmekanikeren 2005 - Ingeniøren 2006
Pope er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:10   #15
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Og det tar MAKS 10 minutter å lage totalt, med steking og alt.


Nuvel, den har jeg hørt før. I min ovn tar det faktisk over 20 min.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:12   #16
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.137
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nuvel, den har jeg hørt før. I min ovn tar det faktisk over 20 min.

Og det må da ta i alle fall 10 minutter å lage røren, med smør- og sjokoladesmelting og alt? (Ikke at den ikke er verdt det, altså. )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:12   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nuvel, den har jeg hørt før. I min ovn tar det faktisk over 20 min.

Ikke 20 minutter inni ovnen?? De skal jo være rå inni, maks steketid jeg har sett er 7 minutter (på 6 store former).

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:13   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Og det må da ta i alle fall 10 minutter å lage røren, med smør- og sjokoladesmelting og alt? (Ikke at den ikke er verdt det, altså. )

Et kvarter da. Ikke mer. De skal stekes i 6-7 minutter, og røren klasker jeg fort sammen i mikseren. Sjokoladen smelter jeg i mikroen eller i smøret.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:34   #19
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.766
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Ikke 20 minutter inni ovnen?? De skal jo være rå inni, maks steketid jeg har sett er 7 minutter (på 6 store former).

Mine var inni ovnen i 20 min. Da var de fortsatt så rå at de falt totalt fra hverandre da jeg tok av muffinspapiret, så de burde stått enda lenger. Men det sier kanskje mer om ovnen min enn noe annet ...

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:40   #20
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Enkel dessert som jeg lager på en times tid, maks?

Jeg synes fruktsalat er godt jeg! Kanskje ikke så trendy da.. Men det er jo sundt, og det er jo in nå til dags!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no