Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv ...

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-07-07, 22:25   #1
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv ...

Jeg fikk ikke HP boka mi i dag!!!! :cry:

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:17   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.161
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Dette var min erfaring fra tidligere også. Husker ikke helt hvilket nettsted jeg benyttet, men jeg fikk i hvert fall boka mi dagen etter at den kom i butikkene.

I år har jeg ikke bestilt, men så har jeg jammen glemt å komme meg på butikken for å kjøpe den også. Jeg får vente til over helgen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-07-07, 23:29   #3
Albertine
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg hadde lagt av bok på Ark til 199,- jeg. Men så kom min kjære bror over boka til 130,- på Smart Club. Enkel matematikk.

  Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:26   #4
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Oy, ser at jeg har lagt tråden i helt feil underforum. Sorry!

Men om jeg ikke får boken på mandag, så skal jeg ringe Norli og personlig kaldkvele hver eneste person der via telefonen.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 00:31   #5
Pia
Princess Skids and Scars
 
Pia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.758
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Jeg hadde lagt av bok på Ark til 199,- jeg. Men så kom min kjære bror over boka til 130,- på Smart Club. Enkel matematikk.

Hva? Koster den ikke mer? Den nye boken altså.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 01:22   #6
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg fikk den i dag og har lest ut kapittel seks nå. Dødsspennende! Leser jo litt sakte på engelsk, hadde det vært den norske hadde jeg vært over halvveis nå.

Du må aldri mer bestille derfra, Lee. Du må bruke BOKKILDEN.NO. Jeg har brukt dem i alle år, har ALDRI fått nye bøker senere enn utgivelsesdatoen, hver gang.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 01:32   #7
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

130 kroner er billig. Listeprisen i Storbritannia er ca. 212 kroner, men de fleste bokhandelrne selger den nok billigere der også. Vanlig "full pris" i Norge for den britiske utgaven ser ut til å være ca. 200 kroner.

Fra amazon.co.uk må du betale ca. 165 kroner, og hvis du bestiller fra play.com får du den levert for ca. 122 kroner, men det tar noen dager da.

Hvis du vil ha den amerikanske utgaven (som faktisk er litt forskjellig), sender amazon.com den til Norge for ca. 155 kroner, men det tar enda lenger tid.

Det er uansett mye underholdning for pengene selv om du betaler 200 kroner.

Ben "To the Gringotts vault!" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 01:48   #8
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg betaler 159,- fra bokkilden, og fikk den i dag.
Begynnte å lese nå i kveld når gjestene dro, og skal begynne på kapittel 14 nå! Er så spennende. Spørs hvor mye søvn det blir i natt..

Forresten tror jeg halve forumet leser HP, det er så stille her i kveld

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 01:48   #9
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Min (innbundet, ikke pocket) kostet 159,- kroner med frakt hos Bokkilden. Blir vel litt over hundrelappen da, tenker jeg. Trodde det var pocket jeg, pga. prisen, men det var jammen en flott innbundet utgave. Jaha.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 02:13   #10
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Min (innbundet, ikke pocket) (…)

Siden denne tråden uansett er på feil underforum, akter jeg å protestere på bruken av "innbundet" om denne utgaven av boken. Den britiske utgaven av boken har stive permer, men den er, så vidt jeg kan se, limt, ikke sydd, i ryggen, og er således ikke mer solid satt sammen enn en vanlig pocketbok. Jeg har ikke sett den amerikanske utgaven, men jeg antar at den faktisk har ordentlig innbinding – de pleier å ha det.

Og ja, jeg vet at "innbundet" blir brukt som synonymt med "stive permer" på norsk, og jeg ser at Bokkilden kaller den innbundet også, så sånn sett er det ikke feil. Men jeg syns det er lureri, og jeg føler meg alltid snytt når jeg får en "billigbok" med stive permer.



Harry Potter 7 fins vel forresten bare med stive permer forløpig (Hvis vi ser bort fra dem amerikanske blindeskriftutgaven). Jeg regner med at den ikke kommer i paperback før neste år.

Ben "Flisespikker" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 02:16   #11
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Åh, jeg har alltid kalt det innbundet. Enten er det pocket, eller så er det innbundet. Men da vet jeg det.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 08:42   #12
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg leser ikke HP og har faktisk ikke lest mer enn 3-4 av bøkene.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 09:25   #13
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Jeg leser ikke HP og har faktisk ikke lest mer enn 3-4 av bøkene.

Jeg leser heller ikke HP og har ikke lest NOEN av bøkene. Ei heller sett en eneste av filmene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 11:20   #14
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Oj, dere har min dypeste sympati.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 12:48   #15
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.153
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg leser heller ikke HP og har ikke lest NOEN av bøkene. Ei heller sett en eneste av filmene.

Ikke jeg heller.

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Oj, dere har min dypeste sympati.

Det verste er at til tross for at det knapt er folk på nett denne helgen pga HP forstår jeg ikke at jeg går glipp av noe :teit: .

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 14:55   #16
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.935
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg har ikke fått kjøpt den enda, men takk for tips Ben "Flisepsikker" Murphy. Har du lest både den engelske og amerikanske utgaven? Har mest lyst på den innbundne utgaven.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:29   #17
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg har innsett at jeg må lese HP. Har aldri falt for konseptet, men man kan jo ikke kritisere uten å vite hva man snakker om.

Begår man en type HP-synd hvis man kjøper i pocket, altså paperback, på engelsk?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:30   #18
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Neida, det er den beste måten å lese på. Det må da være pocket, for ellers kan man jo ikke ligge på siden i senga og lese.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:37   #19
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Ikke jeg heller.


Det verste er at til tross for at det knapt er folk på nett denne helgen pga HP forstår jeg ikke at jeg går glipp av noe :teit: .



Samme her.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 16:39   #20
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Idiotene i norli fortjener å bli kastrert med en sløv smørkniv...

Jeg bestilte den via Den Norske Bokklubb og den lå fint i postkassen min på lørdag til 159,-.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no