Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-01-20, 08:00   #1
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Ja, det lurer jeg på.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 08:31   #2
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.618
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Det tyder på fuktproblem på badet. Større problem enn etter dusjing.
Fjerne fukten, og kjøpe limfeller.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 11:21   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Det har en fukt-sammenheng, ja.

Det var en kar som prøvde å bli kvitt skjeggkre, og gikk litt vitenskapelig fram med soner og telling. Han mente at det mest effektive var manuell fanging, og at han brukte noen minutter hver dag på skjeggkre-jakt.

https://forskning.no/hus-og-hjem-ins...oliger/1361116

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 11:22   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Katt.

Vi har fått ny katt som spiser sølvkre, så nå har vi de ikke lenger. Den gamle katten kunne ikke brydd seg mindre, men mini er alltid på jakt. Eller så finnes det feller da. Og ikke ha hauger av klær på gulvet og sånt.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 12:15   #5
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.368
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Ikke ha så høy gulvvarme og passe på at sluk tar unna vannet hjalp hos oss.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:10   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Hvis man har katt som spiser dem eller man dreper dem fortløpende, er man jo strengt tatt ikke kvitt problemet....

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:24   #7
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Hvis man har katt som spiser dem eller man dreper dem fortløpende, er man jo strengt tatt ikke kvitt problemet....

Det kommer jo ikke fler når den har spist opp alle da.

Men huset vårt har hatt sølvkre siden før vi flyttet inn, det har aldri vært mange (har kanskje sett en i uka i gjennomsnitt), så jeg har ikke lagt så store krefter i å bli kvitt de. Skal pusse opp badet i kjelleren nå, kanskje det hjelper. De er jo ikke farlige, bare ekle.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:26   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Men altså, katterådet var ikke seriøst ment. resiserer:

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:32   #9
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Vi fant også et sølvkre på badet denne uka - på benken. Rådet "ikke ha hauger av klær på gulvet og sånt" er litt vanskelig, kjenner jeg.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:32   #10
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Men altså, katterådet var ikke seriøst ment. resiserer:

Var det søteste rådet, da.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:36   #11
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Leiligheten er ganske ny, og det er fliser overalt så jeg tviler på at det er noe fuktskade. Men har jo på varmekablene hele tiden så det er kanskje for varmt.
Katt skulle jeg gjerne hatt, men får ikke lov. Men ørkenrottene spiser jo insekter så kanskje jeg skulle sluppet de løs på badet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:51   #12
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.786
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Vi har masse sølvkre, og det har alle andre jeg kjenner også. Ingen fuktproblemer, har sjekket. Vi dreper dem når de dukker opp.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 13:55   #13
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har fått ny katt som spiser sølvkre,

Ikke særlig kresen, den katten. Jeg vet at katter spiser rare ting, men jeg synes sølvkre er ufattelig ekle.

Svigers ble kvitt sine på nokså kort tid ved hjelp av avfukter og feller. Jeg tror ikke de har sett noen flere etterpå.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 14:02   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det har en fukt-sammenheng, ja.

Det var en kar som prøvde å bli kvitt skjeggkre, og gikk litt vitenskapelig fram med soner og telling. Han mente at det mest effektive var manuell fanging, og at han brukte noen minutter hver dag på skjeggkre-jakt.

https://forskning.no/hus-og-hjem-ins...oliger/1361116

Bare for å presisere så er ikke sølvkre og skjeggkre det samme. De har like navn og er ganske like.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 14:09   #15
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bare for å presisere så er ikke sølvkre og skjeggkre det samme. De har like navn og er ganske like.

Jeg vet det ikke er det samme, men tenker leveområdet ligner og at det er interessant at manuell fanging kom best ut.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 14:29   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Sølvkre liker fuktig varme og støv. Så det hjelper å støvsuge badet ofte, tette overganger mellom lister og fliser med silikon, og ikke la det ligge masse greier ned på gulvet. Jeg ville ikke skrudd ned varmen, siden varme er med på å holde det tørt. Rense sluket jevnlig er også lurt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 14:49   #17
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Bare for å presisere så er ikke sølvkre og skjeggkre det samme. De har like navn og er ganske like.

Og veldig mange tror de har sølvkre, mens det er skjeggkre de har. Skjeggkre er mye vanligere enn sølvkre.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-20, 15:39   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Opprinnelig lagt inn av trøtt, her.

Og veldig mange tror de har sølvkre, mens det er skjeggkre de har.

Pest møter kolera :
https://hussoppen.no/wp-content/uplo...g_1200x627.jpg

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 08:17   #19
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Jeg er nokså sikker på at det er sølvkre jeg har. Har jo sett bilder av begge deler. Men jeg kan jo alltids ta en sjekk. Å støvsuge er jeg ikke noe flink til, men det kan jeg jo gjøre noe med.

Kre-jakt har jeg forøvrig holdt på med en stund, men jeg fikk litt nok i går da verdens største sølvkre satt og tittet på meg ved vasken da jeg kom inn på badet.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-20, 08:52   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bli kvitt sølvkre på badet?

Vi har innebygget badekar på badet (og hus fra 60-tallet). Det bor nok noen sølvkre under der. Ser en i halvåret, så jeg gidder ikke stresse.

Vi hadde det på do da vi bodde i leilighet. Do hadde vegg mot trappegang, så de kom nok fra fukt mellom leilighet og blokken (de var alltid på den siden). Tok livet av de vi fant, det var ikke et stort problem.

Og de gjør jo ikke skade på samme måte som sin ekle fetter skjegg-kre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no