Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

«Mokkamann»

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Hva mener du om kommentaren til Madcon?
Åpenbart rasistisk 47 18,29%
Uheldig og teit 218 84,82%
Morsom 5 1,95%
Det verste du har sett på TV.... 1 0,39%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 257. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-12, 19:24   #161
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:27   #162
Kitty Bastard
Jeg bor i en stubbe!
 
Kitty Bastard sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 2.401
Blogginnlegg: 1
Kitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de flesteKitty Bastard er kulere enn de fleste
Standard

Sv: «Mokkamann»

Men var Rune Rudberg der?

__________________
Come down off the cross - We can use the wood - Come on up to the house
Kitty Bastard er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:27   #163
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Tone Damli har også uttalt seg. Etter at hun selv en gang ble beskylt for rasisme fordi hun kalte dansepartneren i "Skal vi danse" en pakkis. Hun burde vel ha lært at det ikke nødvendigvis er vondt ment.

Det forplikter å være sammen med en såpass politisk korrekt fyr som Aksel Hennie, må vite.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:28   #164
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Mokkamann....

Opprinnelig lagt inn av Optimist, her.

Jeg er enig med Ramses i denne saken. Og jeg synes at det er akkurat like lavmål av Tshawe å kalle Plumbo- vokalisten for "fittetryne". Like mye som at alle med mørk hudfarge skriker opp om denne Plumbo-kommentaren burde jo alle kvinner skrike opp om Tshawe-kommentaren.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:33   #165
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Men var Rune Rudberg der?

Nei, bare sofaen hans.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:41   #166
Minerva
guru advisor
 
Minerva sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Innlegg: 5.785
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Men gjør han det, da?

Jeg er glad for at det kommer reaksjoner, både på den ene og den andre.
Her jeg bor er Plumbo den ultimate festmusikken, og jeg holder meg langt unna bygdefestene. Jeg har ikke tall på alle gangene jeg kommenterer lignende utsagn, både mokkamann og fittehøl, og får blikk og kommentarer tilbake om som mener jeg er altfor sensitiv, og at jeg må da tåle en uskyldig spøk.

Det er skremmende hvordan hverdagsrasismen blir sett på som uskyldig moro av "folk flest", og at de faktisk ikke ser hvor nedtrykkende og ødeleggende den er.


Har i dag slettet en barndomskamerat som venn på FB. Han jubler over gårsdagens vits, og mener Terje skulle fått seg en hard høyre. Han mener at utsagnet om "fittehøl" var mye verre, og etterlyser Ottar og andre rødstrømpeinstanser. Samtidig er dette mannen som legger ut bilder av nakne kvinner, store bryster og legger ut de mest nedrige kvinneharseleringene som jeg har sett. Har vurdert å slette ham tidligere, men har håpet i det lengste at noe av mitt og andres syn skulle smitte over. Nå orker jeg ikke mer fra den kanten. Det er faktisk trist.



Slik jeg leser de siste innleggene fra Joika er tekstene til Plumbo ironiske. De mener det egentlig ikke. Det er bare rå humor, de gjør narr av den kåte mannen. Bare synd at en del av den mannlige fanskaren deres ikke har skjønt det enda, at de blir latterliggjort?

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:43   #167
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Er jeg sær og snerpete, for jeg skjønner ikke hva som kvalifiserte Plumbo til prisvinner i utgangspunktet jeg?

Har aldri hørt låta før igår (er vel av de få...) men var ikke imponert i det hele tatt da jeg så videoen på youtube. Ser de prøver på noe nasjonalromantiske krumspring, men det fenger ikke meg. Takke meg til Gåte, Nordstoga, Valkyrien og Katzenjammer som gjør det med stil.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:45   #168
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Det går farsott på FB og twitter nå, om at Madcon kalte seg Mokkamenn før de bestemte seg for å satse internasjonalt, noen som vet om det stemmer? Og at Tshawe kalte seg selv en mokkamann på Senkveld, noen som fikk med seg det?

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 19:49   #169
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.647
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg sitter faktisk å søker litt på det nå, Gerbera, for dette leser jeg også på flere statuser. Men jeg finner ingenting. Men jeg er ingen supersøker.

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:00   #170
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.466
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg sitter faktisk å søker litt på det nå, Gerbera, for dette leser jeg også på flere statuser. Men jeg finner ingenting. Men jeg er ingen supersøker.

Og jeg sitter med den før nevnte padden og finner lite!

Hvordan skrur jeg av autocorrect forresten? :rabla:

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 20:06   #171
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: «Mokkamann»

Bildet som taler for seg

Syns teksten "Alle Damer" er banal og trist, når det kanskje er særlig ungdomsskoleelever (og yngre!) som går rundt og synger på dette. Det er ikke morsomt i det hele tatt.

Så får jeg heller være tantete i noens øyne.
Selv om jeg husker godt hvor morsomt det var med tekstene til "Frekkis" på 80-tallet. Holder heller en knapp på Arnie SkiffleJoe Norse, som sensurerte alle de stygge ordene i tekstene sine med et bært-bært-horn.

Nuvel.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:21   #172
Enhjørning
Gullfisk
 
Enhjørning sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.510
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Jeg hører ikke på Plumbo, men når jeg nå leste teksten her, håper og tror jeg det må være en smule ironiske tekster. For slik det står i teksten, vet jeg at mange oppfører seg. Og at Plumbo da på en måte harselerer med dem. Eller? Er jeg for naiv nå?

Det er, ærlig talt, slik jeg har oppfattet det også. På samme måte som at Eminem harselerer over sitt eget alter ego Slim Shady.

__________________
"Dewey var en fin fyr." (sitat: David Massey, HiO)
Enhjørning og gutta: 02.09.69, 11.01.05 og 27.08.09
Enhjørning er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:31   #173
Siwa
Bør lage seg en tittel selv
 
Siwa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 1.898
Siwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populærSiwa er populær
Standard

Sv: «Mokkamann»

Uheldig og teit

__________________
Familien er komplett med våre 3 vakre barn,
lillesøster 07
store lillebror 05
storesøster 96
Siwa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:39   #174
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Sånn, da har alle bedt om unnskyldning for alt.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:39   #175
Lommelun
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 573
Lommelun er litt kulLommelun er litt kul
Standard

Sv: «Mokkamann»

Og alle hjerter gleder seg...

Lommelun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:05   #176
Dansma
Superduperaktiv
 
Dansma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 765
Dansma er litt kulDansma er litt kul
Standard

Sv: «Mokkamann»

Uheldig og teit *deltar*

Dansma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:20   #177
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.079
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Sånn, da har alle bedt om unnskyldning for alt.

For fittehølet også? Som jeg forøvrig synes er en så ille, vulgær og diskriminerende uttalelse at jeg gremmes langt inn i sjelen. Og ja: Verre enn den dårlige mokkamann"spøken".

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:22   #178
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: «Mokkamann»

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

For fittehølet også? Som jeg forøvrig synes er en så ille, vulgær og diskriminerende uttalelse at jeg gremmes langt inn i sjelen. Og ja: Verre enn den dårlige mokkamann"spøken".

Deg om det.

Sitat:

«Det var en uheldig kommentar som vi alle, inkludert Plumbo, skulle vært foruten. En dum ting ble sagt, og dessverre fulgte vi opp med å si noen dumme ting vi også. La oss bruke tiden fremover på å være litt smartere. Saken er avsluttet, og det er ingen feide mellom Plumbo og Madcon!»

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:39   #179
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: «Mokkamann»

Jeg kjenner jeg blir litt "ohff" av hele saken. Ja, det var en drita klønete og plump uttalelse, noe som skulle være "morsomt" var bare urteit. Men derfra til så å ekskalere til det ville helvete, se "respekterte" folk hive seg på som en lynsjemobb og nærmest kreve blodsutgytelse, godt hauset opp av VG m/venner, gjør at jeg ikke videre imponert over det heller.

Jeg har også hørt mye verre ting sagt fra en Stand-up-komiker scene, så jeg tenker at Plumbo var på feil sted og til feil tidspunkt.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 22:39   #180
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.405
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: «Mokkamann»

Fascinerende å se den jakta på Tshawes hode som har foregått i kommentarfeltene dag. Det han sa omtales som mye verre, han har sagt stygge og sleivete ting før osv og når han beklager er det heller ikke godt nok for mange, mens andre jubler og mener Plumbomannen vant, Tshawe ble gruset. Nå la ikke T opp til bråket, han svarte på en fornærmelse med altfor heftige ord, men han har tydeligvis fått store deler av det norske folk på nakken.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no